וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים: אם אין ליגה, לפחות יחלקו גביע

ליאור וייץ

17.5.2004 / 19:13

היעדר תקציבים וסכסוך בין הקבוצות גרמו לכך שאלופת הליגה לנשים השנה כבר לא תוכתר. אס"א ת"א ומכבי חולון יאבקו על התואר היחיד (15:30, ערוץ 1). ויש גם ליגת נשים באולמות בקיץ

ליגת הנשים בכדורגל אמורה לחלק מחר את התואר היחיד העונה – גביע המדינה. מי שמחפש את האלופה של עונת 2003/2004 לא ימצא אותה. ליגת הנשים סיימה סיבוב משחקים שלם בן 11 מחזורים אבל אז היא הופסקה וכבר לא תחודש השנה. כל הרעיונות שהועלו על ידי ההתאחדות, ראשי הקבוצות ואחרים – נפלו, ומכיוון שהבנות כבר יצאו לפגרה – לא ניתן להכתיר אלופה.

כזכור, הליגה עצמה החלה באיחור של שלושה חודשים בשל היעדר תקציבים שהובטחו לקבוצות. גם אחרי שהליגה יצאה לדרך היא הושבתה פעמיים על ידי ראשי הקבוצות לאחר שכל ההבטחות של משרד החינוך וההתאחדות נותרו כהבטחות בלבד. לאחר סיום מחזור משחקים מלא, לפני כחודש, הועלה רעיון לקיום פלייאוף בין 6 הקבוצות הראשונות אבל הוא לא יצא לפועל. גם רעיון של קיום טורניר בן שלושה ימים בוינגייט נדחה על ידי חלק מהקבוצות, בעיקר בשל סכסוך פנימי בינהם (6 קבוצות של שמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים, כולל את האלופה אשתקד מכבי חולון, מול שאר 8 קבוצות הליגה, בינהן אס"א ת"א). בהתאחדות התעקשו למרות הכל להכתיר אלופה והציעו טורניר חגיגי בן יום אחד בו ישחקו משחקים באורך של 50 דקות כל משחק, בניגוד לכל תקנון של אופ"א או פיפ"א. גם האופציה הזו נפלה.

"חבל שאחרי שכבר קבענו מועד לטורניר בוינגייט, החליטו חלק מהקבוצות שלא להגיע", אומר שמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים. "הליגה העונה היתה על הפנים, בלי תקציבים, אבל היתה לנו בכל זאת אפשרות לסיים אותה בצורה נאה. עכשיו זה כבר מאוחר מדי כי כולן יצאו לפגרה ולמעט אס"א ומכבי חולון, שנותר להן הגביע, אף אחת לא מתאמנת יותר. השנה כבר לא תהיה אלופה".

מנהלת קבוצת אס"א ת"א, הדס הדר, עדיין שומרת על אופטימיות: "גם לי זה מוזר שאחרי עונה שכזו, ולמרות ששיחקנו 11 משחקים במסגרת הליגה, לא תוכתר אלופה. אני עדיין מאמינה שאולי איכשהו יימצא פתרון. אני לא מציעה לסגור על כך לחלוטין את הגולל".

תואר אחד כן יחולק

אז אם אין יותר ליגה ולא תהיה אלופה, בספרי ההיסטוריה יהיה אפשר לרשום לפחות תואר אחד – גביע המדינה. אס"א ת"א ומכבי חולון תעלנה מחר על הדשא של אצטדיון ר"ג בשעה 15:30 (שידור ישיר בערוץ 1 עליו הוחלט ברגע האחרון) על מנת לנסות לזכות בגביע המוכסף.

גמר הגביע היה אמור להתקיים כבר לפני שבועיים באצטדיון של נס ציונה. השחקניות התכוננו, הגביע עבר פוליש, אבל הוראה של שרת החינוך התרבות והספורט, לימור לבנת, כחמש שעות לפני שריקת הפתיחה, הביאה לדחיית המשחק כפי שביקשו ראשי הקבוצות והשחקניות. מועד המשחק הועבר למקום הראוי לו באמת – אצטדיון ר"ג, לפני גמר הגברים, כפי שהיה בשנה שעברה.

אל הגמר העפילו שתי הקבוצות הטובות בליגה – אס"א ת"א ומכבי חולון, שגברו בחצאי הגמר על הפועל פ"ת והפועל ב"ש. אס"א וחולון גם סיימו את הליגה עם אותו מספר נק' הסדירה וללא הפסד (10 נצחונות ותיקו אחד, בינהן) כשחולון מקדימה רק בזכות הפרש שערים עדיף. אגב, המשחק בינהן במסגרת הליגה הסתיים בתוצאה "מדהימה" שלא זכורה כמוהה מאז החלה ליגת הנשים: 0:0. מעולם לא קרה שמשחק הסתיים ללא כיבוש אף שער אבל ההגנות של שתי הקבוצות דאגו להיסטוריה.

הגמר מחר צפוי להיות שקול מאד ומנהלת אס"א משוכנעת שבנותיה יהיו אלו שיעלו ללחוץ את היד לשרת החינוך ולהניף את הגביע. "סיימנו אימון קליל בווינגייט והבנות מתרגשות מאוד. הערב יהיה לנו אירוע בביתו של מאמן הקבוצה שלאחריו הבנות יילכו לישון מוקדם כדי להתרכז במשימה החשובה. התחושה שאנחנו הולכות לעשות את זה ולהביא גביע היסטורי במועדון".

שחקניות אס"א ת"א ומכבי חולון מכירות היטב זו את זו. שתי הקבוצות מרכיבות למעשה את סגל הנבחרת (בתוספת של שתי שחקניות המשחקות בחו"ל). הדס טוענת: "הן לא רק מכירות היטב אלא גם חברות טובות המבלות הרבה מאד יחד אבל אין לי ספק שברגע שהבנות שלי תעלנה למגרש, כל החברות תישכח ולנגד עינהן תעמוד המטרה להביא תואר לקבוצה".

במכבי חולון שומרים על קור רוח לקראת המשחק שיכריע למעשה עונה שלמה. חולון היא מחזיקת הגביע מהעונה שעברה והבנות רוצות לשמור על הגביע עונה נוספת.

ליגת האולמות לנשים תצא לדרך ביוני

להבדיל מהליגה שזרועה בבעיות תקציביות ואחרות, הליגה באולמות 5X5 לנשים תצא לדרך כמתוכנן, זו השנה השניה ברציפות. אם חיפשתם קשר בין ליגת האולמות לגברים וליגת הנשים – אתם לא ממש תמצאו. בעוד שאצל הגברים מדובר על ליגה פרטית, כאן הליגה היא בחסותם של ההתאחדות לכדורגל, משרד החינוך, רשות הספורט, התאחדות בתי הספר והיחידה לקידום ספורטאים מצטיינים במכון וינגייט.

מדובר למעשה בליגת קיץ, כפי שהיה מקובל עד לא מזמן בענף הכדורסל. השחקניות בקבוצות הכדורגל יהיו אלו שישחקו גם בקבוצות האולמות, או שיעברו לחזק קבוצות אחרות. המשחקים ייערכו עד לתחילת הליגה לנשים שאמורה להיפתח בנובמבר 2004. "המטרה היא למנוע פגרה כל כך ארוכה שתתן מענה ותעסוקה לבנות המשחקות בקבוצות וכן לצרף בנות נוספות לענף כדורגל הנשים", מסביר שמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים.

על השאלה איך ייתכן שלליגת הנשים אין כסף ולעומת זאת יוצאת לדרך ליגת האולמות, מסביר מימון: "ראשית הרבה יותר קל להחזיק קבוצת אולמות, שנית לליגה הזו יש ספונסרים, קלאב הוטל ומחסני תאורה, מה שלצערי לא קיים בליגה הסדירה ובנוסף ואולי הכי חשוב – הבנות עושות את זה מתוך אהבה לכדורגל ולענף ולא לצורך קבלת כסף. כאן למעשה טמונה ההצלחה הגדולה".

טקס הפתיחה של הליגה ייערך באילת ב-8.6 במלון קלאב הוטל שאף נותן חסות לליגה. כל ראשי הספורט בישראל צפויים להגיע לערב הפתיחה שיכלול ארוחה חגיגית, מופע של שלום אסייג ועוד הפתעות. אירוע השיא יהיה משחק חגיגי בין נבחרת ישראל נשים לנבחרת הגברים שישודר בשידור ישיר בספורט 5.

16 קבוצות נרשמו לליגה. באילת גם ייערך המחזור הראשון ולאחר 15 מחזורים (סיבוב שלם) תחולק הליגה לבית תחתון ובית עליון בשיטת הפלייאוף. ארבע הקבוצות שתסיימנה ראשונות יעלו לפיינל פור שייתקיים בחוה"מ סוכות. ספורט 5 ילווה את כל הליגה עם שידורים ותוכנית סיכום המחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully