וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק, אבל לא רק

נועה באואר, עבור

11.8.2004 / 10:52

נועה באואר, המומחית שלנו לרווח שבין החליפה למזרן, מתכוננת ערב ההגרלה למה שמחכה לנו באולם הג'ודו

ב-19 לאוגוסט עם ישראל יהיה מרותק לכיסא ויחזיק אצבעות לאריק זאבי שלנו, אלוף אירופה 3 פעמים, סגן אלוף העולם במשקל פתוח ומי שהיה קרוב למדליה בסידני. חוץ מאריק, יש לנו עוד ארבעה נציגים מוכשרים לא פחות שעשו כברת דרך עד לאתונה ויתחרו בארבעה ימים שלפניו, אך לא תהיה זו טעות למקד את מירב העניין בג'ודוקא הבכיר שלנו.

לאולימפיאדה באתונה הגיעו 386 מהג'ודאים הטובים בעולם מ-90 מדינות שונות, שבמשך שנתיים נלחמו ונאבקו על מקומם באתונה ועכשיו מאלה ששם, אף אחד לא מתכוון לוותר. הם יתחרו ב-14 קטיגוריות משקל, שבע לכל מין.

ההגרלה הינה גורם מכריע בתחרות בעיקר למי שאינו פייבוריט. תחילה מחלקים את ארבעת המדליסטים מאליפות העולם האחרונה (בג'ודו יש שני מקומות 3) לארבעה בתים שונים ואז מתחילים את ההגרלה של שאר המשתתפים. מכיוון שבג'ודו כל ספורטאי הוא שונה באחיזה ובתרגילים, ההתמודדות בכל קרב היא שונה ולכן לכל ג'ודקי יש מתחרה אחד לפחות שהוא יעדיף לא לראות בסיבוב הראשון.

אם מפסידים בשלבים הראשונים יש עדיין סיכוי להגיע למדליית הארד וזה רק בתנאי שהפסדת למישהו שיכול לעשות משהו בהמשך דרכו. אם ההפסד היה לג'ודוקא שהגיע לחצי הגמר, ניתן להמשיך לשלב הרפסא'ז (בית התנחומים) ושם צריך לנצח את כל אלו שהפסידו לאותו מתחרה. המנצח בגמר הרפסא'ז יתחרה על מדליית ארד נגד מי שנשר מחצי הגמר בבית הנגדי.

ההגרלות נערכות ערב לפני פתיחת התחרות ומכיוון שלא כולם מתחרים ביום הראשון, יש ג'ודאים שיוכלו לראות את ההגרלה שלהם כמה ימים מראש. יש כאלה שיעדיפו לא להסתכל על ההגרלה על מנת לישון יותר טוב בלילה ויש כאלה שאוהבים להריץ את הקרבות בראש ולראות את פניו של המתחרה לפני שהם הולכים לישון.

פנתר, אבל בקטן

הראשון לעלות למזרן (14 לאוגוסט) יהיה גל יקותיאל (עד 60 ק"ג). גל הוא שקט ומופנם מטבעו, אבל כשהוא עולה למזרן הוא פנתר. גל עשה השנה כמה מדליות בטורנירים דרג A אבל הוא לא פגע באף טורניר גדול מאז מדליית הארד שלו באליפות אירופה לנוער בשנת 2000. קטגורית המשקל שלו היא מלאת הפתעות, מכיוון שזה משקל קל מאוד והג'ודאים זריזים ודינאמיים ולכן מי שימצמץ עלול למצוא את עצמו מחוץ לתחרות. ג'ודקי ששווה לעקוב אחריו במשקל זה הוא נמורה היפני, שכבר מחזיק בארון שתי מדליות זהב אולימפיות ומחפש להיות הג'ודאי הראשון שיעשה זאת בפעם השלישית. מי שינסו לעשות לנמורה חיים קשים הם אלוף העולם הנוכחי מין או צוי הקוריאני ופאלון כרייג הבריטי הצעיר ואולי הזריז והמפתיע ביותר במשקל זה.

ב-15 לאוגוסט יעלו להתחרות אודי וקס (עד 66 ק"ג) ומיכל פיינבלט (עד 52 ק"ג).

תנו לוקס את אלוף העולם

אודי וקס עמד בקריטריון הבינלאומי לסידני, אבל לא בקריטריון הישראלי ולכן אתונה תהיה האולימפיאדה הראשונה שלו. שנת 2003 היתה שנה טובה לאודי, שסיים חמישי בטורניר פריס היוקרתי וגם באליפות אירופה. ואז, רגע לפני פתיחת העונה האולימפית, אודי נפצע בתאונת דרכים קשה והיו כאלה שאמרו שזה סוף הקריירה שלו. את ההמשך כבר כולנו יודעים ועל הכישרון האדיר של אודי אי אפשר להתווכח.

אודי הוא ג'ודקא שיכול לנצח כל אחד במשקל שלו, אבל הוא גם אוהב לקחת סיכונים וזה עלול לעלות לו ביוקר. אודי מתקשה בקרבות ארוכים ולכן אין לדעת איך יסתיים יום התחרות שלו, אבל אין ספק שיהיה מעניין. אלוף העולם במשקל הזה בארבעת השנים האחרונות הוא מיראשמאלי האיראני ומכיוון שהאיראנים לא עולים להתחרות נגד ישראל, מיראשמאלי עלול למצוא את עצמו מחוץ לתחרות אם אודי ייצא מולו בהגרלה ואודי יזכה לניצחון טכני.

למיכל יש עוד זמן

מיכל פיינבלט הצעירה (בת 19) יודעת שזו רק האולימפיאדה הראשונה שלה. ג'ודו הוא ספורט שדורש המון בגרות וניסיון ובדרך כלל המעבר מנערות לבוגרות לוקח זמן. נדיר לראות נערות שמצליחות להתברג לחמישייה הראשונה של אירופה ולעשות מינימום אולימפי. מיכל היא בהחלט כשרונית וקורצה מחומר של אלופה, כמו שהיא בהחלט הוכיחה השנה. מה שמחכה למיכל באולימפיאדה קשה לצפות, מאחר וזו הפעם הראשונה בה היא צריכה להתמודד עם מעמד שכזה. מה שלא יהיה, זה בהחלט יתרום לה המון ניסיון להמשך הקריירה שלה. במשקל עד 52 מועמדות למדליה הן סאבון הקובנית, יוראני הצרפתייה, קסיין היפנית ואימבריני הגרמנייה.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

מצפים גם מיואל

ב-16 לאוגוסט יעלה יואל רזבוזוב (עד 73 ק"ג) למזרן ויש כמה ג'ודאים שלא היו רוצים לפגוש אותו בסיבוב הראשון. יואל עשה קפיצה אדירה בשנתיים האחרונות ובאליפות אירופה האחרונה הוא סיים במקום השני לאחר שניצח את כל הקרבות בדרך לגמר באיפון. יואל בהחלט יכול לחזור עם מדליה ואף אחד לא יהיה מאוד מופתע. הוא רק צריך להגיע לאחיזה נכונה והוא מסוגל בדרך גם לתת הופעה מרהיבה. מי שמסומן כפייבוריט במשקל ויעשה ליואל חיים קשים הוא לי און אי הקוריאני, אלוף העולם הנוכחי.

יומיים של צמר גפן

ואז יהיו לנו יומיים להתכונן לקראת הופעתו של אריק זאבי, שעד אז בוודאי יתרכז בלשמור על שקט נפשי ויישמר בצמר גפן על ידי הצוות המקצועי, שעוטף אותו ומכין אותו ליום הגדול.

מבחינתנו, אריק הוא מועמד טבעי למדליה וכולם מחכים לקרב בינו לבין קוסיי אינוי האגדי, אך אין לדעת באיזה שלב של התחרות זה יקרה. חשוב לזכור שיש עוד כמה מתחרים שעלולים לעשות לאריק צרות. מתחרים מנוסים כמו ניקולאס גיל הקנדי, גיקוראיולי הגרוזיני ולאמר הצרפתי לומדים אותו ובהחלט ינסו לעצור אותו.

ועוד נציגה בכחול לבן אחר

מלבד חמשת הג'ודאים שלנו, תתחרה באתונה עוד בחורה ישראלית העונה לשם דניאלה קרוקובר, שם שלחלקכם בוודאי מצלצל קצת מוכר. דניאלה היא אלופת העולם ב-63 ק"ג, אבל לצערנו במדי ארגנטינה ולא במדי ישראל. דניאלה תעלה למזרן ב-17 לאוגוסט ותנסה גם היא לזכות במדליה אולימפית ראשונה. זה אירוני שהיא בכל זאת תלבש כחול לבן אבל של ארץ אחרת וכואב הלב לחשוב שאפשר היה להשאיר אותה פה בארץ. למרות זאת, נהיה שם להתרגש איתה ולעודד אותה הכי חזק שאפשר, כי בתוך תוכנו אנו יודעים שהיא אחת משלנו ואת זה אי אפשר לשנות.

סיפור מעניין במשקל של דניאלה הוא הקאמבק הלא צפוי של גלה וונדקבר. גלה הבלגית שלטה במשקל 63- ק"ג במשך שנים עם שבע מדליות זהב באליפות אירופה, שתי מדליות זהב באליפויות עולם ובעיקר שתי החמצות אדירות לזהב אולימפי ( כסף באטלנטה וארד בסידני). לאחר כשלון באליפות העולם אשתקד, הודיעה גלה על פרישה בשל מיצוי עצמי במסיבת עיתונאים מתוקשרת מאוד.

ואז, כשהופיעה חמישית ברשימת המתחרות שייצגו את אירופה באולימפיאדה מבלי לעשות טורניר אחד ב 2004, החליטה באופן מפתיע לחזור בה ולנסות בפעם האחרונה בהחלט להשיג את חלומה הגדול, מדליית זהב אולימפית.

בקיצור, על המזרן באתונה הולך להיות מאוד מעניין, ג'ודו הוא ספורט רווי הפתעות ואף פעם אין לדעת באמת איך הכל ייגמר.


* נועה באואר, חניכתה של יעל ארד, שהיתה סגנית אלופת אירופה עד גילאי 20 ב-1999, נמנתה על נבחרת ישראל בג'ודו עד שפרשה מפעילות בדצמבר 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully