וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטלנטה 1996

26.6.2012 / 9:02

מייקל ג'ונסון הדהים עם דאבל בריצות ה-200 וה-400, קארל לואיס גמר את הקריירה כווינר ענק. אגאסי השלים את הגולדן סלאם

חגיגות המאה למשחקים האולימפיים לוו בטונים צורמים. המשחקים הגיעו בדרך לא דרך לבירת ג'ורג'יה הלבנבנה, לאחר שהיו אמורים בתכנון המקורי להתקיים באתונה. בוועד האולימפי חשבו כסף, ואין כמו העיר של קוקה קולה, הספונסר הוותיק ביותר של המשחקים, כדי לשפוך אותו.

הפחד מתדמית שמרנית ואמריקאית מדי הובילו לכך שמוחמד עלי הדליק את הלפיד האולימפי וריגש מיליונים ברחבי העולם. שיא של 79 מדינות (10,318 מתחרים) מתוך 197 שהשתתפו, יצאו מאטלנטה עם מדליות במשחקים האולימפיים התחרותיים ביותר עד אז.

במהלך המשחקים זכורה הריצה המדהימה של מייקל ג'ונסון האמריקאי, שלקח את ה"דאבל" בריצות 200 ו-400 מטר, אחרי שלוח הזמנים שונה עבורו כדי שיוכל להשתתף בשני המקצים. ג'ונסון שבר את השיא העולמי ב-200 והציב אותו על 19.32 שנ'. קרל לואיס קטף את המדליה האולימפית התשיעית שלו אחרי שזכה בתואר בקפיצה לרוחק ונכנס לפנתיאון האולימפי כאתלט הטוב ביותר בהיסטוריה של המשחקים. בריצת ה-100 מטר, המרוץ היוקרתי ביותר, זכה דונובן ביילי, אחרי שקבע שיא עולמי של 9.84 שנ'. הריצה לוותה בשערורייה אחרי שהאצן הבריטי לינפורד כריסטי פסל פעמיים, הועף מהתחרות ואיבד את הזכות להגן על התואר שקטף בברצלונה.

בבריכה האולימפית זכתה איימי ואן-דייקן האמריקאית בארבע מדליות זהב, והאירית האלמונית מישל סמית זכתה בשלוש מדליות מוזהבות ומדליית ארד אחת כדי להפוך לגיבורת המים האמיתית. "נבחרת החלומות" האמריקאית זכתה בטורניר הכדורסל, כשגם הנשים לוקחות את התואר.

בטורניר הכדורגל הפתיעה ניגריה את העולם אחרי שגברה על ארגנטינה בגמר 2:3. בטורניר הטניס לגברים, אנדרה אגאסי זכה במדליית הזהב והפך לטניסאי השני בכל הזמנים שהשלים את ה"גולדן סלאם". זה אומר זכייה בארבעת טורנירי הגרנד סלאם ובמשחקים האולימפיים. למרות שהיה נשוי אז לברוק שילדס, הוא השווה את שיאה של שטפי גראף, שלימים הפכה לאשתו הבאה. הטניסאי השלישי שהשלים את ה"גולדן סלאם" ב-2008 היה רפאל נדאל. האתלטית דיון האמינגס, שניצחה בריצת ה-400 משוכות לנשים, הפכה לג'מייקנית הראשונה שזכתה במדליית זהב אולימפית. כיום כבר הפסיקו לספור בכמה מדליות זהב אולימפיות זכו אתלטיות מג'מייקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully