וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול, שבוע 16: טקסס זה לא רק לאנס

אמיר ציפורי

28.7.2004 / 14:45

אטלנטה חוזרת למקומה הטבעי, הרדסוקס רבים עם הינקיס ומנצחים, הדודג'רס הם שוב הלהיט בנשיונל מערב, והקרדינלס עם המאזן הכי טוב בליגה. עוד שבוע של מייג'ור ליג בייסבול

באמריקן ליג מזרח נפגשו בסוף השבוע האחרון שתי המובילות הינקיס והרדסוקס, לסדרה רווית מתח ועצבים בפנווי פארק, בוסטון. הרדסוקס ניצחו בסיבוב הזה בנקודות לאחר שלקחו שני משחקים מתוך שלושה בסדרה שבה דיברו בעיקר ההתקפות (18 ראנס בממוצע למשחק!), מספר שחקנים ומנג'ר הורחקו ואולי המדהים מכל: מריאנו ריברה שבר שמירה! (ולא ייצא הביתה כנראה עד תום העונה...). זה לא עזר הרבה לרדסוקס שעדיין מפגרים אחרי הינקיס בשבעה משחקים ומובילים על אוקלנד בחצי משחק בלבד על הכרטיס לפלייאוף כ"וויילד קארד".

בבית המרכז ממשיכים הטווינס והווייט סוקס שישחקו ביניהן השבוע, להיצמד אחת לשניה ולהחליף מדי כמה ימים מקומות בראש הבית. קליבלנד (ארבעה משחקים) ודטרויט (שמונה) עדיין בתמונת המאבק על הפלייאוף ומסוגלות עם שבוע-שבועיים טובים, אף לאיים על שתי המובילות בבית הזה. בבית המערב, טקסס לא נותנת לאף אחד לסכן אותה במקום הראשון. הריינג'רס, שאולי קיבלו השראה מהנצחון המרשים בטור דה פראנס של לאנס ארמסטרונג הטקסני, הפסידו אמנם שני משחקים בסדרה מול יריביהם העיקריים מאוקלנד בסופ"ש, אך המשיכו עם נצחון בסדרה על האיינג'לס הפצועים שבמקום השלישי.

באוקלנד, שני משחקים אחרי טקסס, נערכים לריצת הפלייאוף המסורתית שלהם בחצי השני של העונה שאמורה להתחיל עם חזרתו של טים הדסון האס מרשימת הפצועים בתחילת אוגוסט. אם מדברים על רשימות פצועים, באנהיים יש יותר פצועים משחקנים כשירים והשבוע יישבו על ספסל הקבוצה שני שחקנים בלבד, שאחד מהם הגיע מהמיינורס באותו יום!.

רק בתחילת השבוע הנוכחי איבדו האיינג'לס את ג'רוד וושבורן שנכנס לרשימת הפצועים ואת גררו ואנדרסון שאמורים לחזור לשחק בימים הקרובים. בסיאטל ביצעו עוד שלב בתוכנית הבניה מחדש וכדי לפנות מקום לשחקנים צעירים, נפרדו השבוע מג'ון אולרוד הותיק שלא הצליח לשחזר העונה ולו שמץ מיכולתו בשנים האחרונות.

בנשיונל ליג מזרח כבשה אטלנטה את המקום שלה, כלומר הראשון, עם 16 נצחונות ב 20 המשחקים האחרונים. הפיליס צמודים צמודים חצי משחק בלבד מאחור, למרות שהם ממשיכים להפסיד בעקביות דווקא ליריביהם בבית הברייבס והמרלינס. בפלורידה מתמקדים כרגע בלהגיע למאזן של 50 אחוז נצחונות ומקווים לצאת בעקבות זאת מהמשבר הנוכחי. גם המטס בתמונה, משחק אחד אחרי המרלינס.

בבית המרכז, סנט לואיס שבראש מציגה בייסבול מרשים ומהנה ואת המאזן הטוב ביותר בבייסבול (36:62), עשרה משחקים לפני הקאבס שבמקום השני. בעורפם של הקאבס נושפים לא פחות מארבע קבוצות: סינסינטי הדועכת, יוסטון שעדיין מתקשה להפגין יציבות ומילווקי המפתיעה. אפילו פיטסבורג הצטרפה למאבק על המקום השני בבית הזה, עם תשעה נצחונות בשנים עשר המשחקים האחרונים.

בבית המערב הדודג'רס שוב לוהטים בשבועות האחרונים ומנצחים בצרורות, מה שעזר להם לפתוח פער של שלושה משחקים על הפדרס. במפגש ישיר בין שתי הקבוצות בסוף השבוע לקחו הדודג'רס שני משחקים מתוך שלושה. סן פרנסיסקו שבמקום השלישי נמצאת במרחק של חצי משחק בלבד מסן דייגו, ובקבוצה מחפשים בדחיפות קלוזר לקראת הטרייד דדליין בסוף החודש.

סידרת השבוע: אטלנטה ברייבס מול פילדלפיה פיליס

הנשיונל ליג מזרח עמד לפני תחילת העונה לקראת התחדשות. הברייבס מאטלנטה שזכו ב-12 השנים האחרונות בראשות הבית עברו חורף קשה של קיצוצים בתקציב ונפרדו משחקנים משמעותיים כמו גארי שפילד, גרג מאדוקס, חאבי לופז וויני קסטייה. התקפת אטלנטה, שהיתה הנשק החזק של הקבוצה בעונה שעברה, ספגה מכה קשה. המרלינס לקחו אליפות ויחד עם הפיליס שאמורים לפרוץ קדימה כבר כמה שנים נראה היה שסוף סוף תהיה לנו אלופה חדשה בבית הזה.

לא כל כך מהר. אמנם העונה התחילה לפי התחזיות כשהברייבס מפסידים לכל דבר שזז, המרלינס נראים מצוין ופילדלפיה סתם לא עקבית כרגיל, אלא שלפני כחודש בערך התחילו האמיצים מג'ורג'יה את מסעם חזרה לראשות הבית. המרלינס בינתיים נחלשו וביום ראשון שעבר השוותה אטלנטה את מאזנה לזה של פילדלפיה והשתיים חלקו את ראשות הבית. למחרת, בעיתוי נהדר, הגיעו הפיליס לאטלנטה לסדרה קצרה של שני משחקים בעלי חשיבות עצומה.

את המשחק הראשון עלו להגיש מייק המפטון מאטלנטה מול פול אבוט מפידלפיה. המפטון נמצא בעיצומה של עוד עונה מאכזבת של עליות וירידות. אבוט הותיק משמש כבר כמה שנים שכיר חרב בליגה לקבוצות שזקוקות למגיש פותח בחרום. המפטון פתח בצורה מהוססת כהרגלו והרשה ראן כבר באינינג הראשון. אטלנטה ענתה בשני ראנס משלה באינינג השני אבל המפטון שנרגע היה מצוין בחמשת האינינגים הבאים והרשה רק עוד נקודה אחת בהום ראן של ג'ים תומה באינינג השביעי.

אבוט, שנכנס למשחק עם מאזן 3:0 העונה שרד קצת יותר מארבעה אינינגים בהם הרשה ארבעה ראנס. 2:4 לברייבס בפתיחת האינינג השמיני. ג'ון סמולץ, הקלוזר של אטלנטה, עלה באופן נדיר להגיש שני אינינגים בשביל השמירה. לאחר שפסל בסטרייקאאוט את ריקי לדי, האאוט השלישי באינינג התשיעי, הצליח בכל זאת לדי להגיע לבסיס הראשון בגלל שהכדור עבר את התופס. עם שחקן נוסף על הבסיס השלישי הצליח סמולץ לפסול גם את דיוויד בל והברייבס מנצחים 2:4 במשחק ותופסים את ראשות הבית לבדם.

במשחק השני הגיש אריק מילטון מפילדלפיה מול ג'ארט רייט מאטלנטה. רייט פורח השנה באטלנטה ויש לו חלק גדול בחזרה של אטלנטה לתמונת הפלייאוף. מילטון הגיע לפיליס ממינסוטה והפך העונה למגיש היציב ביותר ברוטציה של הקבוצה. הפעם היו אלה הברייבס שקפצו ליתרון מוקדם של 0:2 עם הום ראן של מרקוס ג'יילס שחזר לא מזמן מפציעה ארוכה. הפיליס השיבו עם ראן אחד באינינג השני שהוכנס ע"י ג'ימי רולינס. תוצאה זו נשמרה עד לאינינג השביעי כשרייט ומילטון מגישים מצוין ושולטים במשחק. אנדרו ג'ונס העלה בהום ראן את אטלנטה ל 1:3.

שני דברים עמדו לרועץ לברייבס: החשיבות של המשחק עבור הפיליס והעובדה שפילדלפיה מובילה את הנשיונל ליג בנצחונות שהושגו לאחר פיגור (30!). ואכן באינינג השמיני הפיליס חזרו למשחק. רפאל פורקל, השורטסטופ של אטלנטה, טעה כשניסה לבצע פסילה כפולה ותומה ובל ניצלו זאת עד תום והכניסו שני ראנס שהשוו את התוצאה ל 3:3. בובי אבראו הנהדר העלה את פילדלפיה ל 3:4 כשהכניס ראן בודד בחצי הראשון של האינינג העשירי.

בילי וואגנר, הקלוזר של הפיליס נכנס אמנם לצרות כשניסה להשיג את השמירה ה 15 שלו אבל על המשחק הזה היה לוגו של פעמון החירות. עם בסיסים מלאים פסל וואגנר את ג'יילס ודרו כדי להבטיח לקבוצתו נצחון 3:4, שוויון בסדרה, ומאזן זהה לברייבס בראשות הבית.

השבוע לפני...26 שנה

ב-24 ביולי 1978, השיג פיט רוז מהסינסינטי רדס שתי חבטות מוצלחות והשווה את השיא לרצף משחקים עם לפחות חבטה אחת שעמד על 37 (זהו השיא ה"מודרני". ג'ו דימאג'יו מחזיק בשיא של כל הזמנים עם רצף חבטות ב 56(!) משחקים בשנת 1941). רוז המשיך אח"כ לחבוט בעוד שבעה משחקים והעמיד את השיא הנוכחי על 44.

פיט רוז נמצא בשנים האחרונות במרכזו של ויכוח סוער בארה"ב סביב זכותו להיכלל בהיכל התהילה של הבייסבול. מבחינת הישגיו הוא מועמד ראוי ביותר אלא שכמנג'ר של הרדס הוא נתפס בהימורים על משחקי קבוצתו שלו (הוא הודה בכך רק לאחרונה בספר שכתב), שערוריה שהביאה אז להרחקתו לצמיתות מעולם הבייסבול האמריקאי. דרך אגב, המגיש שהרשה את החבטה הראשונה של רוז במשחק ההוא, פאט זאקרי מהמטס, בעט מתסכול במדרגות הבטון המובילות לספסל השחקנים, שבר את רגלו וסיים את העונה...

מסביב לבסיס

* פול מוליטור ודניס אקרסלי התקבלו השבוע להיכל התהילה בטקס מרגש. מוליטור, חובט בחסד עם ממוצע קריירה של 306 ויותר מ- 3300 חבטות, שיחק 21 עונות (15 מתוכן במילווקי) וזכה בשתי אליפויות עם הבלו ג'ייז (MVP של הוורלד סירייס ב 1993). אקרסלי היה הראשון שעבר בהצלחה ממגיש פותח לסוגר (עם המעבר שלו לאוקלנד באמצע הקריירה), נמצא שלישי ברשימת השמירות בקריירה עם 390, ונחשב לאחד הקלוזרים הדומיננטיים ביותר אי פעם.

* תוכניתו של משרד הקומישינר ב MLB לקיום "מונדיאל" בייסבול באביב של 2005 ספגה מכה קשה עם דחיית ההצעה האחרונה ע"י בעלי הקבוצות מיפן, ופתיחת הטורניר תידחה קרוב לודאי בשנה לפחות. לפי התכנית תיערך אליפות העולם בארה"ב בהשתתפות 16 נבחרות שיחולקו לארבעה בתים. הבייסבול ביפן פופולרי לפחות כמו בארה"ב וההשתתפות של מדינת השמש העולה חיונית להצלחתו של המפעל. נקודות המחלוקת העיקריות הן עיתוי התחרות (נובמבר או מרץ), חלוקת הסמכויות לניהול האירוע ובעיקר (איך לא) – חלוקת הרווחים.

* פאט הנטגן בן ה 36, שזכה בסיי יאנג בשנת 1996 והצטרף העונה לרוטציה של הטורונטו בלו ג'ייז, הודיע השבוע על פרישה מהמשחק. הנטגן עבר ניתוח "טומי ג'ון" במרפק לפני כשנתיים ולא הצליח לשחזר מאז את יכולתו לפני הפציעה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

שידורי הטלוויזיה של השבוע (לפי שעון ישראל)

בוסטון רד סוקס – בולטימור אוריולס (שידור דחוי): יום רביעי 28 ביולי 07:00, FOX Sports
פילדלפיה פיליס – פלורידה מרלינס (חי): יום חמישי 29 ביולי 02:00, ESPN
לוס אנג'לס דודג'רס – קולורדו רוקיס (דחוי): יום שישי 30 ביולי 08:00, FOX Sports
שיקגו קאבס – סן פרנסיסקו ג'איינטס (חי): יום שבת 31 ביולי 23:00, FOX Sports
סנט לואיס קרדינלס – סן פרנסיסקו ג'איינטס (חי): יום שני 2 באוגוסט 03:00, ESPN

טבלאות הבתים:

אמריקן ליג:

מזרח
1. ניו יורק ינקיס 36:61
2. בוסטון רד סוקס 44:54
3. טמפה ביי דוויל רייז 53:45
4. בולטימור אוריולס 53:44
5. טורונטו בלו ג'ייז 55:43

מרכז
1. מינסוטה טווינס 44:54
2. שיקגו ווייט סוקס 43:52
3. קליבלנד אינדיאנס 49:50
4. דטרויט טייגרס 52:46
5. קנזס סיטי רויאלס 62:35

מערב
1. טקסס ריינג'רס 41:55
2. אוקלנד אתלטיקס 44:53
3. אנהיים איינג'לס 46:52
4. סיאטל מרינרס 59:38


נשיונל ליג:
מזרח
1. אטלנטה ברייבס 45:52
2. פילדלפיה פיליס 46:52
3. פלורידה מרלינס 50:48
4. ניו יורק מטס 50:47
5. מונטריאול אקספוס 61:37

מרכז
1. סנט לואיס קרדינלס 36:62
2. שיקגו קאבס 46:52
3. סינסינטי רדס 49:50
4. יוסטון אסטרוס 49:49
5. מילווקי ברוארס 49:48
6. פיטסבורג פיירטס 49:47

מערב
1. לוס אנג'לס דודג'רס 40:57
2. סן דייגו פדרס 44:54
3. סן פרנסיסקו ג'איינטס 45:55
4. קולורדו רוקיס 56:42
5. אריזונה דאיימונדבקס 69:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully