וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכסיקו סיטי 1968

25.6.2012 / 22:42

האוויר הדליל השפיע על התוצאות, שחקן היו הזויות במיוחד. כשלא היו תוצאות, היו מחאות כמו במקרה של האגרוף השחור

שלושה דברים סימנו את המשחקים במרכז אמריקה: האוויר הדליל, שהשפיע בצורה רצינית על התוצאות באתלטיקה, אירועי הטרור שפקדו את הארץ לפני המשחקים ובדיקות הסמים שהונהגו לראשונה באולימפיאדת קיץ. אה, ונוספו גם בדיקות לזיהוי מינו של המשתתף.

מאות סטודנטים נורו למוות על ידי הצבא המקומי כשהפגינו נגד הממשלה המכסיקנית. גם אירועים שונים בצרפת, ארצות הברית, ברית המועצות וצ'כוסלובקיה השפיעו על המשחקים. מאבק זכויות האדם בארצות הברית, כולל רציחתם של מרטין לותר קינג ובוב קנדי, הביאו לכך שהפוליטיקה נכנסה חזק לתוך הספורט. ג'ון קרלוס וטומי סמית' בחרו למחות נגד אפליית שחורים בארצות הברית על דוכן המנצחים עם האגרוף השחור המפורסם. הכדורסלן לו אלסינדור, לימים כוכב הלייקרס קארים עבדול ג'אבר, בחר שלא לייצג את מדינתו. 5,530 ספורטאים מ-112 מדינות הגיעו למשחקים.

חוסר הידע הרפואי לגבי ריצה בתנאי גובה שיוצרים אוויר דליל גרמה לכך שהאוסטרלי רון קלארק, רץ ה-10,000 המפורסם, התעלף באיצטדיון וכמעט מת. בכל ריצות הגברים עד וכולל 400 מטרים, כולל שליחים, נקבעו שיאי עולם.

אבל השיא היה כמובן ה-8.90 שקבע בוב בימון בקפיצה לרוחק, שיפור של יותר מחצי מטר לשיא העולמי. האוויר הדליל עשה טוב לא רק לרצים במרחקים הקצרים אלא כנראה גם לקופצים השונים. שיאו של בימון לא נשבר במשך 23 שנה.

מי שסימלה במשחקים את ניצחון הספורט על הפוליטיקה הייתה המתעמלת הצ'כוסלובקית וורה צ'סלבסקה, שבמשך שלושה שבועות התחבאה בהרים בשל ה"אביב של פראג". במשחקים עצמם זכתה בזהב שני רצוף והוסיפה עוד שלוש מדליות. היא ניצחה לבד את הסובייטות ששלטו בענף, וכפרס התחתנה במכסיקו עם בן ארצה ג'וזף אולדוסיל, שהשתתף אף הוא במשחקים כאצן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully