וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך ל-2006 גרמניה רוצה שוב להפתיע

31.5.2004 / 19:38

רמי ברקובסקי מכתיר את גרמניה בזכות האנדרדוגיות

משחק הפתיחה מתקרב (12/06, פורטוגל-יוון, 19:00 בערוץ 1) והכותבים של ספורטאנטר ו-וואלה! ספורט משחיזים עטים ובוחרים את הפייבוריטיות שלהם.

זו יכולה להיות צ'כיה, איטליה, הולנד או ספרד. זו עשויה להיות אנגליה או פורטוגל המארחת, או אולי אלופת אירופה המכהנת מצרפת. רמי ברקובסקי בכלל חושב שהגביע יעשה דרכו לברלין.

למה? כי הוא משוגע. כתבה ראשונה בסדרה.

בדרך לעוד גמר?

נבחרת גרמניה מגיעה לפורטוגל במחשבה הרגילה שלה בטורנירים הגדולים האחרונים - איך לא חוטפים בראש. ב-12 השנים האחרונות זה נגמר עם שני רבעי גמרים וגמר במונדיאלים ועם גביע, גמר ועוד יורו אחד שבו התחזית המוקדמת התגשמה.

לגרמניה לא הייתה נבחרת מרשימה מאז פול ברייטנר ורומינגה לפני 22 שנה במונדיאל שהתקיים סמוך למארחת הנוכחית, בספרד, אבל היא הצליחה להוכיח שהיא לא צריכה את הנבחרת המבריקה של שנות ה-70 כדי להוות קלף חזק מאוד בזירה האירופית והעולמית: הגיעה ל-5 גמרים של טורנירים גדולים מאז אותו מונדיאל בספרד, יותר מכל נבחרת אחרת באותה תקופה.

תסריט האימה של 2000 לא יחזור על עצמו הפעם מהסיבה שכל שאר הנבחרות מצפות שגרמניה תודח בשלב הבתים גם בפורטוגל בעוד שביורו הקודם בהולנד ובלגיה כולם חיכו לגרמניה קטלנית ודורסת וראו שהשד לא נורא כל כך. במונדיאל 2002 גרמניה השתמשה בזה שהעולם ציפה לראות נבחרת אומללה יוצאת מברלין לכיוון המזרח וכמעט נתפסו עם המכנסיים למטה. רק בגמר, ברזיל, בעזרתו של אוליבר קאן הצליחה לעצור נבחרת ממוצעת לגמרי של גרמניה. גם ביורו הקרוב נבחרות אירופה מצפות לבשר תותחים, דבר שעובד לטובת הגרמנים.

ובכל זאת, אף פעם אסור לזלזל בהם

לא סתם כל אירופה מדברת על "אף פעם אסור לזלזל בגרמנים", אבל נראה שאף אחד לא באמת יודע מה קורה בליגה הגרמנית. הליגה הגרמנית נידחקה מצמרת הליגות באירופה בגלל חוסר השמות שלה בסוף המאה הקודמת ובגלל הכשלונות באירופה בתחילת המאה הנוכחית. בניגוד לעוד נבחרת חזקה שלא מקבלת "זמן מסך" - צרפת, רובם המכריע של השחקנים הבינלאומיים של גרמניה משחקים בבונדסליגה. כדי ללמוד את צורת המשחק של שחקני נבחרת צרפת מספיק לראות את ארסנל, יובנטוס או ריאל מדריד. כדי לקבל מושג על ההגבהות מצד שמאל של כריסטיאן ראן צריך לראות משחקים של המבורג, דבר שהסקאוטרים של צרפת ואיטליה לא עושים.

על הנייר גרמניה כבר שנים לא נמצאת בטופ העולמי, אבל זה לא מה שהתוצאות מראות. נבחרת גרמניה מצליחה באופן קבוע יותר מאנגליה, איטליה, ספרד והולנד, קבוצות שנחשבות לחלק מהקצפת של הכדורגל האירופי. אז נכון שהדובדבן ושמו צרפת נמצא עכשיו בתקופתו היפה ביותר אי פעם, אבל כמו לדור הזהב של גרמניה באמצע שנות השבעים לכל דבר גדול יש סוף. ללא ספק צרפת תישאר בטופ העולמי גם אחרי שתאבד קצת מטונות הברק והיכולת שיש לה עכשיו, אבל היא תתפוס את מקומה מתחת לגרמניה ואין שום דבר שאומר שגם ביורו 2004 צרפת חייבת להראות כמו ביורו 2000 ולא כמו ביפן וקוריאה לדוגמא.

כל הלחץ הוא על צרפת, כל הציפיות הן מצרפת, יש אנשים שכבר נתנו את הגביע לצרפת עוד לפני שהמטוסים המריאו לפורטוגל, אבל צרפת הראתה כבר לפני שנתיים שהיא לא טובה בלהתמודד עם לחץ כזה, או לפחות שאין לה ניסיון ואולי גם חוזק מנטלי כדי להתמודד עם לחץ כזה, חוזק מנטלי ואופי זה דבר שיש בכמויות לנבחרת גרמניה.

נבחרת גרמניה תגיע ליורו בפורטוגל בעיצומה של תקופת מעבר. היא כרגיל תגיע בלי ציפיות, במיוחד אחרי שנפלה לבית כל כך קשה עם הולנד, צ'כיה ולטביה והמטרה המרכזית שלה תהיה להעביר את הזמן עד המונדיאל בבית בעוד שנתיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

רודי והטעויות

גרמניה הלכה על בטוח ליורו הזה. רודי פלר בנה על זה ששחקנים שעיצבו את הנבחרת במונדיאל לפני שנתיים יעשו את זה גם ביורו הקרוב, אבל אולי דווקא התבוסה המבישה 5:1 בבוקרשט הורידה לו את האסימון. כנראה שהתבוסה הזאת הצליחה להעביר משהו גם לראש השמרן והזהיר של רודי פלר. הוא כבר הספיק להתבטא שהנבחרת לא תשחק יותר אף פעם כמו ששיחקה נגד רומניה וטוב שכך, כי בהרכב שעלה למשחק מול רומניה נעשו כל הטעויות האפשריות.

ההגנה לא הייתה מורכבת ממגינים אלא מקשרים אחוריים "בעלי ניסיון". עוד מסקנה שפלר אמור להסיק מהמשחק מול רומניה היא שלא עולים בהרכב הפותח עם 2 חלוצים שלא מבקיעים. אחרי המשחק בבוקרשט פרדי בוביץ' הותיק סיים כנראה את שירותו בנבחרת גרמניה, דבר שטוב לנבחרת ויביא לשם כנראה את לוקאס פודולסקי הצעיר, השם החם היחיד של קלן שירדה ליגה ולמעשה הפתעת העונה בבונדסליגה.

יש מנהיג וקוראים לו באלאק

מסקנה נוספת במשחק בבוקרשט אפשר היה להסיק על שחקן המפתח של נבחרת גרמניה. באותו משחק קיבלנו דוגמא מושלמת איך נבחרת גרמניה נראית בלי המנהיג האחד והיחיד שלה - מיכאל באלאק. היעדרותו של באלאק הייתה בגלל פציעה אבל דווקא הפציעה הזאת תשתיק את כל המבקרים האומרים שבאלאק צריך למצוא את עצמו בחוץ אחרי עונה כל כך קטסטרופלית בבאיירן. באלאק הוא שחקן שלא מתאים למאמן כמו היצפלד, היצפלד לא רוצה וכנראה גם לא יודע להשתמש בבאלאק המשוחרר, בבאלאק הנע מהקישור האחורי לקישור ההתקפי בתפקיד חופשי, עוזר לחברים שלו, מבקש את הכדור ומנהיג את שחקני הנבחרת, מירמיס בעמדת הקשר האחורי ועד לקלוזה בחוד.

באלאק של נבחרת גרמניה הוא באלאק שונה ממה שאנחנו רואים בבאיירן, באלאק שהנבחרת פשוט לא יכולה בלעדיו. אם ביורו באלאק יראה כמו במונדיאל גרמניה תגיע פחות או יותר לאותו מקום שהיא הגיעה אליו ביפן, אולי אפילו מקום אחד גבוה יותר. אם הוא יראה כמו שהוא נראה בבאיירן - נבחרת גרמניה תראה כמו שהיא נראתה מול רומניה ואז הביזון של יורו 2000 יראה כמעידה קטנה בחול לעומת הקריסה המוחלטת לבאר של יורו 2004.

אם פלר יעשה את הבחירה הנכונה, הסגל שלו בכלל וההרכב בפרט ליורו יכול להיות חזק ביותר עם הרבה אפשרויות לשינויים וגיבויים.

שימו לב לצמד קוראני-קלוסה

בשער כנראה יעמוד אוליבר קאן שלמרות העונה הלא טובה שלו הוא השוער המנוסה ביותר של הנבחרת, אחד שצריך למשחקים הגדולים באמת, הילדברנד ולהמן יגבו את חולצת השוער אבל לא נראה שמישהו מהם יכול לעשות משהו שיוציא את קאן מהשער.

מצלדר הפצוע הוא מכה קשה להגנה של גרמניה אבל גם השחקנים האחרים יכולים לעשות את העבודה. כריסיאן וורנס מדורטמונד וארנה פריידריך הם כנראה יהיו אלה האחראים על הקו האחורי של גרמניה, ינס נובוטני מלברקוזן יכול לשמש בתור גיבוי, כך גם פרנק באומן.

באגפים יש את שני המגינים המוכשרים של שטוטגארט, להם יהיה זה טורניר ראשון אבל בטח שלא אחרון. מצד ימין אנדי הינקל שחוץ מזה שהוא מגן מצוין הוא גם בעל שליטה טובה בכדור ויכול לשחק גם כקשר מצד ימין כשהקישור יהיה צריך חיזוק, מי שרוצה הוכחה שישאל את שום מה הינקל עשה למגינים שלו בליגת האלופות. מצד שמאל יש את פיליפ לאם המושאל מבאיירן. לאם פרץ השנה חזק לתודעה של הכדורגל גרמני וביסס את עצמו כאחד השחקנים החשובים של שטוטגארט בליגת האלופות. זכור במיוחד המשחק המעולה שלו מול מנצ'סטר יונייטד בגוטליב דיימלר שטדיון, מגן עם עתיד גדול, שיכול לשחק גם בצד שמאל וגם בצד ימין.

בקישור הבחירה מגוונת למדי, ברנד שניידר, האמאן, פרינגס, פביאן ארנסט, סבסטיאן קל, כריסטיאן ראן, ואולי גם בסטיאן שווינשטייגר הצעיר של באיירן שהתגלה לאירופה במשחק מול ריאל מדריד בברנבאו.

בהתקפה יש את קוראני וקלוסה, אולי החלוצים הבוגרים היחידים שעוד שווים משהו. תומאס ברדריץ' שקיבל זימון מפתיע מפלר יהיה החלוץ שיחכה על הספסל לצידו של פרדי בוביץ'. כל גרמניה מדברת על לוקאס פודולסקי מקלן, שייתכן שיהיה ביורו. פודולסקי הוא חלוץ צעיר שקלן זרקו למים של הבונדסליגה כדי לפתח עוד שחקן לקראת העונה הבאה בליגה השנייה. אך לאחר התצוגות של פודולסקי בליגה ואם הוא יתן דקות טובות ביורו, אני בכלל לא בטוח שפודולסקי ירד עם קלן לליגה השניה. פודולסקי הוא שחקן שמתאים לאחת מקבוצות הצמרת בגרמניה.

הכל תלוי בפתיחה מול הולנד

משחק המפתח הוא המשחק הראשון עם הולנד, שנים של יריבות ושנאה בין 2 הנבחרות שמונדיאל 74 ויורו 88 הן רק שתי נקודות ציון מידי רבות בהיסטוריה המפוארת של המפגשים בין שתי הקבוצות. נצחון גרמני נגד הולנד יביא את גרמניה כמעט בוודאות לשלב הבא משום שהולנד הולכת להתנגח עם הצ'כים במחזור השני של שלב הבתים וכולם יודעים שבשלבי הנוק-אוט לגרמניה יש את מה שהרבה נבחרות בכירות חסר, אופי ויכולת להתמודד עם לחץ. גם במקרה שגרמניה לא תנצח את נבחרת התפוזים\הלוזרים\ראשי הגבינה (תבחרו אחד מכינויי הגנאי של ההולנדים בגרמניה) עדיין לא הכל סגור ויש לה את לטביה במחזור השני שתכניס אותה לקצב שלה ותשאיר הכל למשחק האחרון עם הצ'כים ביום הסגירה של שלב הבתים בפורטוגל.

בכל אופן, הכל תיאוריות, הכל על הנייר, הכל יתנקז ל-15 ביוני בשעה 21:45 שעון ישראל לאצטדיון "דו דרגאו" בפורטו שם יאבקו גרמניה והולנד (שידור ישיר בערוץ 1 כמובן). נצחון של גרמניה יתן לה פוש אדיר, ולא רק מוראלית אלא גם בטבלת הבית, פוש שיכול להביא אותה ברביעי ליולי ל"אצטדיון האור" של בנפיקה, ולהקרין אור על החיוך הרחב של אוליבר קאן כשהוא ישים את ידיו על גביע אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully