וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנבל בליסבון

21.6.2004 / 12:45

הנצחון על ספרד הוציא רבבות ללילה של ריקודים ברחובות. ראש העיר דיבר על יום חופש ואפילו העיתונות הפסיקה לנשוך

התפרצות שמחה שכזאת לא ראו זקני העיר ליסבון כבר זמן רב. עם שריקת הסיום של משחק הנצחון מול ספרד הציפו רבבות ברחבי המדינה את הרחובות והככרות. פורטוגל אמנם עדיין לא זכתה בשום דבר, אבל העליה לרבע הגמר במה שנתפס כאירוע הלאומי הגדול בהיסטוריה העכשווית של המדינה, בטח אחרי הפתיחה האומללה מול יוון וכאשר זה בא על חשבון האחות הגדולה והמתנשאת, לא עשתה לאף אחד חשק ללכת לישון.

"אני לא מסוגל לדבר, זה טירוף בקנה מידה עולמי", תיאר אחד החוגגים בכיכר האוסקריס, כמה קילומטרים מאיצטדיון אלבלאדה שבליסבון, שם גם הוקרן המשחק על גבי מסך ענק. השער של נונו גומש גרם לאלפים שהיו במקום להשתולל ולקפוץ אחד על השני. שאר התושבים, שהעדיפו לצפות המשחק בבית, הצטרפו, כאמור, כעבור זמן לא רב.

ראש העיר, ליברטי אבאנה, צבוע בצבעים הלאומיים, הצטרף אל הרוקדים בככרות. "זה עומד להיות לילה מטורף", הוא אמר. "אנשים פה איבדו את ראשם. אני לא חושב שהרבה אנשים יילכו לעבודה מחר. מגיע להם לחגוג, לא רק פה בליסבון, אלא גם בשאר הערים במדינה".

גם בקומברה יצאו אלפים לרחובות. "כל פורטוגל ניצחה את המשחק, לא רק ה-11 שעל הדשא. זה נצחון ששייך לכל אחד ואחד מאיתנו", אמר אחד החוגגים. בקרטאסו, 80 ק"מ צפונית לליסבון, התגרו תושבים מקומיים באזרחים ספרדיים שגרים באיזור. המשטרה נאלצה להתערב על מנת למנוע אלימות. באביירו, עיר הנמל הגדולה, צעקו ההמונים: "אנחנו רוצים עוד, אנחנו רוצים עוד".

רק בשעות המוקדמות של הבוקר התפזרו החוגגים הרבים לבתיהם, לא לפני שקנו בדרך את עיתוני היום שכמובן בירכו על ההישג וחילקו שבחים. "השחקנים הגיבורים הוכיחו ברגע האמת שהם יודעים להתעלות ובמשחק חכם, ללא טעויות, שברו את הספרדים והשיגו מה שהם צריכים", נכתב במקום אחד. "פליפה סקולארי הוא גאון", קבע עיתון אחר בכותרות ענק.

מקומות העבודה בפורטוגל ימשיכו להיות מועטים מדי, לכלכלה הלאומית ייקח כנראה עוד זמן לעלות על פסים אמיתיים של צמיחה, אבל החל מאתמול ועד שפורטוגל תסיים את דרכה בטורניר, שום דבר שלא קשור למה שקורה על הדשא לא משנה לפורטוגלים. "נראה לי שזה חלום", אישר איש שמח במיוחד שרקד על הכביש. "והלוואי ואני לא אתעורר ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully