וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה במונדיאל

23.6.2004 / 23:37

מארחת אליפות העולם בעוד שנתיים תרצה לשכוח את היורו הזה וכמה שיותר מהר אחרי שמול הרכב טלאים צ'כי היא הפסידה 2:1. בלאק כבש לגרמנים, היינץ ובארוש עשו את המהפך

זה היה בידיים של גרמניה. אף אחד לא האמין שצ'כיה ממש תתאמץ מולה, עוד במיוחד כשהיא עולה בהרכב המשני שלה כדי לשמור על הכוכבים לקראת רבע הגמר מול דנמרק. הגרמנים גם ידועים כווינרים גדולים אבל היום עבד הפוך על הפוך ונבחרת גרמניה, למרות לחץ אדיר והחמצות מסמרות שיער, לא הצליחה לנצח את צ'כיה הערב והיא מסיימת את דרכה ביורו.

הגמנים, שהיו חייבים נצחון, הפסידו 2:1 ועוד באחד המשחקים החד צדיים ביותר שהיו ביורו. בלאק כבש לגרמנים את הראשון, היינץ ובארוש עשו את המהפך לצ'כים. את מונדיאל 2006 הם מארחים, אבל כדי לא להתבזות גם שם, יש לרודי פלר (אם ימשיך בכלל) הרבה הרבה עבודה.

והצ'כים, מה עוד יש לומר? הנבחרת היחידה ביורו שניצחה את כל שלושת משחקיה בטורניר. לבית הזה קראו בתחילת הטורניר בית המוות. הוא אכן היה כזה, רק שצ'כיה הגיעה אליו בתפקיד הרוצחת...

תקציר המשחק

ההתקפה הראשונה במשחק הגיעה דווקא מהצד הצ'כי שעלתה בהרכב כמעט אלמוני. לוקבנץ, בדקה החמישית, השתלט על כדור בתוך הרחבה אבל אוליבר קאן, בזינוק אמיץ, ירד לו לרגליים כדי לקחת לו את הכדור. דיטמאר האמאן, בדקה ה-17, שלח את באלאק בכדור גאוני אל תוך הרחבה אבל הקוון הרים דגל לנבדל שלא היה. כדור של מיכאל באלאק, בדקה ה-19, מצאה רגל טועה של שחקן צ'כי והלכה בקשת גדולה סנטימטרים מעל המשקוף. השער הראשון במשחק נפל בדקה ה-20. איבוד כדור מצד ימין הגיע אל שווינשטייגר מחוץ לרחבה שהכין קטנה לבאלאק והשחקן הגרמני המוכשר שלח טיל אדיר לחיבורים כדי לעלות את גרמניה ליתרון ראשון עם אחד השערים היפים בטורניר. שניידר, בדקה ה-24, שיחרר כדור שטוח מחוץ לרחבה אבל בלאזק קלט את הכדור.

אבל הצ'כים הוכיחו שהם לא באו לתת לגרמניה לחגוג על חשבונם או להיות תפאורה בלבד. מארק היינץ, בבעיטה חופשית מושלמת בדקה ה-30, שלח כדור לפינה העליונה של קאן שלא הותיר לו שום סיכוי. כדור קרן מסוכן של צ'כיה בדקה ה-37 כמעט והעלה אותם ליתרון אבל הכדור הורחק ממש על קו שער גרמניה. הגרמנים קצת הורידו הילוך וצ'כיה נראתה מסוכנת הרבה יותר. לקראת סיום המחצית הראשונה, בתוספת הזמן, שניידר יכול היה להחזיר את היתרון לגרמנים אבל הכדור שלו נבלם על ידי הגנת צ'כיה.

הצ'כים פתחו גם את המחצית השניה בסערה כשהיינץ, המצטיין במשחק, קיבל כדור גאוני מהמחליף הובשמן אבל הכדור שלו נבלם בגופו של קאן אלא שמאז אותה התקפה היתה רק נבחרת אחת על הדשא – זו בלבן. שניידר, בדקה ה-52, חלף על פני שני בלמים צ'כים ובעט חזק כדור שנהדף רק לקרן. בדקה ה-56 באלאק נגח ממרכז הרחבה כדור חזק אך שוער צ'כיה היה בדיוק במקום כדי להדוף. לוקבנץ הצ'כי נפצע והוחלף בבארוש, במה שהתגלה כחילוף הקריטי במשחק. אח"כ גם פובורסקי החליף את פלאסיל הצעיר שזכור לטובה מהעונה המצויינת שהעביר במונאקו - צ'כיה השתדרגה בין רגע.

קוראני כמעט וניצל טעות של השוער בדקה ה-64 מכדור רוחב של שניידר אבל היו חסרים לו סנטימטרים כדי לכבוש. בדקה ה-66, באלאק, בהזדמנות הטובה ביותר של גרמניה, מצא רק את הקורה, פודולסקי מחמישה מטר לא הצליח לבעוט כמו שצריך את הריבאונד. הצ'כים, שנעלמו לחלוטין, ניצלו משער נוסף בדקה ה-72, כשכדור נגיחה של וורנס הורחק על הקו. קוראני, בדקה ה-74, מצא את עצמו חופשי בתוך הרחבה אבל הנגיחה שלו פספסה במילימטרים את העמוד.

אבל כמאמר הקלישאה – אם לא תכבוש, כמה שלא תתקוף, בסוף תכבוש. מילאן בארוש המחליף, בהתקפה מתפרצת בדקה ה-76, לא ספר את כל הגנת גרמניה. קאן עוד עצר את הכדור הראשון אבל בארוש, בהזדמנות השניה, כבש במפתיע את שערו השלישי בטורניר ונקם בגרמנים על גמר יורו 96'. לגרמנים הגיע פנדל בדקה ה-81 לאחר עבירה של השוער על פודולסקי אבל השופט לא ראה. עד הסיום הגרמנים כבר הרימו ידיים, גם בגלל שנגמר להם הכח, גם בגלל שהם ידעו מה התוצאה אצל הולנד ובעיקר בגלל שלא כל כך היה להם מה להציע, כמו בכל הטורניר הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully