וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון עזב את הלייקרס, שאקיל בדרך

אתר ספורט 5 בשיתוף

19.6.2004 / 10:32

המאמן המצליח, שלקח עם הקבוצה שלוש אליפויות בחמש שנים: "הגיע הזמן לעצור ולחשוב". שאקיל ביקש מההנהלה טרייד

שלושה ימים לאחר שדטרויט פיסטונס גברה על הלוס אנג'לס לייקרס 1:4 בסדרת הגמר, הגיעו הבעלים של הלייקרס, ד"ר ג'רי באס ומאמן הקבוצה בשנים האחרונות, פיל ג'קסון, "להסכמה הדדית", כך על פי ההודעה הרשמית, כי ג'קסון יסיים את דרכו על הקווים בקבוצה. לפי התקשורת בלוס אנגל'ס הדברים נסגרו עוד לפני הפגישה, כשבאס שהוא גם אביה של חברתו לחיים של ג'קסון, החליט לא להציע לאיש הזן הארכת חוזה כמאמן הלייקרס. הבעלים הציע לג'קסון תפקיד ניהולי אחר בקבוצה, אך המאמן לא צפוי לקבל את ההצעה.

"החוויה בחמש השנים האחרונות היתה נהדרת", אמר ג'קסון בהודעה שמסר. "הגיע הזמן לעצור ולחשוב. אני מעריך את הלייקרס, את הארגון, את האוהדים ואת דר באס".

סוכנו של ג'קסון: "אני לא חושב שיהיה שם תפקיד שממש יתאים לו. אני חושב שאף פעם לא צריך להגיד אף פעם, אבל זאת הזדמנות מצוינת בשבילו לקחת אוויר ולחשוב מה הוא רוצה לעשות".

פיל ג'קסון מונה לתפקיד המאמן הראשי של הלייקרס בקיץ 1999 ובחמש העונות האחרונות, בהן הרוויח 30 מיליון דולר, זכה עם הקבוצה בשלוש אליפויות רצופות, בשנה שעברה הודחו הלייקרס בחצי גמר המערב על ידי האלופה שבדרך מסן אנטוניו והשנה, כאמור, זה קרה בסדרת הגמר. לפני שאימן בקליפורניה, זכה ג'קסון בשש אליפויות כמאמנו של מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס ותשע הטבעות שלו כמאמן (יש לו עוד אחת כשחקן של הניקס) מציבות אותו בראש רשימת המאמנים המעטורים בכל הזמנים לצד רד אאורבך. מאזני הקריירה שלו בעונה הרגילה ובפלייאוף הם הטובים בכל הזמנים.

שאקיל: לאף אחד כבר לא אכפת ממני

שאקיל אוניל, כוכבה של הלייקרס, עשוי לעזוב אף הוא. ב-'ל.א טיימס' דווח כי הוא כבר הספיק לדרוש טרייד מראשי הקבוצה ויומיים אחרי שצפה כי יהיה "קיץ משעשע", הסביר: "לא ברור לי אחרי העזיבה של פיל לאן המועדון הזה הולך. אני לא בטוח שזה יהיה הכיוון שגם אני ארצה ללכת אליו. אני לא מרגיש שאני רוצה להיות חלק מזה".

אוניל אמר שהשבוע הזה יהיה המשמעותי ביותר עבורו בו הוא יחליט על צעדיו. מקורות המקורבים לשחקן מספרים שאוניל לא אוהב את היחס המועדף לו זוכה קובי בראיינט מהבעלים. ג'רי באס הגיב: "שניהם המנהיגים של הקבוצה באותו אופן, אין לשאקיל סיבה להרגיש מקופח". עם זאת, כשנשאל הג'נרל מנג'ר מיטש קופצ'אק בדבר עסקת טרייד אפשרית על קובי בראיינט, ענה בהחלטיות כי "אין סיכוי שזה יקרה", בעוד שכאשר נשאל שאלה דומה לגבי שאק, אמר כי "ינסו להשאירו" וכי אם לא יצליחו זה "יהיה יום עצוב לקבוצה". הקריאה בין השורות נראית די ברורה.

"כשהגעתי לכאן ב-1996, על ידי ג'רי ווסט (הג'נרל מנג'ר לשעבר של הלייקרס, היום בממפיס) היה קונספט לקבוצה, משהו שהיית רוצה להיות חלק ממנו", המשיך אוניל. "היום, לאף אחד לא אכפת ממך, זה נראה כאילו הם מנסים לשסות את האנשים אחד בשני".

אלא שלא ממש פשוט להיפטר מכוכב בסדר גודל של שאקיל. בשביל לבצע הלייקרס יצטרכו לקבל שחקנים בעלויות שכר דומות. השכר של שאק בעונה הבאה יעמוד על 27.7 מיליון דולר ובעונה לאחריה על 30 מיליון דולר, ולמרות שברור כי לפחות 28 ג'נרל מנג'רים בליגה יעשו טלפון או לפחות יחשבו על זה ברצינות, לא בטוח עד כמה יצליחו הלייקרס לקבל תמורתו מספיק איכות ומאסה כדי לבנות סביב קובי צוות מסייע ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully