וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א העניקה לאוהדים האנגלים ציון לשבח

30.6.2004 / 13:49

תדמית האוהד האנגלי השתוי והבעייתי נעלמת לאט לאט, ובפורטוגל פגשנו בעיקר אוהדים אנגלים שמחים (עד הפנדל של בקהאם)

אוהדי הכדורגל האנגלים התעוררו אתמול לבוקר של מציאות חדשה. אמנם בקהאם לא הביא גביע, אך אופ"א החליטה להעניק להם ציון לשבח על התנהגותם הספורטיבית במהלך אליפות אירופה בפורטוגל.

האוהדים האנגלים, שבמהלך ההיסטוריה צברו להם מוניטין של הרבה שתייה ואלימות בצידה, עברו "שינוי מקצה לקצה", עפ"י הגדרת אופ"א.

וויליאם גאליארד, האחראי על יחסי ציבור באופ"א אמר: "האוהדים האנגלים התערבבו עם אוהדים אחרים, ושידרו פתיחות. כל המחנות חגגו ושתו ביחד הרבה בירה. האמצעים שנקטנו כדי לנטרל את הגרעין הקשה, האנשים הבעייתים, עובדים. אני חושב שהעיתונאים באנגליה ביחד עם ההתאחדות צריכה להמשיך לעבוד יחד כדי להקטין את שיעור האלימות".

יותר מ-2,000 צווי הרחקה הופצו נגד אוהדים מסוימים בשנה שלפני האליפות על מנת למנוע אלימות במגרשים. בפורטוגל שהו כ-50,000 אוהדים אנגלים במהלך האליפות, אך רק 53 מעצרים נרשמו בסך בכל.

"הקמנו פארק לאוהדים ליד האיצטדיון במשחק בין אנגליה וצרפת. היו שם 5,000 אוהדים, שני שליש אנגלים, מזגנו 3,000 ליטר בירה, אבל אף אוהד לא נעצר", ממחיש גאליארד את האידיליה שיצרה אופ"א בליסבון.

דובר ההתאחדות האנגלית הגיב לתואר שהוענק ואמר: "אנחנו שמחים מאוד מהתנהגות האוהדים שלנו בפורטוגל. הרשויות שם עשו עבודה מצוינת בהרחקת האוהדים הפרובלמטים. מלבד זאת, הופתעתי מכמות הנשים, האסיאתים והשחורים שבאו לעודד את הנבחרת. זה שינוי חיובי, וכולי תקווה שיהיה לו המשכיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully