וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטוורפן 1920 - דיוק קאהאנאמאקו

27.6.2012 / 0:05

ממציא סגנון החתירה, שהיה נצר למשפחת המלוכה של איי הוואי, שלט בשחיה העולמית בעשור השני של ה-100 הקודמת

השחיין פאואה מאקואה הוליקואה קאהאנאמאקו או בשמו האמריקאי דיוק קאהאנאמאקו היה נצר למשפחת המלוכה של איי הוואי וייצג את ארצות הברית בשלוש אולימפיאדות רצופות. במהלך האולימפיאדה הראשונה הוא קיבל את את הכינוי דיוק מכיוון שהיה הדוכס של עולם השחייה וכמובן בשל ההקשר המשפחתי.

באולימפיאדת 1912, האולימפיאדה הראשונה שלו הוא הביא לעולם את שחיית החתירה. עד אז כמעט ולא השתמשמו ברגליים במקצה זה או שהשתמשו בהן בצורה הלא נכונה. הדיוק לקח את ה-100 חתירה בלי בעיה והאמריקאים לקחו גם את השליחים ב-4x100.

האולימפיאדה הבאה התקיימה רק ב-1920 בשל המלחמה ודיוק שהיה אז כבר בן 30 הגיע אליה בשיא הקריירה. הוא זכה בשתי מדליות זהב אך הישגו היה שיא העולם ב-100 מטר חתירה. הוא קבע זמן של 1:04:00 והיה הראשון לדגדג את הדקה בהיסטוריה של השחייה העולמית. המתחרה האוסטרלי באותו המקצה הגיש עירעור על התוצאה הכמעט בלתי נתפשת ולאחר מכן נאלץ לחזור על המשחה הזה. הוא אמנם זכה שוב במקום הראשון רק שהפעם כבר הוסיף שתי שניות לזמנו האישי.

בגיל 34 הוסיף לעצמו השחיין המופלא עוד אולימפיאדה רק שהפעם היה כבר גיבור חדש לשחיה האמריקאית וקראו לו טרזן הלא הוא ג'וני וויסמילר. דיוק פרש עם עוד מדלית כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully