וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נותנים להם לנצח

18.6.2004 / 23:32

האיטלקים הציגו משחק התקפה משובח במחצית הראשונה וזה השתלם להם בשער יתרון של קסאנו. אבל בשנייה טראפטוני בחר לרדת חזרה להגנה וזה עלה לו בשער שוויון מדהים של איברהימוביץ

ערב המשחקים השביעי של יורו 2004 הסתיים בהצגת כדורגל משובחת מבית היוצר של איטליה ושבדיה, שנפרדו בתיקו 1:1. אם הטורניר הזה ימשיך בקצב של היומיים האחרונים, יש סיבה לאופטימיות.

האיטלקים, שאיבדו את פרנצ'סקו טוטי ה'יורק', ערכו שלושה שינויים בחלק הקדמי ועלו במטרה להבקיע, וכמה שיותר מהר. אחרי תצוגה התקפית מרשימה במחצית הראשונה והזדמנויות מצויינות שנעצרו על ידי השוער השבדי המצוין אנדראס איזאקסון וקורות שערו, הצליחו לבסוף הכחולים לעלות ליתרון משער של שחקן רומא אנטוניו קסאנו (שעלה במקום טוטי).

אבל ג'ובאני טראפטוני, מאמן ה'סקוודרה אזורה', לא מסוגל כנראה להינות מהיכולת של הההתקפה שלו לאורך משחק שלם, ובמחצית השנייה הוא החליט לעבור להרכב הגנתי ולשמור על היתרון עד לסיום. את זלאטן איבראהימוביץ' השבדי כל השיקולים האלו לא ממש עניינו, והוא הצליח להשוות חמש דקות לסיום בשער מבריק תוך כדי תצוגת אתלטיות וגמישות מדהימה.

האיטלקים עולים בטירוף

איטליה החליטה שלא לערער על ההחלטה להרחיק את פרנצ'סקו טוטי משלושה משחקים ועלתה למשחק מול שבדיה עם אנטוניו קסאנו במקומו. טראפטוני החליט לעלות בקישור עם אנדראה פירלו וג'נארו גאטוסו במקומם של כריסטיאנו זאנטי ומאורו קאמוראנסי.

השבדים ערכו שינוי אחד בלבד בהרכב שניצח את בולגריה כשכריסטיאן ווילהלמסון פתח במקומו של טדי לוצ'יץ' בקישור.

השבדים פתחו את המשחק עם ניסיון למצוא את הנריק לארסון בכדור ארוך, אבל ההגנה האיטלקית הרחיקה. בדקה ה-3 כריסטיאן ויירי חלף על פני אנדראס יאקובסון וניסה את כוחו מול השער, אבל שוער שבדיה אנדראס איזאקסון הדף את הכדור סמוך לקורה ולקרן. אלסנדרו דל פיירו הרים את כדור הקרן פנימה, ההגנה השבדית לא הצליחה להרחיק וכריסטיאן פאנוצ'י בעט חזק מעל המשקוף. בדקה ה-8 סימונה פרוטה ניסה את כוחו בבעיטה חזקה מקצה הרחבה לאחר פריצה של מהירה של האיטלקים, אבל איזאקסון המצוין שוב הציל.

בדקה ה-13 השבדים הגיעו להזדמנות מצויינת משלהם כשאיבראהימוביץ שלח כדור מדויק לפרדי ליונברג בצד שמאל והאחרון החזיר לו מסירה בעקב, אבל הכדור החזק שבעט החלוץ משישה מטרים עבר מעל המשקוף.

התקפה לאחר מכן האיטלקים שוב יצאו במהירות ושלחו בכדור ארוך את אנטוניו קסאנו, שדהר לכיוון השער, אבל השוער השבדי יצא היטב והקשה על החלוץ, שבעט לבסוף החוצה. האיטלקים לא הפסיקו ללחוץ על הכדור ולנסות לצאת קדימה במהירות, ושתי מסירות של פאנוצ'י (שעשה עבודה יוצאת מגדר הרגיל כמו שאומר שגיא כהן) לתוך הרחבה נהדפו החוצה על ידי ראש שבדי.

בדקה ה-19 כריסטיאן ויירי עלה לכדור נגיחה שסידר לו קסאנו, אבל הכדור שפשף את ראשו והלך החוצה. מיד לאחר מכן ג'יאנלוקה זמברוטה פרץ משמאל ושלח כדור מצוין לדל פיירו, אבל החלוץ בעט מ-10 מטרים ליד הקורה הקרובה. דקה עברה ופאנוצ'י המצויין הראה את כוחו גם בהגנה כשהצליח לבלום כדור ארוך שנמסר לכיוונו של לארסון. בדקה ה-23 זמברוטה שוב פרץ במהירות משמאל, אבל המגן האיטלקי רץ יותר מדי רחוק והכדור ברח לו החוצה על קו הקרן. שלוש דקות עברו וליונברג הראה שגם הוא במשחק כשפרץ במהירות לתוך הרחבה האיטלקית ונעצר רק סמוך לשוער בופון על ידי פאנוצ'י בספק עבירה. ליונברג דרש פנדל, השופט אמר שום דבר.

בדקה ה-28 קסאנו שוב שלח כדור מצוין לדל פיירו, חלוץ יובנטוס, שבעט חזק מ-25 מטרים כדור שפגע בדרך במלברג והשוער איזאקסון התעופף ליד הקורה והדף. שלוש דקות לאחר מכן שוב התקפה שבדית: איבראהימוביץ הגיע לכדור תועה על סף הרחבה של איטליה, אבל הסתבך עם הרגליים והבעיטה שלו יצאה חלשה. בדקה ה-35 דל פיירו שוב ניסה את כוחו מול השער מקצה הרחבה, אבל הכדור שלו נהדף החוצה.

איטליה המשיכה בלחץ מאסיבי אבל ההגנה השבדית הצליחה לעמוד בפרץ ההתקפות מהאגפים והרחיקה את הכדורים המסוכנים שהועלו לכיוון הרחבה.

בדקה ה-37 הלחץ האיטלקי סוף סוף השתלם כשכריסטיאנו פאנוצ'י שוב פרץ במהירות בצד הימני, העביר שני מגינים שבדים, הסתובב לכיוון ההפוך והרים כדור מסובב ברגל שמאל עמוק לתוך הרחבה. אנטוניו קסאנו מצא עצמו לבד מול השוער והמשיך את הכדור בנגיחה קלילה לפינה השמאלית ופנימה. 0:1 איטליה.

השבדים ניסו למצוא את השוויון עוד לפני השריקה למחצית ובדקה ה-41 איברהימוביץ' ניסה מרחוק אבל הבעיטה שלו נעצרה על ידי ההגנה האיטלקית. דקה לאחר מכן השבדים התנהלו על סף הרחבה האיטלקית אבל פרוטה הצליח להרחיק את הסכנה. דקה לסיום המחצית ווילהלמסון הכשיל את קסאנו על סף הרחבה ודל פיירו ניסה להפתיע בבעיטה חופשית מרחוק, אבל השוער השבדי קלט את הכדור.

על סף השריקה להפסקה פאנוצ'י מצא עצמו חופשי לגמרי בצד ימין של הרחבה ונשאר לו זמן לשלוח כדור מדויק לקסאנו הלא מכוסה, אבל האחרון נגח משישה מטרים היישר לידיו של השוער.

טראפטוני חוזר להגנה ומשלם ביוקר

המאמן ג'ובאני טראפטוני היה מרוצה ממה שראה במחצית הראשונה הנפלאה של איטליה , וסגנית אלופת אירופה פתחה את המחצית השנייה באותו הרכב ובאותה התלהבות והגיעה למספר הזדמנויות לכבוש את השער השני ולהכריע את המשחק.

בדקה ה-48 שוב היה זה פאנוצ'י למצוא את כריסטיאן ויירי, שבעט ממרכז הרחבה לחוץ. תשע דקות מפתיחת המחצית היה זה אלסנדרו דל פיירו שקיבל כדור נהדר מאנטוניו קסאנו, אך נגח מקרוב לחוץ. שתי דקות אחר כך "הנסיך" הקפיץ את הכדור באלגנטיות מעל השוער השבדי, אבל אנדראס יאקובסון הרחיק מהקו.

בדקה ה-70 החליט כנראה המאמן האיטלקי שהחבר'ה שלו כבר עייפים, וגם ככה הספיק לו כל הכדורגל האיכותי הזה, ובחר לנסות ולשמור על התוצאה כשהוציא את קסאנו והכניס במקומו את סטפנו פיורה. חמש דקות לאחר מכן נכנס ג'וזפה פבאלי ההגנתי במקומו של גאטוסו, וההתבצרות הושלמה עם החלפתו של דל פיירו במאורו קמוראנסי. המשחק נרגע.

המאמנים השבדים, מצד שני, הכניסו שחקני התקפה בדמותם של מרקוס אלבאק ומתיאס יונסון, והסקנדינבים החלו ללחוץ כדי למצוא את השוויון. בדקה ה-77 מצא הנריק לארסון את מתיאס יונסון חופשי ברחבה. יונסון בעט מצוין אך בופון התעופף והדף שער בטוח.

חמש דקות לסיום המשחק הגיע השוויון של שבדיה. כדור קרן של השבדים גרם לערבוביה ברחבה האיטלקית. הכדור עבר מספר רגליים לפני שהגיע אל זלטאן איבראהימוביץ', שהצליח להקדים את בופון בסנטימטרים (כשהוא רוכב עליו יש לציין) ובבעיטה מוזרה מהאוויר עם החלק החיצוני של נעל רגל ימין, תוך כדי הצגת גמישות מדהימה כשהוא עם הגב לשער, הקפיץ את הכדור מעל השוער והשווה ל-1:1. דקה לסיום איטליה קיבלה הזדמנות מצוינת לנצח את המשחק אך שוב בובו ויירי החמיץ נגיחה חופשית מתוך הרחבה.

המצב בבית הפך די מסובך, ואם איטליה תנצח את בולגריה ביותר משני שערים היא תבטיח לעצמה את המקום ברבע הגמר. אם בולגריה תצליח לחלץ נקודות מהסקואדרה אזורה, טוטי וקאסאנו יראו את השלב הבא מרומא. המנצחת בדרבי הסקנדינבי בכל מקרה תהיה ברבע הגמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הרכבים

איטליה: בופון, פאנוצ'י, נסטה, קנבארו, זמברוטה, גאטוסו (פבאלי 75'), פירלו, פרוטה, קסאנו (פיורה 70'), דל פיירו (קמוראנסי 81'), ויירי.

שבדיה: איזאקסון, נילסון, מלברג, יעקובסון, אדמן (אלבאק 76'), וילהלמסון (יונסון 67'), לינדרות', סוונסון (קאלסטרום 75'), ליונברג, איבראהימוביץ', לארסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully