וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארל מלון - הצדק ינצח

אוריאלי

10.6.2004 / 23:58


קשה להתחיל לכתוב מילה על ליגת ה-NBA השנה מבלי לציין את מידת ההנאה והעניין שספורט זה מספק, במיוחד על רקע הפארסה החד צדדית שמתנהלת כאן אצלנו במה שקרוי ליגת כדורסל.

הסיפור המיתולוגי של המלך אודיסיאוס מאיתקה, אשר ניסה לחזור לביתו לאחר מלחמת טרויה במשך 20 שנה, הדהד בראשי השבוע כאשר צפיתי במשחק ההכתרה של הלייקרס בגמר המערב מול מינסוטה. כן כן, עד שם הגעתי בחשכת השעה המאוחרת עת צפיתי באחד מגדולי שחקני הכדורסל אי פעם - קארל מאלון.

המובן מאליו משכיח לעיתים מהו סיפורם האישי של האתלטים המדהימים בהם אנו צופים. קארל מאלון הוא כנראה המדהים שבהם, לו רק נעצור לרגע וננסה להבין במה בדיוק אנו צופים.

קארל מאלון יהיה בן 41 בקיץ הקרוב. הוא משחק את שנתו ה-20 ב-NBA ותמיד ברמה הגבוהה ביותר של המשחק. בשיא הקריירה המקצוענית שלו, אי שם בתחילת שנות התשעים, היה ברור לו כי לאחר שיפרוש מכדורסל בדעתו לפצוח בקריירה של פיתוח גוף - עד כדי כך בנה את גופו ושמר עליו לשם המשחק. קארל מאלון הוא השחקן ששיחק הכי הרבה משחקי פלייאוף מבלי לזכות באליפות. קארל מאלון קלע עד עתה 36,928 נק', רחוק מרחק עונה וחצי בערך משיא הנקודות של קארים עבדול ג'אבר. קארל מאלון ויתר על חוזה של 38 מיליון דולר בעונה זו (!) רק כדי ללכת עד הסוף ולענוד טבעת אליפות על אצבעו. שתי סדרות גמר הפסיד קארל מאלון בקריירת ה-NBA שלו - שתיהן נגד שיקאגו וג'ורדן הבלתי ניתן לעצירה בשנים 97 ו-98.

הקושי שניצב בפני קארל מאלון בתחילת העונה היה עצום מימדים. היה עליו לוותר על מעמד הכוכב והגו טו גאי של רגעי ההכרעה. הוא העתיק את מקום מגוריו מיוטה השקטה ללוס אנג'לס הצבעונית ביחד עם משפחתו והוא ויתר על לא פחות מ 36.5 מיליון דולר, תוך כדי שמוטחת בו ובגארי פייטון ביקורת שמרמזת על קניית האליפות בכסף. לאחר פתיחת עונה מצויינת של הלייקרס, נפצע מאלון ולאחר שפספס רק 32 משחקים ב 18 עונות (!), נאלץ מאלון לשבת על הספסל למשך 42 משחקים רק בעונה זו. נדמה היה שהסיפור גמור באופן בו קריירה מפוארת מסתיימת בקול ענות חלושה, וההימור הגדול הסתיים בכישלון קולוסאלי, אולם לא כך. עם חזרתו מפציעה החל סיפורו של אחד הקאמבקים המופלאים של העונה. הסתגלותו המחודשת של מאלון למעמדו החדש הייתה לא פחות ממדהימה. לפתע רואים את יכולת המסירה הנהדרת, את רפרטואר הטריקים הנפלא בהגנה (כמו למשל "משיכת הכסא" מטים דאנקן לפחות פעם אחת בכל משחק בסדרה נגד סאן אנטוניו) וכן כן, גם את היד הרכה כחמאה מחצי מרחק.

אז זה נכון שהלייקרס בנויים בעיקר על שאקיל ועל קובי ונכון שמאלון שלח השנה יותר ממרפק מלוכלך אחד לכיוון יריביו. סו וואט?! כאשר מאלון דופק טריפל דאבל עמוק בתוך העונה, נותן משחק של 30 נקודות נגד יוסטון בסיבוב הראשון בפלייאוף, ממרר לטים דאנקן את החיים בהגנה חכמה בחצי הגמר וכמובן אחרי הופעת "הרוצח השקט" שלו בסדרה נגד מינסוטה, אין בידי אלא לקוות כי ממש כמו אודיסיאוס, מקץ 20 שנות גלות יענוד קארל מאלון טבעת אליפות על אצבעו, לאחר שהקדיש בעבורה את כל חייו אבל חשוב מכך, כאשר הוא חתום על אליפות זו כמו כל אחד אחר בקבוצה, ואולי יותר.

אש על הגולש


בוער לכם בלב, בראש או בלשון ואין לכם איפה לפרוק את זה? מערכת וואלה! ספורט מזמינה אתכם להיות פרשנים לרגע (או ליותר, תלוי בכם), סופרים או משוררים ולשלוח לנו קטעים שכתבתם, בכל סגנון כתיבה שעולה על דעתכם, בתנאי שיהיה ראוי לפרסום ובכל תחום הקשור לספורט.

מניתוח נקודות התורפה הטקטיות בהרכב החדש של מ.ס. אשדוד עד לסיפור, דמיוני או מציאותי, על חיי אוהד פינג-פונג, נשמח לתת לכם הזדמנות לגלות לעולם כוכבי כתיבה חדשים. את הקטעים שכתבתם, שלחו דרך ה"כתבו לנו" (בצד ימין באתר או בקישור למטה) או לכתובת המייל הבאה: sportssupport@walla.net.il . אנו נפרסם את המשובחים שבקטעים שנקבל בפינה "אש על הגולש" שבאיזור הטורים האישיים. גם מי שכבר פירסם בעבר טור, מוזמן להמשיך ולשלוח. אנא, ציינו את שמכם המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully