וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו 1964

25.6.2012 / 21:33

היפנים השקיעו באירוע ששבר שיאים חדשים. 14 שיאי עולם נרשמו בבריכה, ואבבה ביקילה הפך לראשון שזכה פעמיים במרתון

הקיסר היפני הירוהיטו פתח את האולימפיאדה הראשונה שסימנה את העידן המודרני. היפנים הביאו ילד שנולד בהירושימה, יושינורי סקאי, כדי להדליק את המשואה ובכך סימנו לעולם - אנחנו התגברנו על המלחמה.

"אולימפיקו נטסו" - קדחת האולימפיאדה, עלתה למארגנים לא פחות משלושה מיליארד דולר, סכום דמיוני בשנות השישים של המאה שעברה. היפנים שפכו את הכסף בעיקר על שיכלולים טכנולוגיים, כשהשוס העיקרי היה "יוז-סינקום 3" – לווין תקשורת שאיפשר בפעם הראשונה למשחקים האולימפיים להגיע אל מסכי הטלוויזיה בכל בית בעולם.

5,140 ספורטאים השתתפו במשחקים, שלראשונה כללו את מקצועות הג'ודו והכדורעף - ספורט הנשים הקבוצתי הראשון במשחקים. 14 מדינות חדשות ערכו הופעת בכורה בטוקיו והביאו לשיא של 93 מדינות משתתפות. דרום אפריקה הורחקה מהמשחקים בגלל מדיניות האפרטהייד.

מבחינה ספורטיבית, הרי שהאקשן האמיתי התרחש בבריכה כאשר 52 שיאים אולימפיים ו-14 שיאי עולם נשברו. בהתעמלות רשמה הסובייטית לריסה לטינינה שיא משלה כשזכתה בשש מדליות והגיעה ל-18 בקריירה. באתלטיקה, אבבה ביקילה האתיופי הפך לרץ הראשון שזוכה פעמיים בריצת המרתון במשחקים האולימפיים. בניגוד לרומא 1960, הפעם הוא כבר רץ עם נעליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully