וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריס 1900

25.6.2012 / 12:46

נשים הורשו להתחרות בפעם הראשונה, והטניסאית שרלוט קופר הפכה לאלופה האולימפית הראשונה. הייתה גם תחרות משיכת חבל

המשחקים האולימפיים בפריס ייזכרו בזכות דבר טוב אחד - הכנסתם של נשים למעגל המשחקים לראשונה. חוץ מזה, הם נחשבו לכישלון מהדהד. הכל בגלל רעיון גרוע של המארגנים הצרפתים, לקיים את המשחקים כחלק מהתערוכה הבינלאומית הגדולה שנערכה בפריס לציון תחילת המאה. פייר דה-קוברטן, מייסד המשחקים האולימפיים המודרנים שהיה צרפתי בעצמו, לא אהב את הרעיון ונודה על ידי חבריו.

1,225 ספורטאים - בהם 19 נשים - התחרו ב-95 מקצועות במהלך המשחקים, שאורגנו על ידי הממשלה ונמשכו חמישה חודשים רצופים. המשחקים האולימפיים באתונה, לשם השוואה, נמשכה תשעה ימים בלבד.

מישל ת'יאטו, איש שליחויות של המאפיה, לא ידע שהוא האלוף האולימפי עד שנת 1920. מתקנים שוב לא היו הצד החזק של המשחקים. פרדריק ליין האוסטרלי שחה 200 מטר חופשי בזמן מהיר ב-13 שניות משיאו העולמי, בגלל שהתחרות נערכה בנהר הסיינה והמשתתפים שחו במורד הזרם.

שרלוט קופר הבריטית הפכה לאלופה האולימפית הראשונה אי פעם אחרי שניצחה בטורניר הטניס לנשים. לאחר מכן היא השלימה זהב כפול כשזכתה גם בזוגות המעורבים. הכוכב הגדול של תחרויות האתלטיקה היה אלווין קרנזליין, שזכה בארבע מדליות זהב. חלק מענפי הספורט בהם התחרו במשחקים האלה כבר לא קיימים ממזמן במתכונת האולימפית, הוא שיחזרו במשחקים הבאים. מדובר בענפים כמו גולף, ראגבי, משיכת חבל, פולו, קריקט, קרוקט, ופלוטה באסקית (משחק כדור ומחבט באסקי שבו התחרו במשחקים האלה רק שתי המדינות שבהן יש באסקים - ספרד וצרפת).

  • עוד באותו נושא:
  • פריס 1900

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully