וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרוס את אוסישקין

3.6.2004 / 22:35

אחרי שני הפסדים בבית האדום, מכבי ת"א פירקה את הפועל 85:102 בדרך ל-0:2 בסידרת הגמר ולאליפות 35678. מסביב היו אוהדים שזרקו אבנים, רימוני עשן, והרחקות. ככה לא מסיימים עונה

העונה הנפלאה של הכדורסל הישראלי עומדת להסתיים בצורה מאכזבת. בהתחלה עוד היה נדמה שמישהו יצליח לדגדג את מכבי ת"א, האלופה הנצחית, עם ההופעות המכובדות של הפועל ירושלים והפועל ת"א בגביעי אירופה. אבל אז הגיע הפיינל פור ומכבי הוכיחה שהיא הטובה ביבשת. אח"כ הגיע גמר הגביע נגד קבוצה ירושלמית גאה שחזרה גם היא עם תואר אירופי, אלא שמכבי הוכיחה שוב שהיא הקבוצה הטובה ביבשת. ואז, כמו משום מקום, ניצחה הפועל ת"א את האלופה הגאה באוסישקין בפעם השניה העונה ולפתע צצה תקווה מחודשת שמראות גזירת הרשתות "המרטיטים" מהעונה שעברה לא יחזרו הפעם, כי ישנה קבוצה שיכולה לתת לצהובים פייט.

אבל אחרי שהביסה שוב את הפועל ת"א הערב 85:102, הפעם באוסישקין, הוכיחה שוב מכבי שאם היא גדולה על היבשת, אז בטח שהיא גדולה גם על הליגה שלנו. מכבי החלה בבריחה שלה ברבע השני, רגע אחרי שאוהדי הפועל זרקו רימון עשן אדום של איפשר לצופי הטלביזיה לראות את המשחק. למרות שאוהדיה דפקו נוכחות, הפועל ת"א לא ממש הגיעה לאוסישקין הערב ועל כך שילמה בהפסד ביתי ראשון העונה. בלאט אמר לפני המשחק כי "באוסישקין זה לא ייגמר באותו הפרש" וצדק. הפעם זה נגמר בפחות ממחצית ההפרש, אבל התוצאה היא אותה תוצאה והיא אומרת 0:2 למכבי בדרך למשחק אליפות ביד אליהו ביום שני.

להפועל לא היו כלים לעצור את מכבי ובעיקר את פארקר שאפילו סיפק הנאה לכמה מהאוהדים האדומים במהלכים שלקוחים מהליגה הטובה בעולם. אלא שחלק אחר מאותם אוהדים גרם לעונה הזו להסתיים בצורה מאכזבת מסיבה נוספת. אלימות. כמה מהם זרקו אבנים לעבר האוטובוס הצהוב בסיום המשחק וריסקו את החלון האחורי, תוך נסיונות לפגוע בשארונאס יאסיקביצ'יוס. שאראס אכן נפגע קל והמשטרה עיכבה את אחד מהחשודים שזרקו לעברו את האבן.

בכלל, הסידרה הזו נגררה לרמה נמוכה ותעיד על כך התקרית האלימה בין מייסיאו באסטון לליאור ליובין. באמצע הרבע הרביעי, כשהמשחק כבר היה גמור, עלה ליובין לליי-אפ קל, אולי היחיד של הפועל במשחק. מייסיאו הגיח מאחור וניסה למנוע את הסל, תוך שהוא מושך עימו את ליובין אל הקיר. הקפטן האדום ניסה להשתחרר והשופטים סמי בכר וספי שמש החליטו להרחיק את השניים, שלא יטלו חלק במשחק הבא. אגב, שימו לב לדברים שאמר אדלשטיין לאחר המשחק הראשון: "מכבי סימנו את ליובין ולא בגלל המכה לשאראס. כל שחקן עבר לידו במשחק, נתן לו מכה. שארפ, בלותנטאל, פארקר, אפילו וויצ'יץ'. עשרת אלפים איש הכריזו שהוא מת". אדלשטיין, ששאל בסיום "אפשר לגמור משחק אחד בלי להסתבך?", גם סיכם יותר טוב מכולם את הערב המוזר שסגר למעשה את העונה הזו, בצורה לא הכי מכובדת יש לומר. בטח לא כשמדובר באלופת אירופה. אלמלא האלימות, היו זוכרים בעיקר ערב גדול של שאראס, פארקר ובלותנטאל, אבל מה שקיבלנו בסופו של דבר הוא עוד דרבי חם ומאוס שלא מתאים לסטנדרטים של אלופת אירופה.

מהלך המשחק

הפועל פתחה את המשחק בצורה טובה עם 4 נקודות של יסמין הוקיץ' ויתרון 2:4. פארקר ידע לסחוט מיניב גרין, שעלה פצוע, עבירות חשובות כבר בהתחלה והתוצאה החלה להתנדנד כשהיתרון נע מצד לצד. 2:32 לסיום הרבע ביצע דיון תומאס את העבירה השלישית שלו, אך הפועל לא ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון. דקה לסיום הרבע ליאור ליובין עוד צימק את התוצאה ל-17:19, אבל מכבי הצליחה לברוח עוד קצת ל-19:23 בסיום הרבע הראשון.

מהפסקת הרבע, חזרה מכבי כמו מלוע של תותח עם שבע נקודות רצופות תוך דקה ויתרון 19:30 הרבה בזכות היד המאופסת לשלוש של שאראס ופארקר. אדלשטיין ראה שמכבי תל אביב מתחילה לברוח וישר לקח פסק זמן, בתקווה שזה יחזיר את קבוצתו למשחק. זה לא עזר, שאראס המשיך לצלוף, מכבי שיפרה את ההגנה והגדילה את ההפרש ל-24 בשיא עם הירידה למחצית.

מכבי חיפשה להמשיך את המומנטום גם ברבע השלישי, אך הפועל היתה זו שפתחה את החצי השני טוב יותר, כשקלעה חמש נקודות רצופות וגרמה למייסאו באסטון לעשות את העבירה הרביעית שלו. שתיים וחצי דקות מפתיחת הרבע שלשה גדולה של וירגיניוס פראסקביצ'יוס הורידה את ההפרש ל-18 נקודות, 42:60. שורת איבודי כדור, החטאות ועבירה (רביעית) של ליובין, איפשרו למכבי לשמור על הפער ואפילו לברוח. כמו במשחק הראשון, גם הפעם איחר אדלשטיין בהחלפת הקפטן שלו שבאותן דקות לא תיפקד והרבע הסתיים ביתרון 56:78 צהוב.

הרבע הרביעי היה ברובו גארבג' טיים והיה מסתיים במהרה אלמלא אותה תקרית אלימה בין ליובין לבאסטון. זה נגמר ב-85:102 ומכבי רחוקה רק 40 דקות מגזירת רשתות בהיכלה הביתי ואליפות נוספת בהיסטוריה.

קלעים
למכבי ת"א: פארקר 26 (5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), בלותנטאל 19 (ב-71% מהשדה), וויצ'יץ' 16 (ו-7 ריבאונדים), שאראס 14, שארפ 9 (3 מ-5 ל-3), בורשטיין 8, באסטון 4, שלף הלפרין ותוצאס 2 כ"א

להפועל ת"א: אייברי 17, גרין 15, רייט 8 (וריבאונד אחד בלבד), הוקיץ' 11 (4 מ-11 מהשדה), חג'ג' 11, פראסיקביצ'יוס 10 (ו-7 ריבאונדים), ליובין 5, נאור 5

אחוזים ל-2
מכבי ת"א: 40/29 (72.5%)
הפועל ת"א: 38/21 (55.3%)

אחוזים ל-3
מכבי ת"א: 16/8 (50%)
הפועל ת"א: 13/6 (46.2)

ריבאונדים
מכבי ת"א: 23
הפועל ת"א: 27

איבודים
מכבי ת"א: 15
הפועל ת"א: 14

אסיסטים
מכבי ת"א: 21
הפועל ת"א: 12

אדלשטיין "הרגיע" את האוהדים בפתיחה

לפני המשחק ארז אדלשטיין, מאמן הפועל ת"א, פנה בקריאה לאוהדים, אחרי שבוע סוער במיוחד בין שני המחנות. אדלשטיין לא שכח להקניט בקטנה ולהשיב להערה של בלאט לאחר המשחק הראשון בסדרה בין השתיים: "אמרו השבוע שאנחנו משחקים עם שבעה שחקנים באוסישקין וזה נכון. אתם השחקן הראשון והשני ואחריכם משחקים חמישה שחקנים אחרים. אנו מבקשים מכם להמנע מקריאות שואה, נאציזם ואסונות אחרים, אנחנו מבקשים מכם שתעודדו אותנו במשחק החשוב הזה".

אגב בלאט, התנצל מאוחר יותר על אותם דברים שחיממו את האווירה ("אם נשחק נגד חמישה שחקנים ולא נגד שבעה, ננצח אותם באוסישקין") ואמר: "העניינים יצאו מפרופורציות. הגבתי על ניסיון למלחמה פסיכולוגית מצידם והם ניצלו את זה על מנת להחזיר לשחקנים שלהם את הביטחון אחרי שניצחנו אותם ב-40 הפרש. אולי הייתי צודק, אבל לא הייתי חכם ועל כך אני מצטער".

אגב, גם נסיון ההרגעה של אדלשטיין וגם ההתנצלות של בלאט, לא כל כך השפיעו על האוהדים, של שתי הקבוצות, שהמשיכו לקלל והגיעו לשיא בזריקת האבנים על האוטובוס האורח בסיום. לקראת המשחק הבא, כדאי יהיה שהמאמנים ידברו פחות ויעשו יותר, כמו גם קברניטי שתי הקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully