וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הזדמנות היסטורית שמים את הכל בצד

עוזי דן

30.6.2004 / 10:24

החילופים של סקולארי, הכעס של פיגו, הלכלוכים של דקו, בפורטוגל יודעים שמשחק אחד יכול להשכיח את הכל

כשהשופט הרביעי, אלן האמר מלוכסמבורג, הניף את השלט עם הספרה 7 באדום בדקה ה-75 של רבע הגמר מול אנגליה, רבים באיצטדיון האור בליסבון לא האמינו למראה עיניהם. כשלואיש פיגו יצא בכעס הישר לחדר ההלבשה - לא דרך מרכז המגרש, ובלי לגשת למחליפו או למאמן - היו ביציע העיתונות כאלו שאמרו כי זאת סוף דרכו בנבחרת. כשלא עלה להיות עם החברים בפנדלים, זה כבר הפך לכעס על מי שאמור להיות המנהיג. בימים שאחרי הניצחון, שפיגו ראה אותו לבד, במעמקי חדר ההלבשה, הוא ירד למחתרת. הוא המשיך להתאמן כרגיל, אבל חוץ מלומר בקיצור נמרץ שהוא מאוד שמח, לא התראיין ושמר על פרצוף חמוץ.

המאמן סקולארי מצדו, עם פילוסופיה של 'חיה ותן לחיות' לא התרגש יותר מדי - כלפי חוץ לפחות - אבל ברור שאם פורטוגל היתה מפסידה בפנדלים לאנגליה, הרבה מהאשם היה נופל על פיגו והתנהגותו, ולסקולארי זה היה כמעט נוח. ההימורים אם סקולארי יעניש את פיגו הסתיימו פחות או יותר עם השתיקה שגזר פיגו על עצמו. אתמול, עם חברו לדור הזהב, פרננדו קאוטו (היחיד בהיסטוריה של פורטוגל עם יותר הופעות ממנו בנבחרת), הופיע פיגו למסיבת העיתונאים כמו חדש. עונה לשאלות בפירוט, מחייך, מוכן לחצי הגמר.

"הם החליטו לא להתייחס למה שהיה, סוג של הסכמה שבשתיקה לקבור את האירוע וזהו. יש עכשיו משחק חדש, אחד החשובים בהיסטוריה שלנו ומה שהיה נגד אנגליה מת", אומר כתב העיתון 'א בולה', ז'ואאו בונז'יניה. "מאוד יכול להיות שלו היינו מפסידים בפנדלים היתה נפתחת תיבת פנדורה שלמה, אבל לפחות עד אחרי האליפות הכל נשכח".

צריך להבין עד כמה פיגו אהוד בפורטוגל. גם אחרי הפריחה של דקו, העלייה המטאורית של כריסטיאנו רונאלדו והצורה הבזיונית שבה ירד פיגו מהמגרש ברבע הגמר, לפחות ב-80% מחולצות האוהדים מתנוססת הספרה 7 על הגב. פיגו הוא סוג של אייקון בפורטוגל - כישרון כדורגל אדיר, אך גם לוזר, שמייצג בצורה הכי נאמנה ומזוקקת את הכדורגל הפורטוגלי, לטוב ולרע. לפני הטורניר הציפיות היו בייחוד ממנו, ועכשיו נראה שבמידה מסוימת הוקל לו: פורטוגל הפסידה איתו, ניצחה בפנדלים בלעדיו. לא רק הכתפיים שלו צריכות לסחוב את המשא הכבד.

גם הוא חושב קודם כל על המשחק הבא: "יש לנו הזדמנות בלתי חוזרת להגיע לגמר ראשון בהיסטוריה של פורטוגל. צפוי משחק קשה מול יריבה טובה, אבל אני בטוח שנצליח. כל המדינה מאחורינו", הוא אומר. על הירידה מהמגרש הוא יורה תשובה, שדי ברור כי הכין אותה מראש: "כעסתי על התוצאה, כעסתי שאנחנו בפיגור. לא ביצעתי שום פשע ואני לא חושב שאני צריך להגן על עצמי".

פיגו גם אמר אתמול כי כל עוד ייקראו לו לנבחרת ישמח לשרת את ארצו, אבל בגיל 31 וחצי, באליפות שנערכת אצלו בבית, הוא יודע שזאת ההזדמנות האמיתית האחרונה להיכנס להיסטוריה. 13 שנה בדיוק לאחר שהוביל את פורטוגל בליסבון לזכייה בגביע העולם לנוער, שמיד אחריו זומן לנבחרת הבוגרת, הוא יתייצב היום אולי למשחק החשוב בחייו (בהנחה שקאוטו יישאר על הספסל הוא גם יהיה הקפטן, כמו במשחקים האחרונים). כל פורטוגל מייחלת כל כך לניצחון, אבל לואיש פיליפה מאדיירה פיגו רוצה בכך אפילו קצת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully