וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי החדיר 3 פצצות דמה לאיצטדיון באתונה

15.8.2004 / 7:10

כתב של העיתון הבריטי "סאנדיי מירור", שקרא לעצמו "רוברט בן לאדן", התחזה לנהג והתקבל לעבודה בלא ראיון או בדיקה ביטחונית

ליקויי אבטחה חמורים התגלו במשחקים האולימפיים באתונה. בקול ישראל דווח, כי בוב גראהם, כתב של העיתון הבריטי "סאנדיי מירור", התחזה לאיש שירות והתקבל לעבודה בלא ראיון או בדיקה ביטחונית. על פי הדיווח, הוא נכנס לטקס הפתיחה מבלי שנבדק בגלאי מתכות, כי המכשיר התקלקל. "איש השירות" הניח במקומות שונים באיצטדיון שלוש פצצות דמה ואף אחת מהן לא התגלתה. בנוסף, ענד העיתונאי תג זיהוי ועליו השם "רוברט בן לאדן", אך הדבר לא עורר כל חשד.

גראהם כתב כי "המשחקים האולימפיים ביוון הם התגשמות החלום של הטרוריסטים". למרות האבטחה שעלתה קרוב לשני מיליארד דולר, הצליח הכתב להשיג לפני חמישה שבועות עבודה כנהג אצל קבלן בריטי, מבלי לעבור ראיון מסודר וללא הצגת המלצות.

בטקס הפתיחה הגדרנדיוזי בליל שישי באתונה, הצליח הכתב הסמוי לעמוד במרחק של כ-20 מ' מיציע הכבוד של ראשי המדינות, בהם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. על פי ה"דיילי מירור", החבילות שהניח הכתב כללו לוחות פלסטלינה, סוללות, חוטים מלופפים ומכשיר טייפ. החבילות הונחו במספר מקומות, בהם דוכן סנדוויצ'ים באיצטדיון המרכזי.

כיון שלא נערכו לו בדיקות זיהוי, הצליח גראהם להסתובב עם תגים שנשאו את השם "מיקי מאוס" ו"רוברט בן לאדן", שהשתלשלו מצווארו. "כשהאבטחה אמורה להיות בשיאה, נהגתי במיני ואן לתשעה נוסעים שסופקה ע"י מממני האולימפיאדה. יצאתי וחזרתי ללא הפרעה לאתר, כדי להביא אספקת קרח", סיפר גראהם והוסיף: "כשחזרתי עם 60 חבילות גדולות של קרח, לא ערכו חיפוש ראוי ברכב". משטרת אתונה סירבה להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully