וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קט-רגל, אבל בענק

ליאור וייץ

11.6.2004 / 16:11

שחקניות כדורגל הנשים ירדו לשבוע לאילת כדי לפתוח את ליגת הקט רגל לנשים. ליאור וייץ התלווה אליהן וחזר מאוהב (בענף)

והרי ידיעה "מרעישה" (בעיקר לידיעת העיתונאי משה שיינמן מ'ידיעות'): בלילה שלפני פתיחת ליגת הקט רגל לנשים, חגגו הבנות בחדריהן ובמסדרונות קלאב הוטל אילת עד השעות הקטנות של הלילה (או המוקדמות של הבוקר). "אני אזמין לכן את המשטרה", יצא אורח זועם מאחד החדרים. רציתי לצאת אליו בעצמי ולומר לו: "אחרי מה שהן עברו השנה, בעונת הכדורגל החולפת, מגיע להן קצת לחגוג, גם במסווה של ליגת קט רגל".

יום ראשון, עשר וחצי בבוקר במגרש האימונים של מכבי חולון, נקודת מפגש לחלק מקבוצות ליגת הקט רגל בדרך לאילת. את שאר הקבוצות, שלא מאיזור המרכז, יאסוף האוטובוס בתחנות על הדרך. אוטובוס נוסף, לקבוצות הצפוניות, ייצא מטבעון דרך חדרה. רק אחרי שעה וחצי, בשעה 12:00, יוצא האוטובוס שלנו לדרכו. "אוףףף", מתלוננת אחת הבנות. "תראו באיזו שעה אנחנו יוצאים, סתם אמרו לנו לבוא מוקדם". חברתה מגיבה לה: "מה את עושה עניין מאיחור של שעה וחצי. שכחת כבר שהליגה שלנו בכדורגל נפתחה באיחור של שלושה חודשים? שעה וחצי זה קטן עלי".

אבל את הצרות של ענף הכדורגל, וכזכור לא היו חסרות צרות, שמות הבנות הפעם בצד. עכשיו הן מתכוננות לדבר החלופי מבחינתן אבל, כך נראה, הרבה יותר מלהיב – ליגת הקט רגל. זו השנה השניה בה מתקיימת ליגת הקט רגל המהווה למעשה כליגת קיץ עבור הבנות. "יש להן פגרה מאוד ארוכה עד שתתחיל שוב ליגת הכדורגל, כך שהקמנו להן משהו שיהיה גם פאן מצד אחד אבל גם שיעזור להן לשמור על כושר", אומר שמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים בהתאחדות לכדורגל והאדם שעומד מאחורי כל הענף. רק עומד? מחזיק אותו בשתי ידיו.

ההחלטה של בג"צ, להכריח את המועצות המקומיות והעיריות להשקיע פי אחד וחצי יותר מאשר לקבוצות הגברים גורמות למצב רוח מרומם אצלן אבל בד בבד גם סקפטיות. "עד שלא נראה כסף מול העיניים לא נאמין שזה אכן קורה. כבר היו לנו מספיק הבטחות בעונה החולפת שלא יצא מהן כלום", הן אומרות באוטובוס בדרך הארוכה לאילת.

מלון קלאב הוטל, שנותן חסות לליגה, מארח את כל עשרת הקבוצות – השחקניות, הצוותים המקצועיים, המנהלים ועוד כל מיני אורחים נספחים לשבוע שהוא חצי נופש. החצי השני של השהות הוא ממש, אבל ממש לא פאן. הבנות באו לעבודה והן תשחקנה במהלך השבוע שני מחזורים שלמים של הליגה. שאר המחזורים, אף הם בימים מרוכזים, ייתקיימו באולם הקט רגל של מכבי חולון אחת לשבועיים. ארבעת הקבוצות שתסיימנה ראשונות את הליגה הסדירה, תשחקנה בפיינל-פור שיתקיים בחול המועד סוכות. הקבוצה המנצחת בטורניר אגב תקבל די.וי.די למועדון במתנה. סכומי כסף? הצחקתם אותן.

קומבינציות ומלפפונים

להבדיל מכדורגל באולמות אצל הגברים, שם אין שום קשר לדוגמא בין בית"ר ירושלים באולמות לבית"ר ירושלים כדורגל, כאן השחקניות של קבוצת הכדורגל הן למעשה אותן השחקניות גם של קבוצת הקט רגל (לידיעת הגולש ראובן עובד). על מנת שהליגה תהיה מאוזנת יותר וגם כדי לשתף את כל הבנות, חלק משחקניות מכבי חולון, הדאבליסטית מעונת הכדורגל, עברו לחזק את שאר הקבוצות הליגה. מאיה ברקי למשל, שחקנית מכבי חולון, חיזקה את אס"א ב"ש ונאלצה לשחק מול חברותיה ואף לכבוש שער נגדן.

מי שחושב שעונת המלפפונים מתקיימת רק אצל הגברים - טועה. מאמני הקבוצות והמנהלים מנסים פה ושם להתעניין מה התוכניות של כל שחקנית, בעיקר אצל שתי הקבוצות המובילות – מכבי חולון ואס"א ת"א ואצל השחקניות הבולטות של שאר הקבוצות. גם השחקניות מדברות אחת עם השניה במטרה לשכנע לעבור קבוצה. אלא שלהבדיל מאצל הגברים, כאן אין ממש כסף והגורם המכריע הוא בדרך כלל איזור המגורים. הבנות של אס"א ושל מכבי חולון מרכיבות כמעט לבדן את הרכב הנבחרת.

הדס הדר, מנהלת ינשופיות אס"א ת"א, מגלה שכמה משחקניותיה שלחו טפסים על מנת להתקבל לקולג'ים בארה"ב, שם הכדורגל מפותח מאד. סוזי ניגרקר, שחקנית הפועל מרמורק, רק בת 18 אבל משהו כמו ה-גל אלברמן של הגברים. בינתיים היא רק בנבחרת הנוער אבל כולם בענף צופים לה עתיד מזהיר והצטרפות לאחת הקבוצות הגדולות באמת.

בלגאנים ביציעים, ויכוחים עם השופטים

צריך היה להיות באילת כדי להבין כמה הבנות חולות על כדורגל, פשוט רעבות לכדור. מיותר לציין שעל הליגה הן לא מקבלות אגורה שחוקה ועושות את זה רק מאהבה, גם לקבוצה בה הן משחקות. "אתן בטוחות שיש לכן בכלל חשק לשחק כדורגל או שבאתן רק לנפוש?", שואל מאיר נחמיאס, מאמן מכבי חולון את שחקניותיו עוד באוטובוס. "נוכיח לך את זה על המגרש", הן עונות לו חזרה.

עשר קבוצות נרשמו העונה לליגת הקט רגל. מכבי חולון ואס"א תל-אביב הן כמובן הפייבוריטיות לזכיה, אבל גם לאס"א באר-שבע ועירוני חדרה יהיה הרבה מה לומר בליגה אחרי שהרשימו מאד במשחקי הפתיחה. הפועל מרמורק ועירוני טבעון ינסו לתפוס על חשבונן את ארבעת המקומות הראשונים לפיינל פור. שאר הקבוצות – כוכבי חדרה, עירוני ירושלים, עירוני בת ים ועירוני אריאל, ינסו בעיקר להפריע אחרי שלא ממש הרשימו בפתיחה.

אולם הקט רגל באילת נמצא במרחק רב מהמלון כך שהבנות עולות על האוטובוסים לבושות במדים כבר בשעות הבוקר וחוזרות חזרה למלון כשמסתיימים כל המשחקים, בסביבות 17:00. כך למעשה הן הופכות לקהל המעודד של המשחקים. אנשי הקרן החדשה, אלו שרושמים את הקללות במגרשי הכדורגל, היו כנראה מזדעזעים אם היו מגיעים ליציעים. איבה בין הקבוצות/שחקניות קיימת גם קיימת, בעיקר בין אלו של עירוני (השייכות לשמעון מימון) לשאר הקבוצות, בעיקר אס"א ת"א. "אס"א חיזבאללה", צועקות בנות עירוני ירושלים מצויידות באביזרי עידוד קולניים במיוחד לעבר אס"א ת"א. נגד כוכבי חדרה, המשחקות במדים הירוקים, נשמעות קריאות: "ירוק זה צבע של חמ"ס". אבל מחוץ למגרש הן חברות טובות בזמן המועט שנותר להן אחרי המשחקים (או בערבים בחדרים).

ביום המשחקים השני, כשגם ערוץ הספורט הצטרף לסיקור המשחקים (וימשיך ללוות את הליגה עד לסיומה), היה אפשר לראות גם קהל מקומי מהשכונה הסמוכה לאולם מצטרף ליציע. באירוע חריג במיוחד ביציעים נזרק לעבר המגרש מין סוג של נפץ שגרם לעשן וריח חריף במיוחד. המשחק הפוסק למשחק רבע שעה עד שינוקה הפרקט והשחקנית שזרקה את הנפץ, ורד כהן ממכבי חולון, הושעתה מהמשחקים באילת וכשהקבוצות יחזרו ארצה (בינינו, אילת זה סוג של חו"ל), היא תועמד גם לועדת משמעת.

כמו בליגת האולמות אצל הגברים, החוקים הם אותם חוקים בדיוק. שופטי המשחק (שניים בכל משחק) מכירים חלקם את הבנות לאחר ששפטו אותם גם בליגת הכדורגל. אם יש סחבקייה היא מתרחשת עד שריקת הפתיחה למשחק. איתי כץ, אחד השופטים, ששופט גם בליגות הנמוכות בגברים, מספר: "זה ממש לא קל יותר לשפוט נשים מאשר גברים. גם כאן יש הרבה הצגות והרבה התבכיינויות. מבחינתי אין שום הבדל אם אני שופט נשים או גברים". אגב, גם שתי שופטות הצטרפו לארבעת השופטים הזכרים וחילקו בינהם את העבודה. מאמני הקבוצות, כמו גם קריאות מהיציעים, הפנו אצבע מאשימה לא אחת כלפי השופטים. "אתם שופטי בית של מכבי חולון", צעק לעברם אחד המאמנים. "תפתחו את העיניים שלכם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

והיה גם קט רגל (ואפילו משובח)

כבר על המשחק הפותח של ליגת הקט רגל קיבלנו משחק מרתק שהבטיח רבות בין עירוני טבעון לעירוני חדרה שהסתיים בסופו של דבר לטובת חדרה בתוצאה 6:7. נתי חג'ג' כבשה רבעייה בחדרה, ענבר זגלמן, עוד כשרון של כדורגל הנשים, כבשה אף היא רביעייה לזכות טבעון שלא הספיקה. את האכזבה על בנות טבעון אי אפשר היה לפספס. "אנחנו עשינו את הדרך הכי ארוכה לאילת ובסוף הפסדנו ככה בגלל שטות", אמרה אחת השחקניות.

לי אישית הספיק משחק אחד כדי להבין שקט-רגל יושב בדיוק על הבנות. אחרי שהייתי השנה גם במספר משחקי כדורגל בליגת הנשים, ונוכחתי לראות איך מימדי המגרש, והעובדה שמשחקים 90 דקות, גורם לבנות ליפול מהרגליים, לדעתי דווקא הקט רגל, המשוחק 40 דקות (20 דקות כל מחצית) ובמגרש קטן, גורם להן להביא הרבה יותר איכויות וכשרון. המאמנים יושבים עם הבנות על טקטיקות, מערכים וכל שחקנית (כמעט) עומדת במקום שלה.

במשחק השני נפגשו עירוני בת ים מול הקבוצה החלשה בליגת הכדורגל – עירוני אריאל. גם בקט רגל לא ראינו מבנות אריאל הרבה, למרות ההשקעה והמאמצים. אלא שלהבדיל מהכדורגל, שם הן סיימו את העונה העונה בלי לכבוש אף שער, הפעם הן כבשו אפילו שתיים שגרמו לחגיגה גדולה, אבל מהצד השני בת ים היתה השולטת וניצחה ללא קושי 2:7 כשאורלי גולדפרב, המצטיינת בשורותיהן, כבשה שלושער.

בנות אס"א ת"א, אחת הקבוצות שעל הנייר נחשבת לחזקה בליגה, אמנם ניצחה במשחק הפתיחה את כוכבי חדרה 4:8 (שלושער של אילי רוטשטיין) אבל התוצאה משקרת לאחר שלחדרה הגיעה לפחות תיקו. ביום שלמחרת, מול עירוני חדרה החזקה יותר, נפרדו שתי הקבוצות בתיקו 2:2. שירלי אוחנה, שעברה לחזק את עירוני חדרה ממכבי חלון, היתה המצטיינת על המגרש.

המשחק המרכזי של הליגה, מכל המשחקים ששוחקו באילת הפגיש שתי קבוצות חזקות מאוד: מכבי חולון האלופה מול אס"א באר-שבע. רמת המשחק כלל לא נפלה מליגת האולמות לגברים וניכר היה היטב שמדובר בשחקניות מקצועניות לכל דבר. בתום המחצית הראשונה היתה התוצאה 1:1 אבל בסיום המשחק ניצחו בנות חולון 1:3 כשסילבי ז'אן כובשת צמד וסיון פחימה הוסיפה עוד אחת משלה. במשחק המתוח והנוקשה, שגלש גם לפסים אלימים, הורחקה שחקנית חולון אינה פרלינג.

המשחק הדרמטי ביותר היה בין הפועל מרמורק לעירוני ירושלים שהסתיים בתוצאה 5:5. היתרון נע מצד לצד וירושלים כבר הוליכה בביטחה אבל מאמן מרמורק, ירון גפני, ביצע חילוף כשהכניס את סיון חייט שגם כבשה את שער השיויון המיוחל 20 שניות לסיום. עדני, היו"ר האגדי וחם המזג של הפועל מרמורק, הגיע במיוחד לאילת לעודד את קבוצת הבנות והיה מאושר עד השמיים. רוית טוביאן, עוד כשרון גדול בת 15 בלבד, כבשה צמד לזכות ירושלים והיתה המצטיינת בשורותיה.

התוצאות בשני ימי המשחקים

עירוני חדרה - עירוני טבעון 6:7
עירוני בת ים - עירוני אריאל 2:7
אס"א ת"א - כוכבי חדרה 4:8
עירוני ירושלים - הפועל מרמורק 5:5
מכבי חולון - אס"א ב"ש 1:3
אס"א ת"א - עירוני חדרה 2:2
עירוני טבעון - הפועל מרמורק 1:5
עירוני חדרה - כוכבי חדרה 1:6
מכבי חולון - עירוני ירושלים 0:12

הניקוד בליגת הקט רגל לנשים הוא ייחודי ושונה מכל מסגרת אחרת: הקבוצה המנצחת מקבלת 3 נק', הקבוצה המפסידה מקבלת נקודה אחת ובמקרה של תיקו בין הקבוצות - כל אחת מקבלת 2 נק'.

עאבס סואן חילק מחמאות, בלילי לא עשה חשבון

בתום היום השני של משחקי הליגה, נערך בערב אירוע חגיגי שהיה למעשה אירוע הפתיחה של הליגה. שחקני נבחרת ישראל ועוד כדורגלנים של קבוצות ליגת העל באו לתת כבוד לכדורגל הנשים. באחד האירועים המרהיבים והיוקרתיים, שכלל כמובן קוקטייל עשיר, זכו השחקניות גם לפינוק מסז'יסטי מקצועי, מופע של שלום אסאייג ושאר אטרקציות של קלאב הוטל.

מבין כל שחקני הכדורגל שהגיעו לאירוע, משך כמובן את מירב תשומת הלב יוסי בניון שהגיע, יש לציין, ללא כל תמורה כדי לשחק עם חבריו במשחק החגיגי על המגרש הקטנטן שנחנך במלון. שחקן נוסף שמצא את עצמו מבוקש ומוקף בשחקניות היה עאבס סואן, שחקנה של סכנין. בן לוז ואבי נמני, שלא השתתפו במשחק החגיגי, הגיעו אף הם לחלוק כבוד. נמני אמר: "אל תזלזלו בכדורגל הנשים. אני בטוח שעם השקעה נכונה ותקציבים שבהחלט מגיעים להן, יש עתיד ענק לענף הזה". פיני בלילי ניסה קצת לשכוח את הצרות בקבוצתו איסטנבולספור והופיע עם תספורת ייחודית של כרבולת על הראש. בין חתימה לחתימה לאורחי המלון בלילי אמר: "שמעתי על החוק החדש בנוגע לתקציבים ועקבתי אחרי התוצאות של נבחרת הנשים. הן עוד תגענה רחוק יותר מאיתנו, הגברים".

על ההחלטה של בג"צ, שהגיעה בזכות קבוצת רמה"ש בכדורסל הנשים, התייחס גם שמעון מימון בדבריו בטקס הפתיחה. "זו החלטה שחיכינו לה כבר זמן רב ואין לי ספק שהיא תשנה לחלוטין את פני הספורט הנשי בארץ. אני נותן מעל במה זו את המילה שלי שתוך שנתיים כדורגל הנשים יהיה הענף המוביל בארץ, רק אם נקבל את התמיכה הרצויה". ממלא מקום ההתאחדות לכדורגל, גדעון בריקמן, סיפר על כך שבהתאחדות גאים מאד בכדורגל הנשים בארץ ולמרות כל הקשיים, לא יפסיקו לתמוך ולהשקיע בו כמה שיותר. בריקמן איחל לנבחרת הנשים לנצח את הגברים במשחק החגיגי.

במשחק עצמו, על מגרש קטנטן מדשא סינטטי, שיחקו הגברים בלבן מול הבנות במדים הכחולים. איריס אברהם, שוערת הנשים, מנעה מבניון, בלילי, ראובן עובד ועמיר תורג'מן לכבוש שער יתרון על אף שהשליטה שלהם במגרש. מנגד, סילבי ז'אן, דנה טובי, אשרת עיני ומיטל דיין יצאו פה ושם להתקפות מתפרצות אבל שוער הגברים אבי פרץ עשה את העבודה בשער. פיני בלילי לא בא לטייל. שיחק נוקשה, ביצע עבירה מאחור על שירלי אוחנה וספג על כך צהוב לקול תשואות הקהל. "קומי, קומי. לא היה כולם", הוא צעק לעברה ודפק חיוך אח"כ. "כדורגל זה כדורגל, לא משנה לי נגד מי". בתום המחצית הראשונה הובילו הגברים 1:3 משערים של בלילי, ראובן עובד וקובי מוסא. נתי חג'ג' רק צימקה לבנות. במחצית השניה כבר התערבבו שתי הקבוצות, חצי גברים וחצי נשים ועד סיום המשחק היתה התוצאה 5:5.

"הרבה כשרון יש לבחורות האלה. האמת שהן מאד הפתיעו אותי", קבע עאבס סואן בסיום וראובן עובד צחק עם הסובבים ואמר: "בפעם הבאה שאני יילך לשחק קט רגל אני אדע עם מי להרכיב קבוצה". סילבי ז'אן, הכוכבת הגדולה של כדורגל הנשים, אמרה: "הנצחונות של הנבחרת על אסטוניה וקזחסטן הוכיחו למי שעוד היה לו ספק שיש כדורגל נשי בארץ. אני מאוד מקווה שהאירוע הזה יהיה זה שייתן לו את הדחיפה האמיתית וההכרה בענף שלא נופל מכדורגל הגברים".

הבנות חזרו מאילת מאושרות. את המשך הליגה הן כבר יעשו במגרשים הזניחים ויתכוננו לליגת הכדורגל באוקטובר במגרשים הזניחים עוד יותר. את המילה של מימון אנחנו רשמנו, עכשיו צריך לראות אם ההחלטה של בג"צ ושאר הבטחות על ימין ועל שמאל ישנו משהו. אנחנו נעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully