וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר שחלמתי על פראג

1.6.2004 / 22:25

מיקי יואחים בוחר בצ'כיה ופוחד רק מצרפת בגמר

משחק הפתיחה מתקרב (12/06, פורטוגל-יוון, 19:00 בערוץ 1) והכותבים של ספורטאנטר ו-וואלה! ספורט משחיזים עטים ובוחרים את הפייבוריטיות שלהם.

זו יכולה להיות צ'כיה, איטליה, הולנד או ספרד. זו עשויה להיות אנגליה או פורטוגל המארחת, או אולי אלופת אירופה המכהנת מצרפת.

מיקי יואחים חושב שזו תהיה צ'כיה. למה? כי הוא משוגע. כתבה שניה בסידרה.

"החייל האמיץ שוויק"

יש האומרים שהמפתח לאופי הצ'כי נמצא בספר ההומוריסטי של יארוסלב האשק – "החייל האמיץ שווייק". הספר מספר על שווייק הלא יוצלח, חייל צ'כי שמשרת בצבא האוסטרי במלחמת העולם הראשונה, שתמיד נכנס לסיטואציות טיפשיות בעזרת הממונים עליו ואיכשהו תמיד יוצא כשידו על העליונה. הצ'כים אומרים שהאופי הזה, הלא מתיימר מצד אחד והנועז מצד שני, הוא שנתן לאנטונין פאננקה את העוז להקפיץ מעל ספ מאייר בפנדל הקובע של גמר 1976 ולפובורסקי את החוצפה לשער ההקפצה המדהים שלו ביורו 96'.

כמו שווייק, הנבחרת הצ'כית תמיד מעדיפה את עמדת האנדרדוג ותמיד, איכשהו, עושה את הטוב ביותר כשמצפים ממנה הכי פחות. ואכן, למרות כל המחמאות שכולם מרעיפים עליה, מישהו חושב באמת שהיא יותר פייבוריטית מצרפת, פורטוגל, ספרד, גרמניה, הולנד ואנגליה? אפילו בסוכנות ההימורים "וויליאם היל" דורגו הצ'כים אחרי 6 הנבחרות שציינתי. אבל האם נבחרת צ'כיה באמת פחות טובה מהנבחרות האלו? אני אומר: לא!

המפתח: צרפת

הולנד, יריבתה בבית המוות, נכנעה לצ'כים ללא תנאי במוקדמות והיא בשלב של מעבר דורות. אדבוקאט מחפש נואשות את שביל הזהב, אותו כנראה כבר מצא ברוקנר, מאמן צ'כיה. גרמניה, היריבה השניה, נראית פשוט רע ורק אזכיר את התבוסה המבישה 5-1 לרומניה. לפורטוגל יש אמנם יתרון ביתיות, אבל מי באמת יודע מה כוחה אחרי שנתיים ללא משחק רשמי? ספרד? שמא אזכיר שהם לא זכו בתואר מזה 40 שנה והם תמיד עושים במכנסיים ברגעים הקובעים? אשר לאנגלים, אני נותן להם להתגבר קודם כל על הבית שלהם שכולל את צרפת האימתנית.

וכאן הגענו למפתח של הכל, צרפת. אין ספק שצרפת היא נבחרת נהדרת, אבל מישהו שכח איך צ'כיה השפילה אותה 3-1 ב"סטאד דה-פראנס"? בנוסף לכך, אם אחת מהנבחרות תסיים שניה בבית המוקדם, הן לא יוכלו להיפגש עד גמר האליפות. לא אשתגע ואומר שצ'כיה טובה מצרפת, אבל אני בטוח שבמשחק נתון הצ'כים יכולים לנצח גם את צרפת. ואתם יודעים איך זה בגמר.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

הפנומן

בואו לא נשכח גם שצ'כיה היא אלופת אירופה עד גיל 21 מ-2002 והסגל מבוסס על אותה נבחרת נהדרת, כשמובילים אותה ותיקים שלהם יש גמר יורו אחד וטונות של ניסיון ברמות הגבוהות. מי יכול לזלזל בנבחרת שמשחק בה שחקן השנה בעולם של "וורלד סוקר", פאבל נדבד? האיש הוא פנומן בכל קנה מידה.

יש לו יכולת כדרור מדהימה, בעיטות פצצה בשתי הרגליים, מסירות נפלאות ומעל הכל – הוא הסמל והמנהיג של נבחרת צ'כיה. אף אחד לא יפסיק לרוץ עד השניה האחרונה, כל עוד נדבד שם. לנדבד לא הייתה עונה מתישה במיוחד ביובנטוס בגלל חוסר ההצלחה של הקבוצה העונה והוא יהיה שם במלוא הכוח המוטיבציה בשביל הנבחרת שלו.

לצידו של פאבל נדבד יש עוד שני ותיקי יורו 96', קארל פובורסקי וולדימיר שמיצר, גם להם טונות של ניסיון וגם טונות של קלאסה (כפי שהראה פובורסקי רק העונה במדי ספרטה פראג בצ'מפיונס ליג). מסביבם יש חבורה נהדרת של שחקנים שלהם ניסיון אירופי, בזכות ההתעקשות של ברוקנר לשחק עם הסגל הצעיר במהלך המוקדמות. מספיק שאציין את השוער פטר צ'ך שעובר לצ'לסי, את שחקני ההגנה זדנק גריגרה מאייאקס, מארק יאנקולובסקי מאודינזה ותומאס אויפלוסי מהמבורג. בקישור, לצד השלישיה הוותיקה, יש את תומס גאלאשק הקשוח מאייאקס, ייז'י יארושיק שהביא לצסק"א אליפות ברוסיה וכמובן את הכשרון המדהים של תומס רוסיצקי מדורטמונד – ללא ספק בן זוג מדהים לנדבד בקישור הקדמי.

בהתקפה יש צמד-חמד נפלא ומה שהכי חשוב – משלים בצורה מושלמת. יאן קולר הענק מדורטמונד נותן נוכחות ברחבה, כוח ומשחק ראש, מילאן בארוש מליברפול נותן ניידות, מהירות וזריזות ולא נשכח את את המחליפים סטפן ואשוסק ממארסיי וורטיסלב לוקבנץ מקייזרסלאוטרן. ומעל לכל השמות היכולת הקבוצתית של הצ'כים. זוהי נבחרת אוחדת, קבוצתית וחברית. זה כוחה הגדול ביותר, מול נבחרות כוכבים שיודעים לריב יפה.

פסיכולוגיה

ואם זה עדיין לא מספיק לכם, בואו נדבר על פסיכולוגיה של אליפויות. צ'כיה פותחת את האליפות באוויירו מול לטביה. אין לי כוונה לזלזל בלטבים, אבל כולנו יודעים שהם את שלהם השיגו בעצם ההעפלה לאליפות. ניצחון משכנע ייתן לצ'כים פוש אדיר לקראת ההמשך וגם יתרון על אחת מבין גרמניה והולנד שייצטרכו לרדוף אחרי הצ'כים אל תוך רבע הגמר.

כל מומחה בעולם יידבר על חשיבות המשחק הראשון לאליפות מוצלחת ולצ'כים יש את התנאים הטובים ביותר. ואגב, אני חייב לחלוק על קביעת בית המוות של כל הפרשנים. בבית זה יש 3 נבחרות טובות ועוד אחת שתשתמש תפאורה נחמדה. קחו את בית ג' עם איטליה, דנמרק, שבדיה ובולגריה – רוצים בית מוות? קחו! או שאולי נדבר על בית א' עם פורטוגל, ספרד, רוסיה ויוון (שהקדימה את ספרד במוקדמות). אז בסה"כ לא הכל קשה ונוראי וכמו שאמרנו, צרפת עשויה להגיע רק בגמר, מה רע?

ולא נשכח את הרקורד המדהים של נבחרת צ'כיה (וגם צ'כוסלובקיה בגלגולה הקודם) באליפויות אירופה. 5 פעמים שיחקה הנבחרת באליפות אירופה ורק פעם אחת (יורו 2000) סיימה מתחת למקום השלישי ובל נשכח גם את הזכייה של 1976.
ע"פ כל הסימנים, צ'כיה תבוא מאחור ותפתיע את כולם. אין נבחרת, להוציא צרפת, שבאמת יכולה לומר שהיא טובה מצ'כיה. ואולי גם הקלאסה הצרפתית לא מספיקה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully