וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדנים יכולים להתפנות לדרבי

18.6.2004 / 20:42

דנמרק רשמה ניצחון ראשון בטורניר (0:2 משערים של תומאסון וגרונקיאר) ושלחה את בולגריה הביתה. המשחק האחרון מול שבדיה ייקבע מי תעלה לרבע הגמר

ערב המשחקים השביעי ביורו 2004 נפתח עם המפגש בין דנמרק לבולגריה במסגרת המחזור השני בבית ג'. הבולגרים, שקיוו להשיג נקודות ראשונות בטורניר אחרי התבוסה 5:0 לשבדיה במשחק הפתיחה, ירדו שוב בידיים ריקות וסיימו את דרכם ביורו.

אחרי התיקו המאופס והמאכזב במשחק הראשון מול איטליה, שערים של ג'ון דאל תומאסון ושל ייספר גרונקיאר, שחזר לטורניר אחרי שאיבד את אימו, סידרו לדנים ניצחון מוצדק שהעלה אותם זמנית לראשות הבית עם 4 נק'.

ביום שלישי, במשחקה האחרון בשלב הבתים, תפגוש דנמרק את שבדיה לדרבי סקנדינבי על הכרטיס לרבע הגמר.

תומאסון חותם את המחצית בשער

אחרי התבוסה במשחק הראשון נגד שבדיה (5:0), הבולגרים ידעו שהם חייבים להשיג נקודות נגד דנמרק בכדי להשאיר לעצמם סיכוי תיאורטי להצטרף לשמונה הגדולות. דנמרק, לעומת זאת, הגיעה למשחק מעודדת לאחר שהציגה יכולת טובה בתיקו המאופס מול איטליה, וידעה כי ניצחון יוכל לקדם אותה משמעותית לעבר רבע הגמר. ייספר גרונקיאר, ששכל את אימו ולא היה במשחק נגד ה'סקוואדרה אזורה', הצטרף לנבחרת במהלך השבוע ופתח את המשחק על הספסל.

השינוי היחידי בהרכב הבולגרי לעומת זה שפתח מול שבדיה היה שיתופו בהגנה של איליאן סטויאנוב במקומו של פרדראג פאזין, שסובל מפציעה בקרסול.

כבר אחרי שלוש דקות של משחק יכלה היתה דנמרק לעלות ליתרון, אך בעיטה חופשית של תומאס גראבסן נעצרה בחומה הבולגרית. לא עברה דקה והחלוץ אבה סאנד החמיץ הזדמנות מצוינת כשמצא עצמו לבד מול שוער נבחרת בולגריה, זדראבקו זדראבקוב, אבל האחרון הצליח למנוע שער בטוח.

דנמרק שלטה בחלק הראשון של המשחק והיתה צריכה לעלות ליתרון. בדקה ה-23 נכנס ייספר גרונקיאר למשחק במקומו של דניס רומדאל, הכניס רוח קרבית לסקנדינבים ואף היה קרוב בעצמו לכיבוש שער היתרון בדקה ה-27. שבע דקות לסיום המחצית הראשונה קיבל ג'ון דאל תומאסון כדור מצוין לבד מול שוער בולגריה. חלוץ מילאן עבר את השוער אך מזווית קשה לא הצליח לגלגל את הכדור למסגרת ובעט לרשת החיצונית.

שלוש דקות לאחר מכן בולגריה כמעט הצליחה לגנוב שער. בהתקפה היחידה שלה ב-40 הדקות הראשונות ניסה מאריאן חריסטוב לנצל טעות קשה של שוער נבחרת דנמרק, תומאס סורנסן, אך מול שער חשוף לא הצליח לנגוח למסגרת. שתי דקות עברו ושוב בולגריה היתה צריכה להבקיע כשמאריאן פטקוב קיבל כדור לבד מול סורנסן, אך בעט חלש לידיו של השוער הדני.

בדקה ה-44 עלתה דנמרק ליתרון. בולגריה, שיצאה קדימה כדי להשיג את השער המיוחל, הפקירה את ההגנה ומרטין יורגנסן מצא את ג'ון דאל תומאסון מול שער חשוף, והפעם חלוץ מילאן לא יכול היה להחמיץ והעלה את הסקנדינבים ליתרון 0:1.

עד לסיום המחצית לא היו שערים נוספים ודנמרק ירדה להפסקה ביתרון מוצדק.

הבולגרים מאבדים את הצפון

להבדיל מהמחצית השנייה נגד שבדיה, אז התפרקה בולגריה לחלוטין, מול דנמרק עלו הבולגרים נחושים להשוות את התוצאה. דנמרק לא התכוונה לוותר בקלות על שלוש נקודות חשובות, אך היתה הרבה פחות דומיננטית מאשר במחצית הראשונה, אז היתה יכולה מספר פעמים לגמור את המשחק.

הדנים החלו לשחק בצורה איטית מאוד, דבר שמצד אחד הרגיע את המשחק אך מצד שני מנע ממנה להבקיע שער שני. בדקה ה-82 נשארה בולגריה בעשרה שחקנים לאחר שסטיליאן פטרוב קיבל צהוב שני על תנועות ידיים שזרק לכיוון השופט והשאיר את נבחרתו בפיגור מספרי. בדקות האחרונות שחקני נבחרת בולגריה שיחקו בצורה פראית ופגעו יותר מפעם אחת ברגליים דניות.

שתי דקות בתוך תוספת הזמן הצליחה דנמרק לתקוע את המסמר האחרון בסיכויים של בולגריה. דאבל פאס מצוין בין ג'ון דאל תומאסון לייספר גרונקיאר השאיר את הקשר של צ'לסי לבד מול שוער בולגריה. גרונקיאר לא טעה והעלה את דנמרק ליתרון 0:2. דקה אחר כך כמעט כבשה דנמרק את השער השלישי כשאבה סאנד בעט כדור חזק למשקוף. בסיום ניצחה הקבוצה הטובה יותר, מה שאומר שבולגריה איבדה כל סיכוי להעפיל לשלב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הרכבים

בולגריה: זדראבקוב, איבאנוב (לזארוב 51'), קירילוב, פטקוב (זאגורצ'יץ' 40'),איליאן סטויאנקוב, פטרוב (הורחק 83'), פטרוב, חריסטוב, פייב, יאנקוביץ' (פטקוב 81'), ברבראטוב.

דנמרק: סורנסן, הנריקסן, הלבג, לאורסן, ניקלאס ינסן, דניאל ינסן, גראבסן, יורגנסן (קלאוס יינסן 72'), סאנד, תומאסון, רומדאל (גרונקיאר 23').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully