וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם בבריכה

דב מלניק

13.8.2004 / 10:02

דב מלניק, איש המים שלנו, נותן בתחזיות. לגולש מייקל פלפס מומלץ להמשיך לכתבה הבאה

ערב פתיחת המשחקים, הדבר היחיד שברור הוא שהולך להיות חם מאוד בבריכה האולימפית באתונה.

כתמיד, ענף השחייה מושך הרבה תשומת לב ובמיוחד הניסיון המתוקשר של הכוכב האמריקאי מייקל פלפס לשחזר את הישגו האגדי של מארק ספיץ ולחזור הביתה עם 7 מדליות זהב על החזה ומיליון דולר בונוס בכיס, שהובטח לו על ידי חברת ספידו אם יצליח במשימה. הילד בן ה-19 הפך לכוכב תקשורת בארה"ב ויהיה מעניין לראות כיצד ישפיעו עליו הציפיות העצומות. כמובן שאי אפשר לשכוח את כוכב האולימפיאדה הקודמת, הטורפדו האוסטרלי איאן ת'ורפ, שמגיע בכושר טוב וינסה להזכיר לכולם מי שולט בעולם במשחי החתירה. ההולנדי המעופף, פיטר ואן דן הוגבנד, ינסה להוכיח שת'ורפ טועה וכוכבים חדשים ועולים כמו גם כרישים ותיקים ינסו להוכיח את עצמם על הבמה הגדולה מכולם. בנשים תהיה זו ההולנדית אינגה דה-ברויין, ששמרה על פרופיל נמוך בשנתיים האחרונות, שתנסה להיות כוכבת התחרות אולם צפוי לה קרב מרתק מצד האמריקאית נטלי קוגלין, ועוד שחייניות עולות שינסו לשדרג את מעמדם בעולם עם ניצחון אולימפי.

8 ימים של תחרות מלהיבה יחלו ב-14 באוגוסט, כאשר התנאים לשחיינים יהיו קשים מהרגיל. התכנונים לבניית גג מעל הבריכה להגן על השחיינים מהשמש והחום נשארו על הנייר ובשטח הבריכה לא יהיו הרבה מקומות מוצלים לשחיינים. יהיה מעניין לראות האם תהיה השפעה לדבר על איכות התוצאות, אולם הניחוש שלי הוא כי המעמד יעשה את שלו ועם הזינוק למים יישכחו כל התנאים מסביב ואנו צפויים למספר לא מבוטל של שיאי עולם כמו גם קרבות מרתקים. הקרב על כמות המדליות יהיה בין האמריקאים לבין האוסטרלים ובמוקדו: המאבק על משחי השליחים היוקרתיים.

אם כל השמות והמשחים נראים לכם קצת יותר מדי לזכור, אנסה לעשות קצת סדר בבלגן.

חופשי

גברים

משחי הספרינט מעמידים מספר שחיינים ותיקים שמועמדים לנצח כאשר בראשם אלכסנדר פופוב הרוסי, האמריקאים גארי הול וג'יסון לאזק היהודי, ורונלד שומן מדרום אפריקה. ההימור שלי הולך עם גארי הול שיגבור על פופוב ויוכיח שוב כי מספיקה לו שנת אימונים רצינית אחת כל ארבע שנים כדי להיות השחיין המהיר בעולם. מדליסט הארד מאליפות העולם, הבריטי מרק פוסטר, לא קבע את הקריטריון הנוקשה של בריטניה וייזכר כמאוכזב הגדול של משחי הספרינט, מבלי להיות אפילו נוכח באולימפיאדה.

ב-100 מטרים פיטר ואן דן הוגנבנד ההולנדי, שמחזיק בשיא העולם, ינצח, כאשר ת'ורפ, פופוב האיטלקי מגניני והאמריקאים לאזק ואיאן קרוקר, ייאבקו על שאר המדליות.

אם יהיה רק משחה אחד אותו תראו באולימפיאדה, תדאגו שיהיה זה ה-200 חתירה ב 16 לאוגוסט. כל העולם מחכה לראות את ארבעת השחיינים המהירים בכל הזמנים שיתחרו ראש בראש במאבק על הזהב: איאן ת'ורפ שיאן העולם במשחה זה, הוגנבנד שמחזיק בשיא בחצי המרחק, מייקל פלפס שמחזיק בשיאי עולם ב 3 מקצים שונים וגרנט האקט, שמחזיק בשיא העולם ל1,500 מטרים. ההימור שלי הולך עם ת'ורפ - עם שיא עולם חדש ונקמה על ההפסד להולנדי משנת 2000. ת'ורפ יוסיף עוד זהב ב-400 חתירה ובן ארצו האקט ינצח ב-1,500 מטרים בצורה ברורה.

נשים:

במשחים הקצרים צפויים מאבקים עיקשים בין האלופה האולימפית ההולנדית אינגה דה-ברויין לבין האוסטרליות ליזבט לנטון, שקבעה שיא עולמי במבחנים האוסטרליים ב100- מטר, כאשר גם ג'ודי הנרי נמצאת בתמונה. ההימור שלי הוא דה ברוין ב-50 כמו גם ב-100, עם שיא עולמי.

אניה גוסטומלסקי שלנו, נשואה טרייה, תזנק ב-18 באוגוסט ל-100 חופשי בניסיון לשפר את שיאה הישראלי ואולי גם לתפוס מקום בחצי הגמר.

במרחקים הבינוניים אין פייבוריטית, כאשר שיאנית העולם ב-200 הגרמנייה ואן אלמסיק, הבריטית מלני מרשל, האמריקאית לינדזי בנקו ואפילו שיאנית העולם במשחי הפרפר אוטיליה יידרז'ק, מועמדות לניצחון. ההימור שלי הוא על מרשל, שתמשיך את ההתקדמות האדירה של הבריטים בשנים האחרונות ותשאיר את ואן אלמסיק מאוכזבת מאחור.

במרחקים הארוכים הקרבות גם כן פתוחים, כשהאנה סטוקבאור הגרמניה צפויה להתמודד עם ימאדה היפנית.

חזה

גברים

משחים איכותיים ביותר צפויים לנו בחזה, פשוט תענוג לחובבי הבריכה. המשחה, שהתקדם בצורה אדירה בשנים האחרונות, מציג בראש את האמריקאי ברנדן הנסן, שניפץ לפני כשלושה שבועות את שיאי העולם גם ב-100 וגם ב-200 מטרים, ואת השיאן הקודם היפני קיטז'ימה, ונראה כי הקרב על הזהב יהיה ביניהם. מסביבם ינסו להפתיע הבריטים מיו, גיבסון ואדמונד, האמריקאי האשר והרוסי קומורניקוב. הגמר צפוי להיות האיכותי בהיסטוריה וההימור על המנצח הוא קשה בעיקר כי שני השחיינים הנם וינרים באופי ולא יוותרו בקלות. אני צופה להנסון ניצחון ב-100 כאשר קיטז'ימה יפתיע אותו וינצח את ה-200.

במשחה זה ישתתף גם הדרום אפריקאי החרש-אילם טרנס פרקינס, שזכה במדליית הכסף בסידני ועשה את הכנותיו האחרונות לאתונה כאן בישראל. קשה להאמין כי הוא יוכל לשחזר הישג זה, אך עליה לגמר תהווה הישג נאה עבורו.

נשים

בחודשים האחרונים היו הרבה תהפוכות במשחה, זה כאשר ליסל ג'ונס ואמנדה בירד היפהפיה המתקאמבקת החליפו ביניהן שיאי עולם מספר פעמים והן הפייבוריטיות לנצחון. גם כאן אני צופה פילוג כאשר ג'ונס מנצחת ב-100 עם שיא עולמי ובירד ב-200, גם כן עם שיא עולמי.

משחי גב

גברים
ללא שום דרמה, ינצח שיאן העולם אהרון פירסול וישלים דאבל במשחי הגב, זאת לאחר שפלפס נמחק ממשחה ה-200 גב. הכוכב היהודי לני קרייזלבורג, שיגיע למכביה הקרובה, ייתן מאבק ב-100, אך למרות האהדה אליו צפוי לאבד את תארו האולימפי.

נשים
ב-100 מטרים גב, האמריקאית נטלי קוגלין היתה "באנקר" באליפות העולם האחרונה, אך נכשלה לעלות לחצי הגמר בשל מחלה שתקפה אותה. היא צפויה לחזור לעצמה ותהיה חדורת מוטיבציה להוכיח לכולם כי היא שולטת במשחה.

אניה גוסטומלסקי תזנק למשחה זה ב-15 באוגוסט במטרה לרדת לראשונה את גבול ה-1.03 ולנסות להפתיע עם העפלה לחצי גמר. ב-200 מטרים גב הקרב פתוח יותר כאשר קומרובה הרוסיה נמצאת בכושר הטוב ביותר ותנצח את נקאמורה היפנית והולצר האמריקנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

פרפר

גברים

משחה מרתק מאין כמוהו צפוי ב-100 מטר, עם קרב אמריקאי על הזהב והשיא העולמי, בין איאן קרוקר שיאן העולם במשחה זה לבין מייקל פלפס שלא ינוח לרגע בתחרות. עם כל האהדה לפלפס וניסיונו ל-7 זהב, קרוקר יקלקל את תוכניותיו וינצח. במרחק הכפול הניצחון של פלפס בטוח לחלוטין.

נשים
סמנו לעצמכם את יופ פתיחת התחרויות, ה-14 באוגוסט, להחזיק אצבעות לנציגתנו ורד בורוכובסקי שתתמודד במאה פרפר, כאשר מטרתה היא לשפר את השיא הישראלי 59.41 לעלות לחצי הגמר ומשם לקוות לעשות היסטוריה ולהיות הישראלית הראשונה בגמר אולימפי. אני צופה לה תוצאה קרובה לשיאה ומקום בחצי הגמר שייחשב עבור ורד כהצלחה, לאחר שנה לא קלה שעברה עליה באימונים. הקרב על הזהב יתקיים בין האוסטרליות תומס ולנטון לבין דה-ברויין, מורבצ'ובה הסלובקית וגם קמרלינג השבדית, שמחזיקה בשיא העולם ב-50 מטר. אני צופה לדה-ברויין ניצחון שיסתום את פיות הספקנים.

מעורב אישי

גברים

שליטה אבסולוטית של מייקל פלפס ב-200 ו-400 מטרים מבטיחים לו ניצחונות עם שיא עולם ב-400. על מדליית הכסף והארד יאבקו לסלו צ'ה הצעיר בן ה-19 ששבר עצם בכף רגלו לפני כחודש והפסיד שבוע אימונים, ובוגיאטו האיטלקי. בן ארצו רוסולינו ייאבק ב-200 עם בובל הטרינידדי שמתאמן בארה"ב על הכסף.

נשים
במשחי המעורב קיימת שליטה מזה זמן רב של האוקראינית קלוצ'קובה, שתנצח במשחים הללו. קייטי הוף בת ה-15 מארה"ב תנסה להפתיע אותה ואולי גם שחיינית החזה אמנדה בירד. ורד בורוכובסקי תנסה את כוחה גם במשחה זה הוא משני בלבד עבורה ואין לצפות להישג יוצא דופן.

שליחים

גברים

מעניין יהיה לראות האם ישובץ מייקל פלפס ב-4x100 חופשי, כאשר הוא האמריקאי השני במהירותו בנבחרת אולם לא שחה את המשחה במבחנים האמריקאים ולכן מקומו לא מובטח. המאמן האמריקאי אדי ריס, שאימן את מיקי חליקה באוניברסיטת טקסס בעבר, יחליט האם להציב את פלפס על חשבון אחד שחיינים האחרים בנבחרת וכרגע מופעל עליו לחץ כבר לעשות כן, כאשר יש ידיעות שונות וסותרות מדי יום על החלטתו בנושא.

הקרב העיקרי הוא בין ארה"ב לאוסטרליה כאשר ב-4x100 מעורב וחתירה לאמריקאים יש יתרון ברור והם צפויים לנצח עם שיא עולמי, לעומת ה-4x200 חתירה, שם האוסטרלים פיבוריטיים וגם ינצחו, כשהם סוגרים סופית את הסיכוי של פלפס ל-7 מדליות זהב.

נשים
משחי השליחות יהיו צמודים ביותר השנה, כאשר אוסטרליה וארה"ב פייבוריטיות, אבל גם לגרמניות ולבריטיות יש מה להציע במשחים אלו והן יאבקו על המדליות.


8 דב מלניק, שחיין הפועל ירושלים ונבחרת ישראל, הוא אלוף ישראל ב-100 ו-200 מ' חזה ושיאן ישראל ב-100 מ' חזה בבריכות קצרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully