וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינכן 1972

25.6.2012 / 23:34

למרות האבל של המשלחת הישראלית, המשחקים בגרמניה נמשכו אחרי שמארק ספיץ זכה בשבע מדליות זהב אולימפיות וברח הביתה

שוב משחקים אולימפיים על אדמת גרמניה ואיתם אירוע הטרור המתועב ביותר בהיסטוריה של הספורט העולמי, בו מצאו את מותם 11 ספורטאים ישראלים על לא עוול בכפם. לישראלים וליהודים קשה מאוד לזכור את האירועים הספורטיביים במשחקים האלה, ואילולא מתקפת הטרור, כנראה היו זוכרים את המשחקים האולימפיים במינכן כאירוע עם שלל גדול של הישגים ספורטיביים.

ב-5 בספטמבר תקפה חוליית מחבלים מארגון 'ספטמבר השחור' את מגורי המשלחת הישראלית בכפר האולימפי, הרגה שני ספורטאים ולקחה תשעה בני ערובה. ניסיון חילוץ כושל של השלטונות הגרמניים הביא למות תשעת בני הערובה האחרים למחרת. המשחקים הופסקו לאות אבל ליום אחד והמשלחת הישראלית ביקשה לעצור אותם לחלוטין. הוועד האולימפי הבינלאומי החליט להמשיכם בנימוק ש'אל לתנועה האולימפית להיכנע לטרור'. עד היום, אגב, ממשיך אותו ארגון להימנע מדקת הדומיה המקובלת באירועים מסוג זה ומתעלם מבקשת המשפחות הישראליות בטענה שאין לערבב בין פוליטיקה לספורט.

למרות המשך המשחקים, המשלחת הישראלית החליטה לחזור לישראל, עם 11 ארונות. אסתר רוט-שחמורוב, שהחמיצה את העלייה לגמר ה-100 מטרים, לא השתתפה גם ב-100 משוכות שם הייתה מועמדת ודאית לגמר.

מרק ספיץ רשם את ההישג האישי הגדול ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים עם שבע מדליות זהב ושבעה שיאי עולם בשחיה, רגע לפני שהוא בורח ללונדון בהמלצת כוחות הביטחון.

שיא שחייה מדהים אחר קבעה השחיינית האוסטרלית שיין גולד, שהשיגה חמש מדליות אישיות, שלוש מהן זהב, יותר מכל שחיין או שחיינית בהיסטוריה.

אולריקה מייפרט זכתה בגיל 16 במדליית הזהב בקפיצה לגובה. ג'ון אקי-בואה מאוגנדה ניצח ב-400 מ' משוכות והפך לגיבור העם האפריקאי. ואלרי בורזוב הרוסי זכה בדאבל בריצות ל-100 ו-200 מטרים.

ריק דמונט, נער אמריקני בן 16 שסיים ראשון בגמר ה-400 מטרים חופשי, היה למנצח האולימפי הראשון שנפסל בגלל סמים. הוא טען אז שמדובר בתרופה נגד שיעול, והפך לאחד מראשוני ה"מתרצים".

ההפסד השערורייתי 50:51 של ארצות הברית לברית המועצות בגמר הכדורסל סימן אולי יותר מכל את המצב הדוחה אליו הגיע העולם בתקופה ההיא. המשחק הסתיים ביתרון נקודה לאמריקנים החוגגים, אבל מזכ"ל פיב"א וויליאם ג'ונס כפה על השופטים להעניק לסובייטים הזדמנות נוספת, אותה ניצל אלכסנדר בלוב לסל ניצחון. האמריקאים מסרבים גם היום לקבל לידיהם את מדלית הכסף ממינכן, שקטעה להם רצף של 63 נצחונות רצופים באולימפיאדות, ושבע מדליות זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully