וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תצא מטראומת חצי הגמר?

עוזי דן, פורטוגל

30.6.2004 / 11:45

כבר 20 שנה שהמארחת עפה בשלב חצי הגמר. הפורטוגלים מאמינים שהם ישברו את המסורת, הולנד בונה על איחוד הכוחות המחודש. 21:45, ערוץ 1

בערך שלשום בלילה עברה פורטוגל ממצב של חגיגות לכזה של התכוננות. תחנות הטלוויזיה, ששידרו 72 שעות ברציפות את ההצלה של ריקארדו בדו קרב הפנדלים נגד אנגליה, את השער שכבש מיד אחר כך ואת סקולארי לא יודע את נפשו מרוב שמחה ומנופף בדגלי פורטוגל וברזיל, עברו למשהו אחר.

עכשיו משדרים את המשחקים נגד הולנד במוקדמות המונדיאל האחרון: בנובמבר 2000 פורטוגל ניצחה ברוטרדם 0:2, במארס 2001 פורטוגל חזרה מפיגור 2-0 בבית לתיקו 2:2 בדקה ה-90 וזה היה המפתח לעלייתה למונדיאל על חשבון ההולנדים. השידורים לא פוסקים והמסר ברור, אבל האמת היא שהפורטוגלים לא צריכים מי שידרבן אותם.

האווירה לקראת חצי הגמר נגד הולנד הערב (21:45) באיצטדיון ז'וזה אלוולדה, היא של טירוף מערכות. כך היה גם לפני אנגליה ברבע הגמר, כך בוודאי יהיה אם פורטוגל תעלה לגמר. אבל נדמה שכמות הדגלים בכל בית עסק, על מכוניות ובמרפסות עולה בטור חשבוני משעה לשעה. גם מכירת החולצות של הנבחרת - יקרות מאוד, אבל מה לא עושים למען המולדת - פורחת, וצבעי האדום-ירוק שולטים בכל מקום. כאן לא צריך הגדרות, לכולם ברור שהמשחק הערב הוא משימה לאומית.

אדבוקט: מתאים לנו יותר לשחק נגד נבחרת כמו פורטוגל

שתי הנבחרות היו בחצי הגמר לפני ארבע שנים, שתיהן הפסידו בצורה דרמטית: הולנד בפנדלים לאיטליה באמסטרדם, פורטוגל בשער זהב מפוקפק לצרפת בבריסל. לא מעט עובדות היסטוריות וסטטיסטיות משרתות את שני המחנות להסביר מדוע הנבחרת שלהם תיקח. מאז הזכייה של צרפת לפני 20 שנה, המארחת עפה בכל טורניר בחצי הגמר ופורטוגל מעולם לא עברה חצי גמר בשום מפעל, אומרים ההולנדים; פורטוגל מעולם לא הפסידה יותר ממשחק אחד בטורניר אליפות אירופה וכבר הפסדנו ליוון, טוענים הפורטוגלים. וחוזר חלילה.

אבל מה שחשוב הערב הוא הכדורגל. והדברים הקטנים מסביב למשחק. לואיס פליפה סקולארי, מצחיק כהרגלו, הקדיש דקות ארוכות במסיבת העיתונאים של פורטוגל אתמול באקדמיית הספורט אלקושטה בפרברי ליסבון, לנזיפה בהולנדים על טקטיקות מלוכלכות. הוא קרא לשופט במשחק הערב (אנדרס פריסק השוודי) "לא לתת להולנדים יתרון. רייזיחר מרים את רגליו מהקרקע כשהוא מוציא חוץ וזה לא חוקי, ואן ניסטלרוי עומד בנבדל בבעיטות חופשיות". אולי סקולארי צודק, בוודאי שזה גם סוג של מלחמה פסיכולגית.

סקולארי גם ניסה להרגיע את האופוריה והציפיות במדינה. "מכל בחינה אנחנו לא פייבוריטים מול ההולנדים. אני מקווה שיהיה משחק טוב ולא נקבל שער מהיר כמו שקרה נגד יוון ואנגליה".

דיק אדבוקאט, מאמן הולנד, דיבר אתמול על המשחק הצפוי, אבל קודם כל עקץ את מבקריו בבית אחרי ההפסד לצ'כיה. "אני לא ממורמר, אבל קצת מאוכזב", אמר והתייחס בעיקר לפרשן טלוויזיה שקרא לסקול אותו באבנים. האוהדים, שרצו לקנות לו כרטיס הביתה, כבר ביקשו ממנו סליחה ואפילו ראש ממשלת הולנד התקשר להביע תמיכה ומתח ביקורת על הביקורת.

אדבוקט אמר אתמול כי הוא בטוח שהולנד תצליח להתגבר על השלב בו היא מרבה לעוף ותעלה לגמר. הוא גם הבהיר כי אינו חושש מהיריבה: "הבעיה שלנו היא דווקא נגד קבוצות שמשחקות כמו שבדיה, אז אנחנו נוטים לאבד את הכדור הרבה יותר מדי. מתאים לנו יותר לשחק נגד נבחרת כמו פורטוגל, יהיה לנו יותר מרווח ויהיו לנו יותר הזדמנויות לתקוף".

הרכבים משוערים

פורטוגל: ריקארדו; מיגל, ריקארדו קרבליו, ז'ורז' אנדראדה, נונו ואלנטה; קושטיניה, מאניש, דקו, פיגו; כריסטיאנו רונאלדו, נונו גומש (פאולטה)

הולנד: ואן דר סאר; רייזיחר, סתאם, הייטינחה (בומה), ואן ברונקהורסט, דווידס, קוקו, סיידורף, ואן דר מיידה (אוברמארס או סניידר); ואן ניסטלרוי, רובן

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully