וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול (שמן) בשק?

אוריאל דסקל

1.7.2004 / 8:42

הברזילאי החדש של הפועל ת"א, אדוארדו מארקס, זוכה אצל גילי לנדאו למחמאות, אבל פשפוש בעברו מעלה תהיות רבות

"אדוארדו מארקס דה ג'יזוס פאסוס הוא שחקן מהרמה הגבוהה ביותר. יש לו כישורים טכניים מלוטשים וראייה טובה של המשחק. המסירות שלו מושלמות והוא נחשב לאחד מהפליימייקרים הטובים שיצאו מברזיל. הוא יכול לשחק בכל מקום בעולם". את הסופרלטיווים הללו מקבל לא אחר מאשר שחקנה הברזילאי החדש של הפועל תל אביב מאתר אינטרנט של מאמנים ברזילאים.

מארקס נולד באוסאסקו, סאו פאולו, ב-26.6.76 וככדורגלן גדל בסאנטוס, קבוצת הפאר של העיר. ב-1997 הוא קיבל הזדמנות לשחק בהרכב הראשון, ושנה אחר כך היה שחקן חיוני בזכייתה של סאנטוס באליפות סאו פאולו ובאליפות קונמבול.

מארקס היה חלק מהרנסס של סאנטוס, שניסתה לחזור לימי הזוהר של פלה על ידי הבאת שחקנים בעלי שם, כגון אדמונדו ("החיה") ורינקון הקולומביאני. בברזיל מתארים את מארקס כ"פליימייקר שיכול לסחוב ימינה ושמאלה היטב ומהר ומנהל משחק מוכשר, שאולי לא מבקיע הרבה, אבל חלוצים לידו נהנים ממסירות מופלאות".

ב-2000, אחרי שנים לא מוצלחות והרבה בעיות מקצועיות וחברתיות במועדון, הוחלט לשנות קונספציה בסאנטוס ולהתבסס על צעירים שגדלו במועדון. מארקס (יחד עם אדמונדו ואחרים מדור הביניים של סאנטוס) הועזב והוחלף על ידי ילדים בני 16 פלוס, בראשם דייגו ורוביניו, שהובילו את סאנטוס לאליפות ברזיל וגמר גביע הליברטאדורס.

מארקס הושאל לרסיפה וגם שם הצטיין. ב-2002 חזר לשלושה חודשים לסאנטוס, אך לא התחבר עם הדור הצעיר ונשלח לגוארני, גם שם שיחק שלושה חודשים בלבד. בתחילת עונת 2003/2002 הוא שוחרר מסאנטוס וסוכנו מצא לו מקום בבלננש, קבוצה בינונית מהליגה הראשונה בפורטוגל.

מאמן הקבוצה, ז'וזה מנואל, העדיף לשחק עם מארקס בתור חלוץ, ולא בתפקיד הטבעי שלו. מארקס הבקיע רק שני שערים בעונה ההיא, אחד מהם בתחילת העונה. מארקס כבש בבעיטה נהדרת מ-25 מטר והוביל את קבוצתו לניצחון ראשון באותה עונה, 0-1 על פאקוס הקטנה. את שערו השני הבקיע באחד בדצמבר בהפסד למאריטימו. בהמשך הוא היה חלש. פציעות ואי יכולת להתחבר למאמן ולקבוצה סללו את דרכו חזרה לברזיל.

בתחילת העונה האחרונה הגיע מארקס לגרמיו בכושר ירוד, אחרי שהשמין ואיבד הרבה מחדותו. הוא כמעט לא שיחק, שוחרר מהקבוצה וחזר להתאמן בסאנטוס. הוא לא שיחק והמתין להצעה, הפועל תל אביב הגישה אותה.

האתגר של המאמן גילי לנדאו יהיה להחזיר לכושר את השחקן שלפי גורמים בברזיל נחשב ל"שחקן ברזילאי איכותי". לא מהדרג של רונאלדו או רונאלדיניו כמובן, אבל מהדרג השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully