וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סידני 2000

26.6.2012 / 9:20

כשהמשחקים מתקיימים לאוסטרליה, די ברור שהמוקד יהיה בבריכה כששני הענקים, איאן ת'ורפ ופיטר ואן דן הוגנבנד, כיכבו

10,651 ספורטאים מ-199 מדינות שוב שברו את שיא המשתתפים במשחקים, שהתקיימו בפעם השניה בהיסטוריה בחצי הכדור הדרומי. קתי פרימן האבוריג'ינית המקומית הדליקה את אש המשחקים.

כמו בכל משחקים קלאסיים, המוקד היה בבריכה ובאיצטדיון האתלטיקה. איאן ת'ורפ ופיטר ואן-דר-הוגנבנד, האוסטרלי וההולנדי, ניהלו בינהם קרב ענקים. ת'ורפ זכה בזהב ב-400 חופשי עם שיא עולם, בזהב הקבוצתי ב-4x100 חופשי ו-4X200 חופשי, ובכסף ב-4X100 מעורב וב-200 חופשי, שם הפסיד להולנדי. ואן-דן-הוגנבנד זכה בזהב ב-100 חופשי ובארד ב-50 חופשי וב-4X200 חופשי.

באתלטיקה ניסתה מריון ג'ונס לקבוע הישג חסר תקדים של זכיה בחמש מדליות זהב באולימפיאדה אחת, אבל נאלצה להסתפק בשלוש. שנים לאחר מכן יתגלה שכמו ספורטאים רבים וטובים אחרים שנחשבו למוכשרים ובעיקר הגונים, גם מריון ג'ונס הייתה רמאית שהשתמשה בחומרים אסורים ואפילו ישבה בגלל זה בכלא האמריקאי. והיו גם מקרים שערוריתיים אחרים. רביעיית השליחים האמריקאית ל-400X4 מטר נאלצה להחזיר את מדליות הזהב שלה אחרי שאנטוניו פטיגרו הודה בנטילת חומרים אסורים וכמוהו גם האחים אלווין וקלווין האריסון וג'רום יאנג (חלק מהם רצו כמחליפים במוקדמות). מייקל ג'ונסון ואנג'לו טיילור לא נתפסו או הודו, אבל הפסידו את המדליה בגלל החברים שלהם. גם נבחרת התעמלות המכשירים הסינית לנשים איבדה את המדליה שלה, אחרי שהתגלה כי שיתפו מתעמלת צעירה מדי בתחרות.

הטאקוונדו נכנס למשחקים ויצר גיבורים חדשים באמריקה, קוריאה ויוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully