וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודחה מתפקידה יו"ר הצוות בדיקת הסמים שפעל בגמר גביע המדינה

עמית פוני

20.5.2004 / 17:44

בעקבות התחמקותו של טונג'י אוואג'ובי מבדיקת הסמים לאחר משחק גמר גביע המדינה; נגד קני וויליאמס הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ

בעקבות כשלים שנמצאו בעבודת הצוות שביצע את בדיקת הסמים בתום משחק גמר גביע המדינה בכדורסל, החליטה הועדה למניעת סמים בספורט להדיח את יושבת-ראש צוות הבדיקה ולנזוף בשני חברי הצוות שפעלו באותו ערב.

כזכור, בהגרלה שנערכה במשחק עלה שמו של טונג'י אוואג'ובי, אך לא הוקרא עקב אי-הבנה בין הנהלת הפועל לצוות הבדיקה. רק לאחר עשרים דקות הובהר לזר הניגרי שהוא צריך להיבדק, אולם הוא התנגד בזעם, דרש הבהרות וטען לאפליה על רקע גזעני. בסופו של דבר, בניגוד לתקנות של הוועדה למניעת סמים בספורט, הגיעו ראשי הפועל לפשרה עם יושבת-ראש צוות הבדיקה, ואוואג'ובי לא נבדק.

בבדיקה שערך ג'קי אשרוב, יו"ר הוועדה למניעת סמים בספורט לאחר חשיפת המקרה, הוברר מעל לכל ספק כי צווות הבדיקה פעל עפ"י שיקול דת מוטעה. "ירושלים היו נבוכים מהטענות של השחקן וביקשו לשנות את הבדיקה. ראש הצוות טעתה בשיקול הדעת, הסכימה לשינויים ולכן נבדקו אחרים ולא מי שעלה בגורל", הודה אשרוב. "בנוסף לכך, לא הועבר דיווח מיידי ולא התייעצו איתנו. ראש הצוות הודח מכל תפקיד בבדיקות".

קובי ביטן, האחראי על צוות הבדיקה, שלא נכח בהיכל, הפנה השבוע טענות דווקא כלפי ירושלים. "לא היה כאן הרבה מקום לחמלה. הצוות היה צריך ללחוץ שהשחקנים שעלו בגורל ייבדקו. אם היו מדברים איתנו, היינו דורשים מהשחקן להיבדק או לחתום על הצהרה שהוא מסרב", אמר בתוקף. "לא משנה איך מסתכלים על הפרשה, זה לא נראה טוב. אני הבנתי שיש אינטרס לשחקנים בהפועל ירושלים לא לדבר על המקרה. הם לא אהבו את מה שקרה שם. אוואג'ובי עשה מעשה שלא ייעשה, ואם הייתי יודע על זה בזמן הייתי דורש ממנו להיבדק, אפילו על האוטובוס. אם צריך הייתי מגיע אליו הביתה. לגבי ההתנהלות של הפועל ירושלים, אנחנו נצטרך לדון בזה, וייתכן שיהיו מסקנות".

המכשף לא ממריא

נגד קני ויליאמס, שחקנה לשעבר של הפועל ירושלים, הוצא השבוע צו עיכוב יציאה מהארץ עקב חוב של 17 אלף שקלים לסוכנות הנסיעות לכיש טורס.

כזכור, ויליאמס שיחק העונה על חוזה "חינם" בעירוני רמת~גן (שולמו לו רק הוצאות דירה ורכב), ולא הצליח להשאיר את הקבוצה בליגת-העל. מלבד תצוגות וירטואוזיות על הפרקט, זכור ויליאמס גם בשל מעורבותו בפרשיית זיוף הדרכון הצ'כי, ושבעקבותיה נפתח נגדו תיק במשטרה, אם כי מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום.

במהלך שהותו בארץ הכיר ויליאמס את עינת מיכאלי, שעימה התחתן, אך הספיק להתגרש ממנה לאחרונה. באין משפחה בארץ וללא הצעות לעונה הקרובה, התכוון "המכשף" לחזור הביתה. אולם נראה כי תוכניותיו לשוב לארצות-הברית ישתנו כעת בעקבות צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא נגדו השבוע בבית-משפט השלום בירושלים. הצו הוצא על-ידי עו"ד אורי קידר ממשרד כבירי &נבו& קידר לבקשת סוכנות הנסיעות לכיש-טורס, הטוענת כי בנובמבר 2001 רכש וויליאמס כרטיסי טיסה בשווי של כ~17,500 ש"ח ולא שילם עבורם.

מנהלי לכיש-טורס ניסו במהלך השנתיים וחצי האחרונות להסדיר את תשלום החוב של ויליאמס, אולם השחקן, שהבטיח פעם אחר פעם לשלם את הכסף, התחמק מהם בטענות שונות. בקשות התשלום ששלחו אנשי הסוכנות, מעולם לא הגיעו ליעדן כיוון שוויליאמס דיווח על כתובת מפוברקת. בשיחת הטלפון האחרונה עימו, שנערכה לפני כשבוע, אמר כי הוא אינו מתכוון לשלם את החוב ואף מתכוון לעזוב את הארץ ובכך להיפטר מחובותיו.

דבריו האחרונים הביאו את אנשי הסוכנות לפנות להוצאה-לפועל ולבקש צו עיכוב יציאה מהארץ נגד השחקן עד לתשלום החוב. בקשתם נענתה, ולהערכת עורכי-דינם, השחקן עדיין בארץ. הדיון בעניין החוב יתקיים ביום חמישי שלאחר חג השבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully