וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בביקין לא יהיה באתונה

16.7.2004 / 13:18

זורק הכידון עשה אתמול את הקריטריון אבל הוועד האולימפי לא הכיר בתוצאה. שיא ישראלי ב-400 מטר. טקאץ' נתפסה על סמים

הלכה התקווה לעוד נציג באולימפיאדת אתונה, לאחר שבישיבת מינהלת שהתקיימה היום הוחלט פה אחד לדחות את ערעורו של איגוד האתלטיקה, שביקש להכיר בהישגו של ואדים בבקין, שהטיל אתמול את כידונו למרחק של 81.84 (ארבעה סנטימטרים יותר מהקריטריון האולימפי הישראלי), כהישג יוצא דופן ולצרף אותו למשלחת האולימפית. המינהלת דחתה את בקשתו.

ביום ראשון בביקין ינסה שוב את מזלו בוועדת חריגים, אך נראה כי גם זה לא יעזור לו לקבל את הכרטיס לאתונה. באותו היום תתקבל גם ההחלטה הסופית בנושא רוכב הסוסים עודד שמעוני.

בביקין הצליח אתמול לעבור שוב את הקריטריון האולימפי העומד על 81.80 מ', הוא עשה זאת לפני חודש וחצי (81.94 מ') אבל לא הצליח לחזור על כך בתחרויות מטרה שהציבו בפניו היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי. בביקין פרש אחרי ניסיון אחד באליפות ישראל וטען שהדרישה לחזור על הקריטריון אינה הוגנת.

בביקין ואיגוד האתלטיקה הגישו ערעור על כך שבביקין לא נמצא בסגל האולימפי. הדיון בנושא נערך כאמור הבוקר בהדר יוסף, ובאיגוד האתלטיקה היו בטוחים שהתוצאה של בביקין אתמול תעזור לו בדיון. "בעולם יכתבו שהוא עשה שוב קריטריון" אמר אמש מזכ"ל האיגוד ג'ק כהן ל"הארץ".

חדשות משמחות מגיעות מכיוונו של נאור גרין, שקבע שיא ישראלי ב-400 מטר. האצן סיים את המרחק בזמן של 46.59 ושיפר את השיא הישראלי ב-12 מאיות.

בתחרות הצליחה סווטלנה גנזדילוב להשוות את השיא מ-1986 של סיגל גונן בקפיצת רוחק 6.46 מ'

טקאץ' על כדורים?

אצנית ה-400 מ' הישראלית, אנה טקאץ', מואשמת בנטילת חומר אסור הקרוי סטניזולול. איגוד האתלטיקה הבינלאומי (IAAF) העביר הודעה על כך בפקס למשרדי איגוד האתלטיקה הישראלי. הבדיקות נערכו במהלך תחרות גביע אירופה לאומות בנוביסאד, סרביה, ב- 19-20 ביוני האחרון. טקאץ', שלא תשתתף באתונה לאחר שלא עשתה קריטריון (כנראה הדילר מכר לה חרא חומר), תועמד בפני וועדת משמעת.

עצומה למען בביקין

חובבי אתלטיקה פתחו עצומה הקוראת לצרף את מטיל הכידון ואדים בביקין למשחת ישראל לאתונה (ראה לינק). תוך שעתיים כבר נרשמו עשרות תגובות על ידי גולשים זועמים שלא מבינים מדוע הוועד האולימפי הישראלי דחה את ערעורו להצטרף. כזכור, בביקין, שנמצא בכושר שיא, השיג פעמיים את הקריטריון הנדרש אבל לא בתחרויות הנכונות ולכן לא יכול להצטרף למשחת. אורן אהרוני, מנהל הפורום, שמקווה שההזדמנות האחרונה תעזור, מתכוון להדפיס את כל התגובות ולהביא אותם לוועד האולימפי.

"תנו לו לנסוע, מה כואב לכם?", היתה ההודעה שחזרה על עצמה הכי הרבה פעמים. "הוא עשה פעמיים את התוצאה ויש לו סיכוי גבוה מאוד להעפיל לגמר, אז למה למנוע גאוה מהמדינה שלנו?", טענו הגולשים ללא הרף.

הגולש "גיל" הגיב: "הועד האולימפי מראה כל פעם מחדש למה הוא לא כשיר לכהן בתפקיד שלו... כנראה שזה לא יכולות ספורטיביות קובעות אם אדם א' יוצא לאולימפיאדה אלא כמה הועד האולימפי אוהב אותך".

הגולש "ברוך" כתב:"הצביעות ממשיכה לחגוג. האדונים הנכבדים שיושבים בפסגת הספורט שכחו כנראה מה המטרה שלשמה הם יושבים שם. חברה תבריחו את הספורטאים ובסוף תצטרכו באצמכם לייצג את ישראל. ומשום שמן הסתם אין לכם את הכישורים אז כנראה שגם אתם תפסיקו לנסוע על חשבוננו ברחבי העולם ואפילו לאולימפיאדה לא תגיעו. תתחילו להמריץ את הספורטאים חברה ולא את עצמכם".

לב דמייננקו כתב בפניה נגרשת לוועד האולימפי: "הדרישה להישגיות היא דרישה מבורכת. איננו רוצים לשלוח ספורטאים רק בשביל שישתתפו, אך למרות זאת, לא לכולם סיכוי למדליה וגמר הוא הישג מצוין... ואדים השיג מקום 13 באליפות העולם האחרונה ופספס את הגמר בכמה סנטימטרים ועשה תוצאות קריטריון. הישגים אלה מוכיחים שהוא ספורטאי ברמה אולימפית גבוהה. מקווה שיהיה שימוש בשיקול דעת".

וגולש נוסף שכינה את עצמו בשם "רשמן" טען: "חבר'ה, גמר באתלטיקה זה כבוד גדול בהרבה מכל איזה שייט שיביא מדליה...".

אנחנו נמשיך לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully