וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי וארנה או: גם להפועל ירושלים יש מחנה אימון

ניר גרוסמן

30.7.2004 / 10:49

הפועל י-ם חזרה מבולגריה, שם למד דיין על ההתלבטויות שלו באגפים. בלילה, כשכולם הלכו לישון, גולן מלול עבד על הספר

ביום שלישי בצהריים חזרו שחקני הפועל מווארנה, ממחנה אימונים שארך שבוע והוגדר כמוצלח ביותר מבחינה מקצועית. הבשורה הטובה שיצאה מהמחנה היא שהקשר הניגרי אדסמי יוחתם. הבשורה הפחות טובה, מבחינת דיין, היא שפשוט אין מנוס מהרחבה של הסגל. מה שיש היום זה טוב, אבל לא מספיק. כשסטי נפצע, לדיין לא היו חלופות טבעיות, והוא הכניס את טדסה כקשר קדמי מתחת לשי אהרן (שכבש, אגב, שלושה שערים והפך למלך הבלתי מעורער).

במשחק הראשון מול ספרטק וארנה (שהסתיים בתיקו אחת) ניסה דיין את טיבי טיבי כקיצוני ימני ולא כמגן ימני. השינוי קשור להתלבטות הקשה של דיין באשר לעמדת המגן הימני, התלבטות שמקורה ביכולת המצוינת של איתמר ימין וברצון של דיין להוסיף מהירות וכוח לאגפים. בינתיים ימין סוגר יפה בהגנה, וטיבי מוסיף מחץ בכנף.

גיא כהן שמר במחנה על מעמדו. הוא יצא לווארנה כשחקן שתנאיו הכספיים כבר סוכמו, ושב לקריית-היובל באותו סטטוס. הוא אמנם חלה ולא הוכנס למשחק מול ספרטק, אבל דיין יודע בדיוק את מי הוא הביא, ובונה על כהן כנדבך חשוב מאוד במערך האחורי שלו. בכל הנוגע למטדסה, העניינים עדיין לא ממש ברורים. הוא התגלה לאחרונה כמחמיצן גדול, אבל השתלב יפה, לפחות מבחינה חברתית.

הסיפור המעניין ביותר בווארנה, מבחינת דיין, הוא ככל הנראה זה של אלון זבולון. זבולון (22), שגדל במכבי יפו ומשם עבר לנוער של מכבי והפועל תל-אביב, הוא כישרון ענק להערכתם של אנשי מקצוע כמו מוטלה שפיגלר, מוצי ליאון ומאיר נחמיאס, שאמרו שמדובר בכישרון גדול באגף שמאל. הוא הגיע להפועל בהמלצה חמה של יוסי מזרחי, מאמן מ.ס. אשדוד, שבחן אותו אצלו. מזרחי, שרוצה לצ'פר את דיין ולגמול לו על כך שוויתר למענו על סלמן עמר, העביר את הילד לדיין ואמר לו שמדובר בטלנט.

דיין הבחין בכך שמדובר במגן טכני בעל בעיטה חזקה בשמאל ובמבשל שערים לא קטן. "אין ספק שמדובר בכישרון. הוא עושה רושם לא רע, אבל הוא מעט הלום קרב כי שיחק קודם בליגות נמוכות", איבחן דיין, והוסיף כי "אני עדיין מחפש מגן שמאלי". ביום שני, במשחק הניצחון על קבוצה מקומית מהליגה השנייה (1:4 מצמד של אהרן, מוסה ואופיר עמרם), זבולון נתן שואו שכמוהו לא נתן כל המחנה. דיין התלהב והמשיך להתלבט.

דיין נותר בינתיים עם סולטן, וככל הנראה גם עם זבולון. את קובי דיבה הריץ דיין ארוכות במסגרת דיאטה רצחנית. דיבה הוא היחיד שנרשמה לחובתו עבירת משמעת במחנה. זה קרה לקראת תום המשחק של שני בערב, כשדיבה סירב להיכנס כמחליף בעשר דקות לסיום והשליך את נעליו.

גולן מלול, שוערה של הפועל, לא מפסיק להפתיע מאז חזרתו לקבוצה. הפעם מדובר באוטוביוגרפיה פרי עטו. על-פי עדותם של השחקנים שהורשו להציץ בטיוטות, הספר של מלול עלול ליצור טלטלה של ממש בכדורגל הישראלי.

והיו גם פציעות טורדניות. רם סטי נפצע בצלעות ולא יכול היה לשחק בשני משחקי הידידות (סטי, כזכור, סבל בעונה שעברה מפציעה דומה). טדסה נפצע ולא לקח חלק במשחק שהתקיים ביום שני. גם דן רומן חש ברע, וגיא כהן, האס החדש של דיין, חלה אף הוא ולא יכול היה לשחק מול ספרטה.

ז'יטונים?! תן ללכת לישון

מלון 'לריצה' שבו שהו שחקני הפועל שוכן בחלק המערבי של העיר וארנה, במעין כפר נופש הממוקם באזור קיט עתיר בתי מלון שנקרא אלבנה, ונמצא קרוב מאוד לים השחור. בכל אחד מבתי-המלון יש בריכות שחייה, מגרשי טניס וכדורסל, חדרי כושר, ג'קוזים ושאר תפנוקים. השחקנים, שחלקם נפלו מהרגליים מעומס האימונים שהתנהל במחנה, התלוננו שהמלון מתאים יותר לתיירים ופחות לקבוצות כדורגל.

סדר היום במחנה היה כזה: 08.00, השכמה; 08.30, ארוחת בוקר שנמשכה כשעה. ב-10.00 בול החל אימון הבוקר, שנמשך עד 12.30 (דיין, שרצה לברוח מהחום הגדול, החליט לחתוך רגע לפני אמצע היום). ב-13:00 בדיוק התכנסו כולם לארוחת צהריים בחדר האוכל המפואר, שאחריה נחו בחדרים עד 17.30, ואז נאספו כולם לקפה ולעוגה לפני אימון הערב, שהחל ב-18:00. 21.00 ארוחת ערב; 22.30 פיפי ולישון. כולם נפלו שדודים.

דיין הקפיד מאוד בעניין המשמעת, ודאג שכולם יהיו יותר צדיקים מחיים הכט.

ניוטון סטרלינג נותח בליבו

שחקני הפועל אמנם שהו עד יום שלישי האחרון בבולגריה, אבל השאירו כאן את מי שעשוי להיות השם החם ביותר בקבוצה ואולי בליגה הלאומית בכלל, החלוץ הג'מייקני ניוטון סטרלינג (19), שנותח בלבו ביום חמישי שעבר בבית-החולים הדסה עין-כרם בידי ד"ר שמעון רוזנאק.

לפני שחרורו מבית-החולים עבר החלוץ בדיקת אק"ג מוצלחת, שהוכיחה על פניו שהניתוח הצליח. ניוטון, שבבדיקת מאמץ שהתקיימה לפני שבועיים במועדון נמצא שהוא לוקה בלבו, עבר ניתוח פשוט לכאורה, שאולי הציל את חייו. אתמול אמור היה סטרלינג לעבור בדיקת מאמץ נוספת, שבסופה יתקבל ככל הנראה האישור הסופי להחלמתו המלאה של הילד. הווה אומר, סטרלינג יוכל לחזור לאימונים כשחקן מן המניין.

מפרט המנתח, ד"ר רוזנאק: "השחקן עבר בהצלחה את הטיפול. ברגע שהוא יעבור גם את הביקורת, דהיינו, את בדיקת המאמץ הנוספת, מצבו יהיה כמו מצבו של כל שחקן אחר שלא סבל מהבעיה, ומצדי הוא יוכל לרוץ גם שלוש שעות ביום. לא היינו מוכנים לתת לשחקן אישור, כי עם בעיה כמו שהיתה לו הוא יכול היה להגיע למצב של דום לב. מני לוי לא סבל מאותה בעיה, אבל ניוטון עלול היה להידרדר למצב כמו זה של לוי".

"בעיה כזאת קיימת אצל שלושה אנשים מכל אלף. מדובר בפגם במוליך החשמל שבתוך הלב; כל אחד מאיתנו נולד עם מוליך תקין, אבל לניוטון היה מוליך לא תקין ומוליך תקין. במהלך הניתוח, שארך שעה, הסרנו את המוליך הלא תקין והשארנו לו את התקין. יכול להיות שחייו של השחקן הזה ניצלו ברגע שהוא עבר כאן בארץ בדיקת מאמץ, אבל אני מאמין שאם הוא כזה שחקן מוכשר כמו שאומרים, היו עורכים לו בדיקה זהה בכל מועדון שאליו היה מגיע, והדבר היה מתגלה. אני חייב לציין שניוטון התנהג יפה מאוד לפני הטיפול. הוא התנהג בצורה אצילית ממש, למרות שהיה מתוח. זה טבעי; בסך-הכל מדובר בבחור מאוד צעיר".

עכשיו תגיע לטדי לראות את הביצועים שלו במגרש?

אני בהחלט אגיע לראות אותו ואת הקבוצה בכלל.

סטרלינג, ששוחרר מבית-החולים כבר ביום שישי שעבר, עבר לאחר השחרור לידיו של מנהל מחלקת הנוער, יוסי פסו, שלקח את הג'מייקני תחת חסותו בהעדרם של מנהלי הקבוצה הבוגרת. סטרלינג שהה במשך ימי ההחלמה במלון קיסר בעיר, ופסו דאג לכל מחסורו.

פסו: "כל יום דיברנו משהו כמו שבע פעמים בטלפון. יש לו במלון פנסיון מלא. בהפועל דאגו לו לכל, ולא היה חסר לו דבר. הוא איש מקסים. הפועל עשו עסקה מוצלחת. ביום ראשון הוא כבר אמור לחזור להתאמן עם כולם".

דובר הפועל זיו בצלאל אמר השבוע כי אם בדיקת המאמץ של החלוץ תאשר שהחלים, הפועל תחתים אותו על חוזה כבר ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully