וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול, שבוע 14: מה עם החצי השני?

אמיר ציפורי

13.7.2004 / 18:21

משחק האול סטאר המסורתי שייערך השבוע ביוסטון מסמן שחצי עונה כבר מאחורינו. אטלנטה וסנט לואיס הן הקבוצות החמות של השבוע וטקסס מסיימת חצי עונה מפתיעה בראש בית המערב של האמריקן ליג

חצי עונה עברה, החצי השני יפתח מיד לאחר משחק האולסטאר, ואנחנו בוואלה! בייסבול נביא לכם את סיכום חצי העונה הראשון בהמשך השבוע.

בשבוע האחרון ניסו קבוצות רבות לתת פוש אחרון לפני הפגרה ולהציב את עצמן בנקודת זינוק טובה לקראת חצי העונה השני. הינקיס, כבר שבועות רבים עם המאזן הטוב בליגה, ניצבים בראש בית המזרח של האמריקן ליג עם יתרון של שבעה משחקים על בוסטון שבמקום השני. טמפה ביי המפתיעה מבססת את אחיזתה במקום השלישי בבית הזה ואילו טורונטו ובולטימור ממשיכות להתחרות ביניהן מי תשבור את לב האוהדים שלה חזק יותר. שיקגו ומינסוטה נאבקות על המקום הראשון בבית המרכז ולא הרחק מאחור ניטש מאבק איתנים בין קליבלנד ודטרויט על המקום השלישי בבית הזה. בסקר השבועי שלנו נתבקשתם לבחור את הקבוצה שתסיים את העונה בראש בית המערב ובאופן די מפתיע רובכם (40%) נותנים אמון בריינג'רס ומסעם המופלא. אוקלנד ואנהיים נמצאות רק שני משחקים מאחור וצפוי חצי שני מרתק לא פחות בבית הזה.

בנשיונל ליג מזרח משלימים הברייבס אט אט את חזרתם לפסגה והם רחוקים משחק אחד בלבד מפילדלפיה המוליכה. גם המטס בתמונה ומבית שנראה כמאבק פרטי בין פילדלפיה ופלורידה קיבלנו לפתע מאבק ארבע-ראשי מעניין מאוד. בבית המרכז פתחו הקרדינלס פער ניכר של שבעה משחקים על יריביהם בעזרת מאזן 2:8 בעשרת המשחקים האחרונים. ביוסטון שבמקום החמישי עם מאזן לא מלהיב של 44:44, מתקשים למצוא את הנוסחה הנכונה שתעלה אותם שוב על דרך הנצחונות. בבית המערב נמשכת הנדנדה הקליפורנית בין לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסן דייגו כשהפעם ידם של הדודג'רס על העליונה, בעיקר בזכותו של פול לו דוקה שחבט שני הומרים מנצחים מרובי ראנס בשני המשחקים האחרונים כהקדמה להשתתפותו במשחק האולסטאר.

משחק האולסטאר ה-75

החל מיום שני השבוע ועד יום רביעי יערכו אירועי האולסטאר השנתיים במגרשם הביתי של היוסטון אסטרוס. האירועים כוללים הום ראן דרבי, משחק ותיקים ואטרקציות רבות נוספות, כולן הכנה ליום שלישי בערב אז יערך משחק האולסטאר בין כוכבי הנשיונל ליג והאמריקן ליג. בפעם השניה ינתן יתרון הביתיות בוורלד סירייס לקבוצה ששייכת לליגה שתנצח במשחק. הינקיס שולחים לנבחרת האמריקן ליג מספר שיא של שבעה שחקנים: ג'יאמבי, ג'יטר, רודריגז, שפילד, מטסוי והמגישים ריברה וגורדון. ג'יטר יפתח לראשונה כשורטסטופ, תפקיד שהתפנה עם המעבר של איירוד לינקיס ולבסיס השלישי. למעשה מלבד סוריאנו, גם הוא ינקי עד העונה הזו שיפתח בבסיס השני, מורכב האינפילד כולו מלובשי פסים.

גם הריינג'רס מקבלים הכרה בעונה המצוינת שלהם כשמלבד סוריאנו יופיעו גם האנק בליילוק, מייקל יאנג והמגישים קני רוג'רס ופרנסיסקו קורדרו. בנשיונל ליג ציפו כולם להופעה מרגשת באאוטפילד של שלושת חברי מועדון ה 500 בונדס, סוסה וגריפי אלא שהאחרון נפצע ולא ישחק ואת מקומו ימלא לאנס ברקמן מיוסטון. גם האינפילד של הנשיונל ליג נשלט ברובו ע"י שחקני קבוצה אחת: פוחולס, רנטריה וסקוט רולן מהסנט לואיס קרדינלס שמככבים גם בסדרת השבוע שלנו.

סידרת השבוע: סנט לואיס קרדינלס מול שיקגו קאבס

את עיקר העניין התקשורתי בבית המרכז של הנשיונל ליג מרכזים סביבם הקאבס והאסטרוס עם רוטציות המגישים הפותחים המשובחות שלהם. אך בשבועות האחרונים זוהי דווקא הקבוצה הסימפטית מסנט לואיס שניצבת בגאווה בראש הבית הצמוד הזה. הקאבס הגיעו בסוף השבוע לבוש סטדיום בסנט לואיס למאבק עם השפעה עצומה על ראשות הבית.

גרג מאדוקס הותיק וג'ייסון מרקיז הצעיר ששיחקו יחד באטלנטה בעונה שעברה, פתחו את הסדרה כשהגישו במשחק הראשון עבור קבוצותיהם החדשות. מאדוקס היה חלש והרשה הום ראן כבר לחובט השני שעמד מולו, אדגר רנטריה. באינינג השלישי והשישי הוא הרשה עוד שני הום ראנס לפוחולס ואדמונדס בדרך ליתרון 1:4 של הקבוצה המקומית. ג'ים אדמונדס, שחזר זה מקרוב מפציעה, הוכיח שוב את חשיבותו בהתקפת הקרדינלס שמאז חזרתו נמצאים ברצף של שבעה נצחונות. מרקיז, שמאדוקס שימש לו מורה ומדריך בתקופתם המשותפת בברייבס, נתן משחק מצוין והגיש שמונה אינינגים בהם הרשה ראן אחד בלבד, הום ראן של דרק לי באינינג השני. סקוט רולן, שחקן הבסיס השלישי המצוין של הקרדינלס העמיד את רצף המשחקים שלו עם לפחות חבטה אחת מוצלחת על עשרה עם חבטה כפולה באינינג השמיני. 1:6 לסנט לואיס בסיום והיא מגדילה את יתרונה על שיקגו בראשות הבית לשבעה משחקים.

במשחק השני הגישו מאט קלמנט משיקגו מול ג'ף סופאן מסנט לואיס. כמו במשחק הקודם התקפת סנט לואיס פתחה חזק עם שלושה ראנס כבר באינינג הראשון, אחד מהם שוב בהום ראן של אדמונדס זה המשחק הרביעי ברציפות. קלמנט היה לא רע בכלל בהמשך ולא הרשה ראן נוסף עד תום האינינג השישי, אלא שג'ף סופאן הגיש טוב אף הוא והרשה שני ראנס בלבד בששה אינינגים משלו, אחד מהם הום ראן של סמי סוסה שיחד עם דרק לי מהווה את כל התקפת הקאבס בסדרה. עם יתרון 2:3 נכנס הבולפן של הקרדינלס לפעולה וחמישה מגישים החזיקו את הקאבס על אפס חבטות בניצוחו של ג'ייסון איזרינגהאוזן הקלוזר שסיים את המשחק עם שמירה מספר 21 העונה.

הפסילה הקריטית ביותר שהשיג איזרי הייתה באינינג השמיני מול סמי סוסה שעלה לחבוט עם שחקן על הבסיס השני. אל הכדור הגבוה שחבט סוסה ליציע שמאחורי צלחת הבית הצליח להגיע בזמן מאת'יני התופס של הקרדינלס שאמר לאחר המשחק: זה מדהים שאף אחד מהצופים לא הפריע לי לתפוס את הכדור. כנראה שלא היה שם אף אוהד של הקאבס..." (והכוונה כמובן לאוהד המפורסם של הקאבס שהפריע בפלייאוף של שנה שעברה לפסילה של שחקן פלורידה, מה שהוביל בסופו של דבר להפסד של שיקגו במשחק). 2:5 לסנט לואיס בסיום ו-0:2 בסדרה.

מול איצטדיון מלא עד אפס מקום עלו להגיש את המשחק השלישי קרי ווד משיקגו מול כריס קרפנטר מסנט לואיס. ווד, אחד המגישים הטובים במייג'ורס, חזר למשחק הזה מפציעה שהשביתה אותו למשך חודשיים, ואילו קרפנטר הוא ההפתעה הנעימה ביותר בשורות הקרדינלס העונה כשהוא זוקף לזכותו כבר 9 נצחונות. המשחק נפתח כצפוי בדו קרב מגישים כשווד המשיך בדיוק מהמקום בו הפסיק לפני הפציעה ואילו קרפנטר פוסל את חמשת החובטים הראשונים שעלו מולו בסטרייקאאוט. אבל באינינג השלישי נפל דבר. קרפנטר השיג אמנם שני פסילות אבל רג'י סנדרס התקשה לתפוס כדור שנחבט לעברו באאוטפילד ע"י חוזה מסיאס שהגיע עקב כך לבסיס השלישי. שתי חבטות מוצלחות אח"כ העיף סוסה כדור ליציעים שהכניס שלושה ראנס והתוצאה בתום האינינג היתה 0:4 לקאבס. באינינג הבא שוב היה זה סוסה שבחבטה בודדת הכניס שני ראנס הביתה, מה שגרר את יציאתו של קרפנטר מהמשחק לאחר יום עבודה מקוצר והקאבס כבר מובילים 0:6. ווד שהגיש חמישה אינינגים הרשה ראן אחד בלבד, וגם שלושה ראנס שהשיגו הקרדינלס באינינג התשיעי (בעזרת הום ראן של מיודענו אדמונדס) כבר לא שינו הרבה. 4:8 בסיום לקאבס שהצליחו להימנע מסוויפ בסדרה ועצרו את רצף הנצחונות של הקרדינלס על שמונה.

השבוע לפני... 54 שנה

ב-11 ביולי 1950, נערך אחד ממשחקי האול-סטאר המותחים ביותר אי פעם בקומיסקי פארק, אצטדיונם ביתי של השיקגו ווייט סוקס. כבר באינינג הראשון נאלץ טד וויליאמס, הכוכב של הרדסוקס והשחקן היחיד אי פעם שחבט מעל 40% בעונה, "להתאבד" על לוח התוצאות כדי לתפוס כדור חזק של ראלף קינר מפיטסבורג ושבר תוך כדי את מרפקו השמאלי. זה לא הפריע לוויליאמס, שהופיע ב 16 משחקי אולסטאר, להישאר במשחק וחבטה מוצלחת שלו אף החזירה את האמריקן ליג מפיגור 1:2 ליתרון 2:3 באינינג החמישי. קינר עצמו השווה ל 3:3 עם הום ראן באינינג התשיעי ובפעם הראשונה בתולדות האולסטאר המשחק נכנס להארכה. הום ראן של רד שונדיינסט באינינג ה 14 הקנה נצחון דרמטי 3:4 לנשיונל ליג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שידורי הטלוויזיה של השבוע (לפי שעון ישראל)

משחק האולסטאר בשידור חי בלילה שבין שלישי לרביעי, 14 ביולי 03:00, FOX Sports וגם ב-ESPN

בוסטון רד סוקס – אנהיים איינג'לס (חי): יום שישי 16 ביולי 5:00, FOX Sports

סן דייגו פדרס – יוסטון אסטרוס (דחוי): יום שבת 17 ביולי 7:00, FOX Sports

לוס אנג'לס דודג'רס – אריזונה דאיימונדבקס (חוזר): יום שני 19 ביולי 23:00, ESPN

טבלאות הבתים

אמריקן ליג:
מזרח
1. ניו יורק ינקיס 31:55
2. בוסטון רד סוקס 38:48
3. טמפה ביי דוויל רייז 45:42
4. טורונטו בלו ג'ייז 49:39
5. בולטימור אוריולס 48:37
מרכז
1. שיקגו ווייט סוקס 38:46
2. מינסוטה טווינס 40:47
3. קליבלנד אינדיאנס 45:42
4. דטרויט טייגרס 45:42
5. קנזס סיטי רויאלס 54:31
מערב
1. טקסס ריינג'רס 37:49
2. אוקלנד אתלטיקס 39:47
3. אנהיים איינג'לס 40:47
4. סיאטל מרינרס 54:32

נשיונל ליג:
מזרח
1. פילדלפיה פיליס 41:46
2. אטלנטה ברייבס 42:45
3. פלורידה מרלינס 43:45
4. ניו יורק מטס 43:44
5. מונטריאול אקספוס 56:31
מרכז
1. סנט לואיס קרדינלס 33:54
2. שיקגו קאבס 40:47
3. סינסינטי רדס 41:47
4. מילווקי ברוארס 41:45
5. יוסטון אסטרוס 44:44
6. פיטסבורג פיירטס 47:39
מערב
1. לוס אנג'לס דודג'רס 38:48
2. סן פרנסיסקו ג'איינטס 40:49
3. סן דייגו פדרס 41:47
4. קולורדו רוקיס 51:36
5. אריזונה דאיימונדבקס 58:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully