וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור להספיד אלופי עולם

20.6.2004 / 23:35

אחרי שכולם קברו את לואיז פליפה סקולארי, הצליח המאמן הברזילאי לנצח עם פורטוגל את ספרד 0:1 ולעלות לרבע הגמר. האחות הגדולה חוזרת הביתה עם ים כישרון ומעט אופי, בדיוק כמו ראול

פורטוגל עשתה את הבלתי ייאמן אחרי שניצחה הערב את ספרד 0:1 משער של נונו גומש, עלתה לרבע הגמר יחד עם יוון והדיחה את אחותה הגדולה מהמשך הטורניר. אחרי ההפסד ליוונים במשחק הפתיחה, כולם היו בטוחים שדרכה של פורטוגל בטורניר גמורה. באותו ערב ניצחה ספרד 0:1 את רוסיה משער של ואלרון שהראה עד כמה עמוק הספסל של הנבחרת הכשרונית הזו. אחרי ה-1:1 מול יוון, התגלתה ספרד שוב במערומיה, כשהיא שוב מגיעה לטורניר גדול ללא הרכב יציב, ללא שיטה ברורה וללא אופי. השאלות החלו להישאל, אבל לכולם היה ברור שתיקו מול פורטוגל יעלה אותה בכל מקרה לרבע הגמר ושם, לך תדע איך זה ייגמר.

מהצד השני הגיע לואיז פליפה סקולארי, שלמד מהטעויות שלו במשחק הפתיחה, הלהיב את השחקנים והאוהדים המקומיים עם דיבורים על "מלחמה" ושיחק אותה בסוף, בדיוק כפי שעשה עם ברזיל לפני שנתיים. כולם אמרו שסאז הוא ווינר, אז זהו שלא. העולם גילה פתאום ווינר חדש.

ספרד הגיעה בטוחה מדי

אחרי ה-1:1 מול יוון, החליט אינאקי סאז להמר על פרננדו טורס בהתקפה וצ'אבי אלונסו בקישור, במקומם של פרננדו מוריינטס ורובן בראחה. בהמשך, הוא הכניס את השניים הללו לשדה המשחק, אך זה כבר היה מאוחר מדי. פורטוגל פתחה עם הרכב דומה לזה שניצח את רוסיה.

המחצית הראשונה התחילה טוב עבור פורטוגל, שלא הפסיקה להטריד את ההגנה הספרדית. ראול בראבו, דויד אלבלדה וקרלס פויול השתדלו להרחיק את הכדור כמה שיותר משערו איקר קסיאס ועשו בכך עבודה טובה מול כריסטיאנו רונאלדו הפעלתן ולואיס פיגו. פדרו פאולטה? חוץ מכרטיס צהוב טפשי על נגיעת יד מכוונת, לא ראינו כלום מהחלוץ שכבר היה כמה פעמים מלך שערי הליגה הצרפתית, גם במשחק השלישי שלו בטורניר.

רק בדקה ה-44 הצליח הצמד רונאלדו-פיגו לסכן באופן ממשי את שערו של קסיאס. פיגו הרים משמאל, כדור שהתפספס ע"י השוער הספרדי ורונאלדו נגח מול שער חשוף החוצה. ספרד אמנם לא שיחקה טוב, אבל היתה בטוחה שמתישהו היא תצליח להבקיע, במקרה הכי גרוע, תיקו הרי היה מספיק לה. אדישים כבר אמרנו?

גומש גיבור פורטוגל

במחצית קרא סקולארי נכון את המפה והוציא את פאולטה והכניס במקומו את נונו גומש, הנסיך של הכדורגל המקומי. גומש החזיר לו בדקה ה-57 אחרי התקפה מצויינת שהתחילה אצל המלך. לואיס פיגו מסר לגומש ורץ לפתוח ובדרך משך איתו מגן ספרדי. גומש אמר תודה, הסתדר למצב בעיטה והוציא טיל שטוח מ-20 מטר לפינה של קסיאס. 0:1 לפורטוגל.

כמעט מיד לאחר השער צ'אבי אלונסו הכניס כדור עומק גדול לפרננדו טורס, שמול ריקרדו בעט לקורה. המשחק נכנס לקצב מצויין, כשפורטוגל ירדה להגנה וספרד לא הפסיקה לתקוף. לוקה, שהחליף את חואקין הגיע למצב מצויין בדקה ה-73 כשהקפיץ מעל ריקרדו. פורטוגל החזירה בנגיחות מסוכנות של נונו גומש ושל קושטיניה, שניצב בודד מול קסיאס והחמיץ מ-5 מטר. גם מאניצ'ה יכול היה להבקיע שער נוסף, אבל ראול בראבו הצליח להרחיק מהקו. עם שריקת הסיום, חגגו הפורטוגלים עם הקהל ניצחון גדול על נבחרת אותה היא לא ניצחה מאז 1981. שיהיו בריאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully