וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליה היא לא פנטזיה פרועה

זיו בן יוסף

15.8.2004 / 10:22

זיו בן יוסף, האיש והמשוט, בטוח שיום טוב של קולגונוב או רועי ואפשר לדבר על מדליה נוספת בקייאקים. ומלה גם על רמי צור

ענף הקייאקים הצטרף למשפחה האולימפית מאולימפיאדת ברלין 1936. באולימפיאדת 1984 עשתה ישראל את הופעת הבכורה שלה בענף ועם תחילת שנות ה-90 ישראל קיבלה פוש רציני בענף.

בשנות ה-90 גדל בארץ דור זהב, כשהחלוץ של דור זה היה נבו איתן ז"ל, אחריו באו ליאור כרמי (השתתפה באולימפיאדות אטלנטה וסידני), רמי צור (ייצג את ישראל באולימפידת סידני ובאתונה מייצג את ארה"ב) ורועי ילין, שייצג את ישראל בסידני ומשתתף גם באתונה. וכמובן שיש את העולים החדשים. מיכאל קולגנוב, מדליסט הארד מסידני ב-500 מ' קייאק יחיד, ישתתף גם באתונה באותו מקצה. לריסה פסחוביץ' (ייצגה את נבחרת ברה"מ באטלנטה), שייצגה את ישראל בסידני, תשתתף גם באתונה, בדגם המקביל לנשים.

5 מועדונים פעילים בענף הקייקאים בארץ: הפועל אילת, הפועל ת"א, הפועל עמק הירדן, הפועל טבריה והפועל חיפה. הענף מונה כ-250 עד 300 ספורטאים פעילים.

והרי התחזית:

מישה קולגנוב

לכאורה ניראה כאילו מיכאל קולגנוב בנסיגה, אבל האישיות והסיגנון היחודי שלו נותנים פתח לתקווה. ה-500 מקביל לספרינט בריצה וככל שאתה יותר צעיר, קל לך להתמודד במקצה. מישה כבר בן 30. עם זאת, אסור לשכוח שהזוכה בזהב בסידני החותר קנוט אולמן מנורבגיה היה בן 36 כשעשה היסטוריה.

מתחריים עיקריים: נתן בגלי האוסטרלי אלוף העולם ב-3 שנים האחרונות, ההונגרי אקוש וורצקי אלוף אירופה בשנת 2004 ויריבו הגדול ביותר של מישה. כמובן שאסור לשכוח את החותר השני שלנו, רמי צור, הפעם במדים הלאומיים של נבחרת ארה"ב שהיה רביעי ב-2003, כך שמהזווית שלנו זאת תהיה תחרות מעניינת במיוחד: רמי ומישה ראש בראש. גם צור לא מגיע בכושר המקסימאלי, כך שהקרב יהיה צמוד מאוד.

רועי ילין

כמי שהיה מאמנו האישי של רועי ילין אני יכול להעיד על כך שמדובר בספורטאי חרוץ ברמות יוצאות דופן במציאות הישראלית. החסרון הבולט אצלו הוא הזינוק איטי ומפאת גילו (22) הוא עדיין אינו יציב.

ביום נתון יכול רועי לזכות במדליה ולחליפין לא להצליח להשתלב בגמר. גם פה נראה קרב ישראלי בינו לבין רמי צור, שלא כמו ב-500 מ', במקרה הזה אני יכול להגיד שכמעט בוודאות רועי טוב יותר מבן זוגו לשעבר.

לריסה פסחוביץ'

לריסה פסחוביץ' עלתה לארץ בחורף 1999 וצוותה בזריזות אל ליאור כרמי כבת זוג לקיאק זוגי במקצה 500 מטר. הן היו הצוות הראשון של ישראל בסידני. לאחר מכן צוותה אל עדי גפני ב-2002 וביחד הן זכו במדליית ארד בקיאק זוגי 1000 מ' באליפות העולם (מרחק לא אולימפי). ב-2003 לא הצליח הצוות לעשות את הקריטריון האולימפי. השנה הצליחה לנצח את יריבותיה בארץ ליאור כרמי ועדי גפני ובאליפות אירופה זכתה במדליית ארד.

קשה מאד לחזות את יכולתה של לריסה, מכיוון שלא התחרתה בעולם במקצוע זה תקופה ארוכה, וגם מאחר ויריבותיה החזקות מהונגריה קנדה, איטליה ופולין לא השתתפו באליפות אירופה. העובדה שהצליחה לזכות במדליה משאירה לנו תקוות להופעה מכובדת.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

רמי צור

אמנם מתחרה תחת דגל ארצות הברית, אבל השם לא מטעה. את רמי צור אימנתי במשך 8 שנים, מגיל 12 ועד סידני 2000. מדובר בספורטאי מוכשר ובעיקר פייטר. העובדה שהוא עדיין רשום באגודת הפועל ת"א, הופכת אותו לישראלי מכל הבחינות. רמי עשה מספר הישגים בשנה האחרונה והוא הופך מועמד טבעי למדליה במקצים בהם הוא משתתף.


* זיו בן יוסף היה מאמן נבחרת הקייאקים של ישראל לסידני 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully