וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הם עבדו קשה במוקדמות, אולי זה סימן טוב

שחר פרנהיימר

9.6.2004 / 14:36

שחר פרנהיימר חושב שאחרי 40 שנה במדבר ללא אף גביע, הגיע זמנה של ספרד

משחק הפתיחה מתקרב (12/06, פורטוגל-יוון, 19:00 בערוץ 1) והכותבים של ספורטאנטר ו-וואלה! ספורט ממשיכים להשחיז עטים ולבחור את הפייבוריטיות שלהם.

זו יכולה להיות צ'כיה, איטליה, הולנד או ספרד. זו עשויה להיות גרמניה, אנגליה, או אולי אלופת אירופה המכהנת מצרפת. ומה עם המארחת פורטוגל?

שחר פרנהיימר הולך דווקא על ספרד הלוזרית.

אנחל ומרטין – פרולוג

אנחל ומרטין נוסעים לפורטוגל. לפני שעה הם יצאו מברצלונה על הכביש שמחבר בינה לבין ויגו. הם חוצים עכשיו את כל חבל גליסיה בדרך לגבול.

הם שניהם סטודנטים, נפגשו במכללה. לאנחל יש עכשיו ג'וק בראש לפתוח טאפאס בר, איזה טרנד שהוא שמע שהולך עכשיו חזק בתל אביב, הברומטר לחיי הלילה באירופה. מרטין לומד מדעי המדינה, מגדל עציצים ואוהב אנשים.

על המראה בפיאט פונטו האדומה של אנחל יש דיסק תלוי של בארסה. למרטין, שנולד בסלמנקה, יש קעקוע של רונן חרזי על הכתף, זכר לתקופה בה האחרון קרע רשתות בספרד.

"יש עכשיו בפורטוגל איזה ארבעה פסטיבלים של טראנס. משהו מטורף. עזוב אותך כדורגל, בוא נלך לחפור!" אמר מרטין. "40 שנה אותו סיפור. לא חבל על הבריאות?!"

"יהיה שמח מרטין, יהיה שמח" ניסה אנחל לשכנע את חברו המבולבל " הפעם זה שלנו. באים איזה 20,000 אמיגוס ונפרק את כולם אחד אחד, נעשה מהם פאייה",
שטף אנחל בהתלהבות והתחיל לדקלם את הרכב הנבחרת.
" חסר לנו רוע , קילריות , וובוס. אנחנו רכים " המשיך אנחל, "חוץ מזה, יש לנו הכל".

" חסר לך רוע... זה מה שחסר?!... היה לך פעם את גויקוצ'אה, שזה התגלמות הרוע, זה שור שותת דם באמצע זירה. הוא היה מחרים לאנשים רגליים. ומה? עשית משהו?! כלום...", ענה לו מרטין בייאוש כשהוא מתהפך על הצד" תעיר אותי כשנגיע לגבול".

אני לוזר?!

נבחרת ספרד מגיעה לאליפות הקרובה באותו סטטוס בו הגיעה לכל הטורנירים החשובים בשנים האחרונות - הלוזרית הגדולה של אירופה. באופן קבוע, מגיעה הנבחרת הספרדית אחרי קמפיינים מעולים כשהיא בדרך כלל הראשונה להבטיח את מקומה מבין כל שאר הנבחרות במוקדמות, ולבסוף עושה צ'ק אאוט מוקדם מהצפוי.

אוהדי ספרד כבר למדו להנמיך צפיות, גם אם מדובר הפעם בסגל הטוב ביותר שהעמידה הנבחרת בשנים האחרונות. למי שמעדיף להתלות במספרים, אותות וסימנים, הרי שעברו בדיוק 40 שנה (בהם התהלכה הנבחרת הספרדית במדבר התארים) מאז הניפה ספרד את גביע אירופה לאחר נצחון על ברה"מ 1:2 במדריד, שהקנה לה את התואר המשמעותי היחיד בו זכתה מעולם.

סימן נוסף הוא, שבניגוד לטורנירים קודמים עבדה ספרד קשה מאוד במוקדמות על מנת להעפיל, כשסיימה שנייה ליוון (שתשחק עימה בבית המוקדם) ועלתה לאחר נצחון כפול על נורבגיה בשלב הפלייאוף. ברור לכולם שספרד טובה יותר מיוון, אך ההבדל כרגע הוא שעל מוריינטס וחבריהם גם להוכיח זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האחות המפגרת של צרפת

ספרד מגיעה לאליפות הקרובה עם הסגל המאוזן ביותר באליפות, שני אולי רק לצרפת. מעמדת המאמן ועד לחלוצים המחליפים בנה אינאקי סאיז קבוצה המושתתת על נסיון הוותיקים (הלגרה, בראחה, אלבלדה, אצ'בריה, ראול ומוריינטס), אך גם נעזרת בצעירים מלהיבים
(פויול, צ'אבי אלונסו, ויסנטה, פרננדו טורס) שידעו לעלות מן הספסל ולשמור את הנבחרת באותה רמה של אינטנסיביות ותשוקה למשחק.

המאמן אינאקי סאיז, שאימן את אתלטיקו בילבאו
(הקבוצה עם הצביון הבאסקי הגדול ביותר) והוביל את נבחרות ספרד הצעירות לאליפות אירופה, אליפות העולם ולמדליית כסף באולימפיאדה, בונה קבוצות מהיסוד ושם דגש על הרוח הקבוצתית. סאיז התעקש לסגור את עתידו בנבחרת לפני האליפות וחתם לשנתיים נוספות כדי לשדר לשחקניו – יש לנו תוכנית, ואני אתכם.

בעוד שלהרבה נבחרות יש בעיה אמיתית בעמדת השוער, הבעיה של ספרד היא שיש לה שני שוערים מעולים עם נסיון אדיר, ביניהם ייאלץ המאמן לבחור.

קסיאס הוא שוער מדהים עם עתיד מזהיר שחטף לא מעט כוויות עם העגלקטיקוס, למרות שהאשמה לא ממש נופלת עליו.

קניזארס מגיע לאחר עונה מושלמת עם ולנסיה, אך ללא נסיון מהמונדיאל הקודם ממנו נעדר עקב פציעה מוזרה (שבר על עצמו בקבוק אפטרשייב כמה ימים לפני שריקת הפתיחה).

את ההגנה ינהיג איבן הלגרה בשיתוף עם ראול בראבו, איתו הוא רגיל לשחק בריאל. את מקומו של סלגדו שנפצע ימלא מרצ'נה שיוסט לאגף וישלים ביחד עם פויול משחק אגפים מהיר וקטלני.

התקפה, התקפה ועוד פעם התקפה

נבחרת ספרד משחקת כבר שנים כדורגל מהיר והתקפי המבוסס על שליטה במרכז המגרש. מערך ה 4-2-3-1 של סאיז תלוי בעיקר ברובן בראחה וצ'אבי אלונסו שמשחקים בחלק הדפנסיבי של הקישור ואמורים להשתלט על כמה שיותר כדורים במרכז המגרש. ויסנטה, ולרון ואצ'בריה ייעזרו בהנעת הכדור על מנת לייצר את הכדורגל הפשוט והיפה שספרד יודעת לייצר.

בהתקפה יש לספרד חוד שמזכיר את ה-A- TEAM, כל חלוץ והייחוד שלו. ראול המלוטש עם הסיבוב המהיר וההתמצאות המדהימה ברחבה, פרננדו טורס ילד הפלא של אתלטיקו שמזכיר מאוד את בוטרגניו הגדול, ומוריינטס ומשחק הראש המשובח, שמגיע לטורניר אחרי עונת שיא עם מונאקו.

אם ספרד תעלה בבטחון מן הבית בו תשחק (עם פורטוגל, יוון ורוסיה), ועדיף מן המקום הראשון - דבר שהוא בהחלט ריאלי אם לוקחים בחשבון את הלחץ שמופעל על פורטוגל הביתית - היא תגיע למפגש עם צרפת או אנגליה ברבע הגמר.

וכאן, הפסד לא יפתיע איש, אך נצחון יסלול לה את הדרך אל הגמר. שם- באצטדיון האור, יחגגו אנחל ומרטין תואר ראשון לאחר 40 שנה ביחד עם עוד 20,000 אמיגוס ביציעים.

אנחל ומרטין – אפילוג

4 ביולי, 23:00, אנחל ומרטין שותים מוחיטו כמו מים ברחובות הרותחים של ליסבון. לפני שעה תקע ראול גולדן גול לשער של פטר צ'ך הצ'כי כדי להביא לספרד את הגביע. אנחל בכה כמו ילד ונישק את הכתף של מרטין, זאת עם הקעקוע של חרזי, והבטיח לו בקול צרוד שבבוקר הם הולכים לחפור בפסטיבל טראנס גם אם הוא ייצטרך לקנות בשביל זה סטופקס.

"תביא חיבוק!" צעק אנחל בעיניים בורקות, "אתה אח שלי! יש גביע! ידעתי! היי, צ'יקיטה... ייפה, ייפה!". מרטין חייך, יצא מהפאב, רץ אל עבר הכיכר והביא אותה בגליץ' על הבטן בדשא הרטוב מבירה כל הדרך אל המזרקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully