וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמות: בבית"ר מרוצים, בהפועל כועסים

20.5.2004 / 12:46

לאחר ה-7:7 בדרבי הירושלמי, שמוליק לוי יודע שהענף יכול רק להרוויח ממשחקים כאלה. בהפועל זועמים על התנהגות האוהדים וכמות המאבטחים המועטה

קשה להסביר דברים כאלה, אבל זה משהו שיכול לקרות רק במשחקים מהסוג הזה. רק בדרבים, משחקים עם הרבה אמוציות ומוטיבציה, הרבה דם שזורם בגוף". כך אמר הבוקר (חמישי) מורדי וקנין, מאמן בית"ר ירושלים, אחרי שקבוצתו חזרה מפיגור 7:2 מול הפועל "השלום" ירושלים ל- 7:7 כשנותרו 55 שניות לסיום המשחק בליגת "קוקה-קולה 5x5", הליגה המקצוענית לכדורגל באולמות. בסיום המשחק במלחה הקהל של בית"ר השתולל משמחה, שהיתה מהולה גם בהתפרעות קטנה, בסיומה נעצר אוהד הקבוצה לאחר שתקף את שחקן הפועל ירושלים, טל שכניק.

"האמת שהאמנתי ב- 7:2 שאנחנו יכולים לחזור", המשיך וקנין, "אם לא הייתי מאמין לא היינו חוזרים. עובדה שעשינו שינויים, חילופים וכל מי שנכנס קלע בומבה - החלפתי את השוער גיא עמיאל בחגי ממן שהיה מצוין. אם זה היה מגרש גדול הייתי אומר שהם לא עברו את החצי במחצית השנייה. במשחק כזה אתה צריך 3-4 דקות של בליץ כדי להבקיע שערים בקלות. הגענו להמון מצבים, החמצנו פנדל, אבל השוער שלהם לקח כדורים שלא הבנתי איך הוא עשה זאת. לדעתי נעשה צדק במשחק".

בבית"ר היו מרוצים גם מכמות הקהל שהגיעה למשחק, למרות שהכניסה היתה כרוכה בתשלום של עשרה שקלים. יו"ר בית"ר, שמוליק לוי: "הצלחתי להוכיח שהכדורגל באולמות בירושלים הוא ספורט שאנשים אוהבים אותו ומוכנים לשלם בשבילו. אני בטוח שכל אחד שהיה שם קיבל תמורה פי עשר ממה שהוא השקיע. הוכחתי שיחסית לדרבי הקודם לא היו פחות אוהדים, ואם היו כאלה מקטרגים שחששו שבגלל מכירת כרטיסים יהיו פחות אוהדים ותהיה פחות אווירה - הוא נוכח לדעת שהיתה אווירה מצוינת ומספיק אוהדים בשביל שואו טוב".

על המשחק אמר לוי: "זה היה אחד המשחקים הטובים שראיתי, המעניין והמותח בשנים האחרונות, וכל מי שהיה במגרש אמר לי את אותם דברים. אם אתה רוצה או לא - אתה נכנס למתח, קופץ ומתרגש. מבחינתנו גם היה שמח בסיום".

מאמן הפועל, אשר קדוש: "זה כואב, אבל זה היופי בספורט. גם כשהתוצאה היא 7:2 זה לא סגור סופית. במשחק הקודם נגמר 2:7 לבית"ר, כך שאנחנו עושים עבודה טובה ורק נשתפר - אני מבטיח. איך מאבדים יתרון כזה? כדורגל באולמות יותר קרוב לכדורסל, וחמישה שערים זה לא יתרון שבלתי אפשרי לסגור. אני מכבד את היריבה, אבל חושב שיש לי קבוצה מצוינת. יש לי שחקנים מצוינים בקבוצה, כמו עוז צבאג, שהוא הדור הבא של הכדורגל בישראל, אבל חסר לו קצת ניסיון. בסיום המשחק אמרתי לשחקנים להרים את הראש. יש כעס, יש כאב, אבל אנחנו נבנים מזה וצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. היה לנו משחק הגנה מצוין במחצית הראשונה, משחק התקפה משובח, ואנחנו צריכים ללמוד מהשערים שקיבלנו ומההחמצות שלא ניצלנו".

"לא ייתכן שבמשחק כזה אף אחד לא ירסן את אוהדי בית"ר" (ליאור וייץ)

לאלון בר, מנהל אגף הספורט ב'מרכז פרס לשלום', המפעילה את קבוצת הפועל השלום ירושלים, יש טענות רבות על כח השיטור המועט שהיה במשחק אמש וגם כלפי הנהלת הליגה באולמות. "לא ייתכן שבמשחק בו אנחנו אירחנו היו 30 שוטרים ו-20 מאבטחים ובמשחק אמש היו רק שישה שוטרים. בית"ר לא דאגה לאבטחה הראויה והאוהדים שלנו חשו במגרש חסרי אונים לחלוטין".

"אני לא יודע על איזו אוירה חיובית מספר הדובר של הליגה", ממשיך בר. "שני אוהדים שלנו פתחו את הראש ונלקחו לבית החולים לתפרים. לא ייתכן שאף אחד לא ירסן את אוהדי בית"ר. מילא כל הקריאות הגזעניות שלהם של 'מוות לערבים' ושאר קריאות שאני אפילו לא רוצה להזכיר, לזה כבר לצערינו התרגלנו, אבל ההתנהגות שלהם הפעם היתה ממש אלימה ורק בנס זה לא נגמר גרוע מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully