וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה 1980 - ולדימיר סלניקוב

27.6.2012 / 12:45

באולימפיאדת מוסקבה דיברו על הסמים ועל העדרות האמריקאים. את השחיין הרוסי זה לא בדיוק עניין והוא נכנס להיסטוריה

ספק אם ניתן לבחור גיבור מאולימפיאדה בה נעדר רוב העולם המערבי. תוסיפו לכך את העובדה שבאולימפיאדה המדוברת לא נערכה ולו בדיקת סמים אחת, בעולם בו החשדות שכלפי הגוש הקומניסטי הרקיעו שחקים ותקבלו ספקות לגבי מהות ההישגים הספורטיביים שנקבעו ב-1980.

יחד עם זאת קשה שלא להתפעל מהישגיו של השחיין הרוסי ולדימיר סלניקוב, אחד השחיינים המגוונים ביותר בהיסטוריה של השחיה העולמית וכנראה השחיין למרחקים ארוכים הטוב ביותר בהיסטוריה.

משנת 77 עד שנת 81 לא הפסיד סלניקוב ולו גמר אחד במקצה ה-1500. השיא הגיע כמובן באולימפיאדה, כאשר היה השחיין הראשון לרדת מ-15 דקות במשחה ה-1500. הוא קבע זמן מדהים של 14:58:27 ועוד באותה האולימפיאדה הוסיף לעצמו מדלית ב-400 חתירה כולל שיא אולימפי וקינח במדליה משותפת ב-4x200.

סלינקוב לא הגיע לאולימפיאדת לוס אנג'לס לאחר שהגוש הקומוניסטי החזיר בחרם משלו והכושר שלו החל לרדת. באליפות העולם ב-86 הוא סיים במקום הרביעי. כשנדמה היה שהוא גמר את הקריירה, לקחה אותו אישתו תחת חסותה והחלה לעבוד על עשיית הקריטריון לאולימפיאדת סיאול.

לאחר שהשיג את הכרטיס האחרון לאולימפיאדה, הגיע הרוסי למשחה הגמר כשהוא כבר בן 28. לאחר 627 מטר הוא נטל את ההובלה ולא השמיט אותה עד לסיום. הוא אמנם קבע זמן של 15:00:40, שתי שניות מהשיא העולמי שהוא קבע, אבל זה הספיק למקום ראשון היסטורי לשחיין הכי מבוגר ב-56 השנה האחרונות שלקח מדלית זהב.

כשעתיים לאחר המשחה ולאחר שעבר בדיקות סמים ואינספור ראיונות, הוא נכנס לחדר האוכל של הספורטאים. באולם האוכל נכחו באותה שעה קרוב ל-150 ספורטאים ואנשי צוות. כולם עזבו את האוכל, קמו ומחאו כפיים לספורטאי הגדול שפשוט עמד שם נרגש.

  • עוד באותו נושא:
  • מוסקבה 1980

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully