וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייב דידריקסון - לוס אנגל'ס 1932

דני בורשבסקי

27.6.2012 / 12:35

בתחילת שנות השלושים, האמריקאים התעניינו בעיקר בביסבול, עד שהם ראו את הביצועים של מי שנחשבת לאתלטית האמריקאית השניה בטיבה בהיסטוריה

מילדרד "בייב" דידריקסון נחשבת בעיני רבים לאתלטית הרב-גונית המוצלחת ביותר בהיסטוריה, אפילו יותר מפאני בלנקרס-קואן ב-1948, וזה בגלל הגיוון הרחב יותר במקצועות בהן היא שלטה בתחילת שנות השלושים, ובעיקר באולימפיאדת לוס אנג'לס 1932.

עוד כילדה בטקסס, העידו קרוביה, בייב שאפה להיות הספורטאית הגדולה בעולם. היא שלטה באינספור ענפים והייתה מנצחת את כל הבנים שרק העזו להתחרות מולה. היו הרבה שמועות על יכולתה הנדירה של דידריקסון בכל ענף ספורט שרק נתקלה בו. יש כאלה שטענו כי ראו אותה קולעת 99 נקודות במשחק כדורסל בתיכונים או למשל משיגה תוצאה של 193 נקודות בבאולינג 5 דקות בלבד אחרי שעשתה היכרות עם המשחק. בכל מקרה, האהבה הגדולה ביותר של בייב הייתה האתלטיקה הקלה, כנראה בגלל מספר המקצועות הרב שבו התחרו בשדה ובמסלול בעת ובעונה אחת.

בייב דידריקסון נכנסה לתודעה בתחרות אתלטיקה קבוצתית שהתקיימה בארה"ב ב-1932. המועדון שלה זכה במקום הראשון, אבל מה שהיה כל כך מיוחד בזכייה הוא שדידריקסון השתתפה בעצמה כמעט בכל המקצועות וניצחה בהן. באולימפיאדת לוס אנג'לס, דידריקסון הורשתה להשתתף ב-3 מקצועות בלבד לפי החוק שהגביל נשים מלהשתתף ביותר מזה. דידריקסון זכתה במדליות זהב בהטלת הכידון עם שיא אולימפי ובריצת ה-80 משוכות תוך כדי שהיא מנפצת את שיא העולם. בתחרות הקפיצה לגובה היא הפסידה לחברתה לנבחרת למרות שקפצה גבוה יותר. השופטים פשוט החליטו שסיגנון הקפיצה שלה לא היה חוקי. בייב הסתפקה במדלית הכסף במקצוע הזה.

בארה"ב היו עסוקים בלחשוב מה היה קורה אם היה מתאפשר לבייב להתחרות בכמה מקצועות שהיא רוצה, ללא הגבלה. ההערכה הייתה שהיא הייתה יכולה לסיים את המשחקים עם 6 או 7 מדליות בקלות. מלבד המקצועות בהן השתתפה, בייב שלטה גם בקפיצה לרוחק, זריקת דיסקוס ועוד כמה ריצות. תחרות קרבה ה-7 לנשים אגב, הונהגה לראשונה במשחקים האולימפיים רק 32 שנים מאוחר יותר, ב-1964.

דידריקסון כונתה בפי העיתונאים האמריקאיים "בייב השנייה", מאחר והכינוי "בייב", כבר היה שייך לשחקן הבייסבול האגדי של אותה תקופה בייב רות'. טענתה של דידריקסון הייתה שהיא מכונה "בייב" מכיוון שבתור נערה היא השיגה פעם 5 הום ראנס במשחק בייסבול בו השתתפה. בכל מקרה, העיתונאים האמריקאיים הכתירו את שניהם כספורטאים הגדולים ביותר של חצי המאה הראשונה. אחרי האולימפיאדה, דידריקסון פרשה מאתלטיקה והחלה להתעסק בגולף. גם בענף הזה היא זכתה באינספור תארים בינלאומיים. בארה"ב זוכרים אותה כאתלטית הגדולה ביותר של חצי המאה הראשונה ובתור הספורטאית היחידה שהתחרתה באופן מקצועני ב-4 ענפי ספורט: אתלטיקה קלה, גולף, כדורסל ושחייה. ירחון הספורט האמריקאי הנחשב ביותר "ספורט אילוסטרייטד" בחר בדידריקסון כספורטאית האמריקאית הגדולה השניה בכל הזמנים, אחרי ג'קי ג'וינר קרסי. ב-1956 נפטרה דידריקסון ממחלת הסרטן, כשהיא בת 42 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully