וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העולם התחתון ניסה לרכוש את מכבי נתניה

איציק גניש, ג'קי כהן

21.5.2004 / 16:20

מלך השוק האפור, ריקו שירזי, שקל להיכנס כשותף עם יובל גפני. קצין בכיר: "הוא עבריין שמוכרז כיעד של משטרת ישראל". גפני ויתר על הרכישה


כבר זמן רב שאיש העסקים יובל גפני לא מפסיק לספר לכל מי שרק רוצה לשמוע, כי הוא עומד לרכוש את מכבי נתניה בקרוב. במיוחד הוא אוהב לדבר על זה עם עיתונאים. לפי פרסומים מהשבועות האחרונים, גפני מצוי במשא ומתן מתקדם לרכישת הקבוצה, והוא אפילו מתכוון למנות את שייע פייגנבוים למאמן הבא.

מי שמסתכל על התנהגותו כאשר הוא מופיע למשחקי הבית של מכבי נתניה, יכול להתרשם כי זה עניין של זמן עד שמכבי נתניה תהפוך לקבוצה שלו. ואכן, השבוע, לאחר שהוכרז רשמית על הירידה, הדברים הגיעו לשיא כאשר ביום שני הופיעה ב"ידיעות אחרונות" ידיעה לפיה המועדון העביר לגפני דוחות כספיים, ונציגו של גפני אף נפגש עם אלון. בידיעה לא הופיעה תגובת המועדון, ומאז הפרסום ראשי הקבוצה אשר אלון וקובי בלדב לא מפסיקים להכחיש. למחרת, "ידיעות" פירסם ידיעה מתקנת ובה ההכחשה של ההנהלה.

אלא שמסע יחסי הציבור של גפני לא הסתיים בזה. באותו היום בערב הוא הוזמן לתוכנית "בטריבונה" של אבי רצון בערוץ 10, וחזר שוב על הודעתו, שהוא, בשיתוף עם אנשים מסוימים בנתניה, מצויים במשא ומתן מתקדם לרכישת המועדון. לתוכנית זומן גם בלדב, שכעס על הדברים והכחיש כי היתה פנייה או הצעה כלשהי של גפני.

אלא שאז התפתח באולפן סוג של משא ומתן, כאשר בלדב דורש תשעה מיליון עבור הקבוצה וחובותיה, ואילו גפני מציע שלושה מיליון בלבד. במעמד הזה, גם שלמה שרף שאל את גפני פרטים על ההצעה. לגפני לא היו תשובות ברורות, הוא התפתל, החוויר ולבסוף זרק לעברו של בלדב: "אתה יודע בדיוק על איזה אנשי עסקים אני מדבר".

הפך לשיחת השבוע


ברחוב הנתנייתי ובבתי הקפה של העיר, כל מהמר זוטר מדבר על הקשר ההדוק שבין גפני התל אביבי לבין איש העסקים מרמת פולג, ריקו שירזי. גם גפני עצמו מדבר על זה, והוא אפילו התבטא ב"חדשות נתניה" בנוגע לחברות עם שירזי. גפני, שהתנהגותו מעוררת מחלוקת, היה שותף בעבר בחברה אשר היתה בין הראשונות להבריח לישראל מכונות הימורים, והוא עדיין מוכר בחוגי המהמרים בישראל. כיום הוא מציג את עצמו כיהלומן מיליונר ומצליח. בקיץ שעבר הוא כבר ניסה לרכוש את המועדון. עורך דינו קיבל נתונים כספיים מההנהלה וגפני נפגש עם הבעלים דב לנד. הוא רצה לקבל את הקבוצה ללא חובות, אבל הבעלים לא היו מוכנים לעיסקה וגם חששו מעניין נוסף, ממעורבותו של גפני בהימורים. לאחר שבנתניה לא רצו לעשות איתו עסקים, גפני הגיע לבני יהודה. כעבור תקופה קצרה הוא עזב את השכונה לאחר תקרית אלימה עם מנכ"ל הקבוצה משה דמאיו. מאז הוא חזר להסתובב בקופסא, ולהפריח סיסמאות על הרכישה הקרובה.

שירזי מוגדר על ידי המשטרה כיעד מודיעיני כבד, ומאז מותו של פליקס אבוטבול הוא נחשב לסנדק החדש והבלתי מעורער של העיר, ללא קשר לעובדה שגם לפני מותו של פליקס שמו של שירזי הלך לפניו.

הדיבורים של גפני על רכישת מכבי נתניה בסיוע "חברים טובים מנתניה", הצטלבו היטב עם שאיפתו בעבר של שירזי לרכוש את הקבוצה. החיבור בין השניים הפך לשיחת היום במועדון, ובכל השכבות, מהבעלים דרך אנשי המינהלה ועד לשחקנים. רבים מדברים על כך ששירזי הוא האיש העומד מאחורי מהלכיו של גפני בכדורגל הישראלי, כולל המהלך בבני יהודה. אחד השחקנים: "יש שמועה חזקה בין השחקנים, שריקו עומד מאחורי יובל גפני. כולם יודעים את זה במועדון. אומרים שיובל יעמוד בפרונט וריקו יזרים כספים. מדברים על זה כבר חודש וחצי".

שחקן נוסף: "אומרים שגפני מתכוון לקחת את הקבוצה, והנציג שיעמוד מאחוריו זה ריקו. גם בתל אביב אצל כל מיני מקורבים מדברים על זה. אומרים שם, שאם ריקו יבוא אשר לא יישאר".

מודיעין או רכילות

מיהו ריקו שירזי? מלבד העובדה שמדובר באחיו של כדורגלן העבר האגדי שלמה (מומו) שירזי, הוא מוגדר כאיש עסקים נתנייתי מצליח מאוד. הוא מתגורר בבית מפואר ברמת פולג וחי ברמת חיים גבוהה ביותר, עם מכוניות פאר, שומרי ראש צמודים וכל השאר. אבל לא הכל נוצץ, במשטרה חושבים שמקור כוחו של שירזי הוא בהשתלטות על חלקים נכבדים בשוק ההימורים הישראלי, כולל הימורים בספורט.

גורם בכיר במרחב השרון: "לפי הידוע לי, לריקו שירזי היה פעם בנק 'בטים' להימורי ספורט. בזמנו הוא סגר אותו אחרי שהיתה פשיטה ובלאגן. ריקו שירזי חבר של יובל גפני. כבר מזמן יש שמועות שהוא רוצה לקנות את מכבי נתניה. זה לא חדש. ריקו דומה לרוזנשטיין. ההוא רוצה לקנות את הכרטיס של ראובן עובד, וההוא רוצה את מכבי נתניה. הכל בסדר".

משיחה נוספת, עם קצין בכיר מאוד במחוז המרכז עולה כי גם בצמרת המשטרה מדברים על החברות בין גפני לשירזי, ועל המידע ששניהם ירכשו יחד את הקבוצה. כרגע הדיבורים האלה מוגדרים כרכילות, מסביר אותו קצין: "ריקו שירזי הוא עבריין שמוכרז כיעד של משטרת ישראל. גביית צ'קים, קצת הימורים בחו"ל וכו'. הוא מתעסק בשוק האפור ובבתי הימורים. בעבר היו דיבורים על כך שהוא עומד לרכוש את מכבי נתניה, ואני לא יודע אם יש דיבורים כאלה גם היום. אגב, כל עוד שהתהליך הזה נעשה בצורה חוקית אז מבחינתנו זה בסדר".

ריקו שירזי ויובל גפני. איזה קשר יש ביניהם?

"זה סוג של רכילות, ואלה דברים שאני לא מתעסק בהם".

האם הרכילות אומרת שריקו רצה לקנות את נתניה דרך יובל גפני?

"לא יודע, בעבר היו דיבורים כאלה. לגבי היום, אין לי מושג".

היו דיבורים על זה שדרך יובל גפני?

"היו דיבורים שהוא מתכוון לקנות. לא יודע אם זה היה דרך יובל גפני או מישהו אחר".

חבר טוב של שירזי, שהתבקש לחוות דעתו על הסיפור, מתנגד מאוד להערכות של המשטרה שהובאו לידיעתו. הוא הסביר: "יובל וריקו חברים. יובל מנסה לשכנע את ריקו לקחת את הקבוצה. ריקו אומר לו יום אחד כן, יום אחד לא. יום ראשון זה מעניין אותו ויום שני זה לא כל כך מעניין אותו. אני יודע שהם דיברו על לקחת את מכבי נתניה יותר מפעם אחת. אבל יש שם יותר מדי בעיות וריקו, אתה יודע, אין לו כוח לכדורגל, ואין לו זמן זה. ריקו שקל אבל הוא לא ייקח. בכל מקרה אם יובל וריקו ייכנסו, אז אשר אלון יהיה בחוץ. ריקו שירזי הוא אדם גדול מדי בשביל להיות שותף של אשר אלון".

גם שותפו לעסקים של שירזי מאיר בוקריס לא הכחיש את הקשר בין שירזי לבין גפני, אך טען כי בשורה התחתונה, אין בכוונתו של שירזי לרכוש את הקבוצה: "אני השותף של ריקו ואני יכול לענות על השאלות. תרשום שיובל גפני הוא חבר ואין לנו שום קשר עסקי איתו ושום קשר לקנייה של מכבי נתניה. ריקו לא מעוניין וזה גם לא עלה ולא שום דבר. אם יובל גפני מעוניין ורוצה לרכוש? שירכוש. יש משא ומתן וזה ביניהם. ריקו חבר של יובל גפני ולא מעוניין לרכוש את מכבי נתניה, כרגע. אנחנו יודעים על המשא ומתן עם יובל אבל אנחנו רק חברים מהצד ולא קשורים לעניין. הוא חבר טוב וגם קובי בלדב חבר טוב, כולם חברים טובים. אבל בין זה לבין זה שאנחנו מאחורי יובל לרכוש את נתניה, הדרך ארוכה מאוד. אנחנו בכלל לא באותו כיוון".

מופע הזוי בטריבונה


במועדון חששו מהחיבור המדובר בין השניים, ובעיקר מההשלכות האפשריות של יעד מודיעיני המשתלט על קבוצת כדורגל בישראל. גורם במועדון: "יובל לא רצה לחשוף את מי הוא מייצג, אבל כולם מדברים שהוא מייצג את ריקו שירזי. יש לנו מחלקות נוער ובני נוער, תחשוב מה יכול לקרות אם הם יבואו למועדון? זה יכול להיות נזק בלתי הפיך למועדון ולכדורגל הישראלי. ואם הם גם מתעסקים בהימורים בלתי חוקיים, אז בכלל אוי ואבוי".

אבל האוהדים הנתנייתים המאוכזבים שבאו להצגה ב"טריבונה" נסחפו עם הזרם ולא הפסיקו להריע ליובל גפני, שאבי רצון הופך אותו לאחרונה לגיבור תרבות של ממש. בעידוד הבמאי כמקובל בתוכניות מהסוג הזה, האוהדים באולפן פרצו בקריאות רמות ודרשו מאשר אלון לתת לגפני את הקבוצה. על המופע ההזוי הזה אמר גורם במועדון: "הצבע הכתום מהצעיף של בני יהודה עדיין לא התייבש והוא פתאום מסתובב עם הצעיף הצהוב של נתניה. הקטע הזה שהאוהדים קוראים לו לבוא בלי שהם יודעים במי מדובר ומי עומד מאחוריו, זה קטע מוזר".

היחיד שמדבר בשמו כשהוא מתאר את גפני, הוא הבעלים דובל'ה לנד שנזכר במשא ומתן הקודם שנערך בתחילת השנה: "באחריות, יובל גפני חוץ מלהסתובב, לקשקש ולדבר על זה שהוא שלח נציג, לא עשה כלום. הכל קישקוש אחד גדול של התקשורת והוא ממשיך באותו קו שהחל בתחילת השנה. אז הוא דיבר איתי ואחרי 10 דקות הכל הופיע בתקשורת. הכל שטויות במיץ עגבניות. אף אחד לא דיבר, לא העביר דוחות ולא בטיח. הכל קישקושים. לא יודע איך בחור כזה מקבל חשיפה תקשורתית בחינם, כולל 'בטריבונה' ובעיתונות הכתובה. דרך הספורט אפשר לקבל חשיפה, שלאחרים עולה הון תועפות. השם שלו שגור בפי כל".

וגפני? ביום רביעי הוא הודיע ל"חדשות" כי הוא יורד מהעסקה, אבל המשיך בסירובו לחשוף מי הם אנשי העסקים העומדים מאחוריו: "אני לא יכול לפרט מי האנשים. לגבי ריקו שירזי, הוא לא לוקח שום קבוצה, הוא לא קשור ולא מעניין אותו שטויות כאלה בכלל. מספיק שאני רציתי. היו הרבה אנשים שרצו לעזור ועכשיו כולם נסוגו אחורה. התגובה וההתנהגות של בלדב גרמו לי ולמקורבים לברוח משם. אני לא נכנס למקום שבו אצטרך לעבוד עם מישהו כזה. מנכ"ל שמתנהג ככה אז אוי ואבוי. הוא היה צריך לבוא אלינו עם שטיח אדום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully