וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן יהיה באולימפיאדה

23.5.2004 / 12:31

עם הצטרפותם של החותרים מיכאל קולגנוב ולריסה פסחוביץ' מונה הסגל האולימפי 32 ספורטאים. לפי הערכות תכלול ב-13 באוגוסט המשלחת האולימפית לאתונה 34-36 ספורטאים ב-13 מקצועות. המשלחת לסידני כללה 40 ספורטאים. שיבוץ חשוב שעדיין לא סוכם הוא השחיין שי לבנת, שאמנם לא עמד בקריטריון ב-200 ו-400 מ' חופשי באליפות אירופה, אבל חשוב שישתתף באתונה כדי להכינו לבייג'ין 2008. לבנת קבע זמן טוב מהמינימום בתחרות בוינה ב-200 מ' חופשי, וייתכן שטעות בשיטת האימון שלו הביאה אותו לשיא מוקדם מדי. משוחרר מלחצים ורמת ציפיות הוא עשוי להגיע לחצי הגמר. הבעיה היא שגם אניה גוסטומלסקי (שני גמרים באליפות אירופה) לא עשתה את הקריטריון, והפגנת גמישות דווקא לשני שחיינים, עלולה ליצור לחץ עצום על היחידה לספורט הישגי מצד עסקני הוועד האולימפי.

המשלחת כוללת גם ספורטאים בענפים שאינם פופולריים בספורט הישראלי: קליעה, טניס שולחן, טקוואנדו ושחייה אמנותית. הסיכוי למדליות במקצועות אלו כמעט ואינו קיים, אך גם במקרה של סנסציה בינלאומית, לא תהיה בכך תרומה כלשהי להצלחה עתידית. אותם דברים אמורים גם לגבי האתלטיקה. אלכס אברבוך ואירנה לנסקי עמדו בקריטריון, אברבוך אף מועמד למדליה, אבל אין אתלטיקה בישראל, אין עומק איכותי והנוער לא מתקרב לענף. הקליעה מלווה את המשלחות האולימפיות שלנו יותר מדי שנים. אם הקליעה לא תעבור באתונה למעמד של מתחרה איכותי, אולי הגיע הזמן להגדיר את הענף כחוג בתרבות פנאי דוגמת טיסנאות, ריצת ניווט וקפיצת בנג'י.

תיאורטית אפשר לצפות למדליות בשיט ובמקצועות הקרב. בים מדורגים צוותי מפרשיות ה-470 נשים וגברים ושני גולשי המיסטראל בצמרת העולמית. בג'ודו מסומן אריק זאבי (100 ק"ג), יש ציפיות להפתעה גם ביואל רוזבוזוב (73 ק"ג); בהיאבקות ג'וצה ציציאשווילי ויורי ייבסייצ'יק, עשויים לנצל הגרלה נוחה להגעה לקרב על מדליות. בסידני היו ציפיות ל-3-4 מדליות, בפועל רק קולגנוב סיפק את התוצרת. תפוקה זהה באתונה תהיה כישלון, גם אם יושגו 8-10 גמרים שיצביעו על עומק איכותי מסויים. בארבע השנים האחרונות השיג הספורט הישראלי תארים אירופים ועולמיים, אך רק המשחקים האולימפיים הם הבמה האיכותית שמגדירה הצלחה או כישלון. אמצע, במקרה הזה, הוא כישלון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully