וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל נא תבכי איטליה

22.6.2004 / 23:32

1:2 עצבני על בולגריה שולח את איטליה הביתה. קסאנו, שהבקיע שער נצחון, ירד מהמגרש בדמעות, אבל הכשלון של טראפטוני יכול להיות הרווח הכי גדול של הכדורגל האיטלקי

רק בדקה האחרונה של תוספת הזמן, הצליחו האיטלקים לעמוד בשלב א' של המשימה. לנצח את בולגריה. זה הלך קשה וגם השופט לא ממש התחשב, אבל בסוף זה קרה. השלב השני היה להתפלל שהמשחק בין דנמרק ושבדיה לא יסתיים בתיקו 2:2. רק לא 2:2. שניות לאחר שחגגו את שער הניצחון של קסאנו, הגיעה תוצאת הסיום מהדרבי הסקנדינבי לאוזניהם של האיטלקים. חיבוקי השמחה הפכו לתמיכות נחמה שלוו בדמעות, קסאנו מירר בבכי על הדשא, אבל האמת שהיא שעם ה-1:2 על בולגריה, גם תיקו 0:0 או 1:1 בין שבדיה לדנמרק היה שולח את האיטלקים הביתה.

ואולי ההפסד הזה, שמצרף את גרמניה למועדון הספרדי - "כוכבים יש רק בשמיים", יעשה בסופו של דבר רק טוב לאיטלקים. ביורו הקודם, תחת דינו זוף, איטליה הגעילה, אבל הגיעה לגמר ודווקא במשחק הטוב ביותר שלה הפסידה לשער זהב של צרפת. בארץ המגף כולם התמקדו בהחמצות של דל פיירו וקצת שכחו את הדרך האפורה עד לגמר. במונדיאל, כבר תחת טראפטוני שנתן איתותים ראשונים עם מערכים פחדניים, הם הצליחו לעבור את שלב הבתים בקלות יחסית, אבל עפו מול משחק לחימה של דרום קוריאה. באיטליה שוב התמקדו כולם בעניינים אחרים - במקרה זה השיפוט השערורייתי, אבל קצת שכחו כמה מעט, שוב, קיבלו מטונות הכשרון שיש להם בסגל.

גם הפעם הגיעה איטליה לאליפות עם אחד ההרכבים המוכשרים והמאוזנים היותר, אבל חוץ ממחצית אחת גדולה מול שבדיה, מה שנזכור מהם זה בעיקר חילופים פחדניים של טראפטוני, לחץ מקפיא על המגרש ורגע אחד מכוער של הכוכב הגדול. אולי עכשיו יתחילו לחשוב שם איך בונים נבחרת שתדע לנצל את האיכויות הטכניות והטקטיות של הכדורגל האיטלקי ולהראות שמילאן ויובה מגיעות מאותו מקום. אולי, אבל האזורים בטח יעדיפו לשקוע בדיונים מעמיקים על קונספירציה - ועל התסרוקת של טוטי.

הבולגרים פותחים בסערה

בפתיחת המשחק היו אלה דווקא הבולגרים שנלחמו, תקפו והראו כי הם לא מתכוונים לוותר על המשחק. בולגריה יצרה כמה הזדמנויות טובות בפתיחה אך ההגנה האיטלקית עמדה ללא קושי מול החלוצים הבולגרים. מנגד קיבל אלסנדרו דל פיירו כדור נהדר ברחבה בדקה ה- 13 אך ההגנה הבולגרית הצליחה להרחיק. האיטלקים הצליחו להגיע שוב לשער בדקה ה -27, קסאנו התנהל עם הכדור ומסר לקוראדי שבעט חלש לידי השוער זדרבקוב.

אחרי שתי דקות שוב הזדמנות טובה לקוראדי אבל הוא היה איטי מדי ואפשר להגנה הבולגרית להרחיק. האיטלקים המשיכו להיתקל בקשיים כאשר קוראדי ממלא את מקומו של דל פיירו בתפקיד המחמיצן התורן. בדקה ה- 39 הזדמנות טובה ללזרוב הבולגרי שהתמהמה ברחבה ואפשר לאיטלקים להתארגן ולהרחיק. בדקה ה- 44 הוכשל ברבטוב ברחבה ע"י מטארצי ופטרוב בעט פנימה את הפנדל, 0:1 לבולגריה. שריקת המחצית מצאה את האיטלקים יורדים המומים ולחוצים לחדר ההלבשה לשריקות הבוז של האוהדים.

פתיחת מחצית מהממת לאיטלקים

איזו פתיחה לאיטלקים. כבר אחרי דקה וחצי קסאנו בעט נהדר למשקוף, הבולגרים לא הצליחו להרחיק ופרוטה דחק משני מטרים פנימה, 1:1. ויירי נכנס למגרש במקומו של קוראדי הלא מדויק ואיטליה החלה ללחוץ על השער הבולגרי אבל מצאה את ההגנה הבולגרית ואת השוער זדרבקוב ביום טוב. האיטלקים ניסו מכל מצב, מקרוב, מרחוק, הגבהות לרחבה וניסיון למסירות כפולות כדי לפרוץ את ההגנה הצפופה של הבולגרים. הלחץ החל לתת את אותותיו בשחקני איטליה שהרבו לעשות עבירות. הבולגרים מצידם היו רגועים והדקות חלפו. האיטלקים עשו את כל שלושת החילופים שלהם והכניסו את ויירי ודי ואיו ההתקפיים במטרה לחפש את השער השני הכל יקר להם. השחקנים של ה"סקוואדרה אזורה" הרבו לאבד כדורים במרכז השדה והאוהדים הכחולים החלו לאבד את הסבלנות ולקלל את שחקני הנבחרת. דווקא בולגריה הגיעה להזדמנות טובה לקראת הסיום. השופט הרוסי הוסיף חמש דקות של תוספת זמן למשחק. בדקה ה- 94 קסאנו מצא את הרשת, 1:2 לאיטליה אבל החדשות מהמגרש המקביל הביא את הבשורה על התיקו 2:2 בין דנמרק לשבדיה ששלח את האיטלקים הביתה.

ההרכבים

איטליה: בופון, פנוצ'י, נסטה, מאטרצי (די ואיו 82), זמברוטה, פיורה, פירלו, פרוטה (אודו 66), דל פיירו, קוראדי (ויירי 54), קסאנו.

בולגריה: זדרבקוב, בורימירוב, פאזין (קוטב 64), זאגורציץ, סטויאנוב, לזרוב, חריסטוב (דימיטרוב 78), מ. פטקוב, מ. פטרוב, ינקוביץ (בוזינוב 46), ברבטוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully