וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן האמיתי

דורון ליפשיץ ויונתן סידון

9.6.2004 / 8:48

אולי דווקא בגלל הגימגום במוקדמות, הפעם זה יילך לספרד, הלוזרית הגדולה של אירופה. ומי יעמוד בשער? שאלה טובה

שני סימני שאלה גדולים מרחפים מעל הנבחרת הספרדית לפני יורו 2004. האחד כמה שום, בצל, מנעולים ודגים צריכים שחקני הנבחרת לשפוך כדי לשבור 40 שנה של מנחוס בטורניר? והשני - האם למאמן אינאקי סאז יש את השחקנים המתאימים כדי לשלוף את ספרד החוצה מרשימת הלוזריות הגדולות של הכדורגל העולמי?

בספרד ברור לכולם שהנבחרת חייבת שינוי חד כדי לחזור הביתה עם התואר. סאאז מתחבט בשאלה הזו כבר הרבה זמן, והנקודה הקריטית מבחינתו היא עמדת השוער. כבר שבועות ארוכים שסאאז מתקשה להחליט אם איקר קסיאס, שוערה של ריאל מדריד, צריך להמשיך ולפתוח בהרכב הראשון, או שמא הכישלון המוחץ של ריאל מדריד יחלחל גם לנבחרת, וידחק את ילד הפלא ממדריד אל הספסל.

קסיאס, מדרידאי מלידה, לובש את מדיה הלבנים של ריאל מאז גיל שמונה. כשהיה בן 19 נעשה היה לשוער הראשון של האימפריה, אולם במקביל לכך היה גם השחקן היחיד בריאל שמאחר שלא היה ברשותו רשיון נהיגה, נאלץ להגיע לאימונים בתחבורה ציבורית. ראול וחברים אחרים לא מפסיקים גם היום להריץ דאחקות על קסיאס, ומזכירים לו שוב ושוב כמה עולה כרטיס נסיעה באוטובוס. השוער, שיודע בדרך כלל לשמור על קור רוח, מחייך במבוכה כשכולם צוחקים.

אם סאז יחליט לדחוק את קסיאס מהטאבו על השער, צפוי סנטיאגו קניזארס, שוערה הוותיק של ולנסיה, להשתלט על העמדה שאיבד כשהחמיץ את המונדיאל הקודם בגלל תקרית האפטר-שייב (ימים מספר לפני המונדיאל נחתכה רגלו בצורה חמורה מבקבוק שנפל עליה).

קניזארס מרכז סביבו עניין רב במחנות האימון של הנבחרת, ולא בהכרח בגלל יכולתו. השוער מוכר כמי שאוהב לעשות דברים משוגעים, ולמחנה האחרון לקראת היורו הוא הגיע עם שיער צבוע בכחול. שינוי הפריזורה הפך אותו למוקד העיסוק של כל כתבי הספורט במדיה הספרדית במשך שבוע שלם, אבל קשה להאמין שבמקרה של נבחרת ספרד השינוי יבוא ממנו. קשת הצבעים מוגבלת, והמעט שקניזארס יכול לעשות כדי לעזור לחבריו יהיו כמה זינוקים, כמה הצלות מהקו ותו לו. את הסחורה יצטרכו לספק החברים האחרים.

אולי היתרון הגדול של ספרד לקראת היורו הוא העובדה שהציפייה לזכייה מעולם לא היתה נמוכה יותר. לאחר שנים שבהן התרגלו הספרדים לקבל את נבחרת ישראל בשלב הבתים המוקדם, לשחוט כל מה שזז בדרך ולעלות בצורה מרשימה לגמר רק כדי להיכשל, הפעם היה לאוהדים במדריד סיפור שונה לחלוטין. חניכיו של סאז הפסידו ליוון המפתיעה בבית, ואחרי תיקו 0:0 זוועתי מול צפון-אירלנד, נאלצו הספרדים לשחק בפלייאוף.

נורבגיה החביבה אמנם עשתה קולות של מתנגדת, אבל נכנעה בסופו של דבר 5:1 בסיכום שני המשחקים, ושלחה את הספרדים לפרוק את הלחץ שנוצר והשתחרר פתאום בפאבים של ולנסיה ומדריד. מבחנה הגדול של ספרד לא היה בפלייאוף, כי אם באליפות עצמה, שם היא תשאף לזכות בתואר משמעותי ראשון זה 40 שנה. אם ראול, ואלרון, מוריינטס, חואקין ושאר כוכבי-העל של הפרמיירה ליגה יגיעו בשיאם, ספרד תהיה מועמדת. אם לא, לא נורא הם לפחות ישמרו על התואר הקבוע שלהם, זה של הלוזרית הכי גדולה בכדורגל האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully