וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום לך נתניה

אתר ספורט 5 בשיתוף

15.5.2004 / 20:49

ההפסד למכבי ת"א (2:0) רק הפך לרשמי את מה שהיה ברור כבר זמן מה: אחרי 5 שנים, עם הרבה רגעי קסם, נפרדת מכבי נתניה ליגת העל. וילנר: ננסה לחזור מהר

כל כך הרבה אנשים רצו להאמין במכבי נתניה כמו שרוובן עטר האמין. בסך הכל, מדובר באחת הקבוצות המפוארות של הכדורגל הישראלי, קבוצה שמקומה הוא בטח לא בליגה הלאומית. אבל מה לעשות, רוב המאמנים כבר חדלו לעשות את זה לפני שבועיים ויותר ומהערב, גם ראובן עטר יודע שאמונה זה לא הכל. מכבי נתניה שהייתה חייבת נצחון על מכבי ת"א כדי להעביר את ההכרעה למחזור האחרון, הפסידה לאלופה היוצאת 2:0 ועכשיו היא חוזרת לקדנציה נוספת בליגה הלאומית אחרי 9 שנים. מכבי ת"א לעומת זאת, חזרה למקום השני שמוביל לליגת האלופות והיא תילחם עליו במחזור הסיום מול מכבי פ"ת והפועל ב"ש.

תיאור המשחק

מכבי נתניה הייתה טובה יותר ונמרצת ממכבי ת"א שלא נראתה כמי שחוששת למקום השני שלה ולמוקדמות ליגת האלופות. ראובן עטר העלה הרכב התקפי ושחקני נתניה צבאו על שערו של לירן שטראובר. בינתיים הגיעו הדיווחים מהמגרש בפ"ת כי מכבי פ"ת עלתה ליתרון מול בני סכנין. רביד גזל החמיץ מקרוב מול שטראובר בדקה ה- 20 כאשר בעט למשקוף. התקפת מכבי ת"א לא הייתה במשחק ולא הגיעה לשום הזדמנות ממשית במחצית הראשונה. אנדראס פרוחננקובס היה עייף וכבד ומגני נתניה, שלח ואוזן, הרחיקו את הכדורים בקלות מרחבת שערו של טאובר. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

מכבי ת"א עלתה בסערה למחצית השנייה וכבר אחרי 50 שניות כבשה את השער הראשון, ברונו הייס העביר כדור לאנדראס פרוחננקובס שבעט חזק ומדויק מ- 16 מטרים לפינת שערו של טאובר, 0:1 לת"א. עוד שלוש דקות חולפות ומכבי ת"א מוצאת את השער השני, הגנת נתניה הרחיקה כדור הגבהה של הייס ולירן כהן בעט חזק מרחוק לפינה העליונה של טאובר, 0:2 לת"א. מכבי נתניה בפיגור שני שערים, שחקני נתניה ואנשי הספסל הבינו כי הליגה הלאומית קרובה מתמיד. ראובן עטר הכניס למשחק את לירון וילנר ההתקפי אבל שחקני נתניה נראו המומים על המגרש ולא הצליחו לאיים על שערה של מכבי ת"א. שחקני נתניה השלימו עם הירידה, הבקעת שלושה שערים בחצי שעה נראתה כמשימה בלתי אפשרית. אוהדי נתניה ישבו בשקט ביציעים, ללא ניע. מכבי נתניה נפרדת מליגת העל אחרי תשע עונות. מכבי ת"א חוזרת למקום השני.

וילנר: "אי אפשר לסמוך כל הזמן על עזרה משמיים"

ראובן עטר, מאמן מכבי נתניה אמר בסיום המשחק ל'שבת של כדורגל': "האמנתי עד הסוף. אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים. סף השבירה שלנו נמוך, אבל מבחינת מוטיבציה ורצון היינו יותר טובים ברוב המשחקים מהקבוצה השנייה. החמצנו המון שערים. זה חלק מהכדורגל, וזה כתוצאה מהלחץ שיש על קבוצות תחתית. מועדון גדול כמו מכבי נתניה יורד לליגה השנייה. עם כל הצער מבחינתי, ברכות לסכנין על ההישארות שלהם. לא ירדנו היום, אני מבחינתי עשיתי הכל בזמן שהייתי כאן. ניסיתי להחזיר להם את הביטחון כשהגעתי".

עטר התייחס גם לעתידו: "אני לא יודע איפה אני אהיה, אבל זה תלוי במכבי נתניה. בין שמונה לעשרה שחקנים יעזבו את הקבוצה בסיום העונה והתקציב יופחת. אני אשב עם הבעלים ואראה מה הוא מתכוון לעשות. אם לקבוצה יהיה תקציב ראוי, אשמח להישאר בקבוצה. אי אפשר לדרוש מהבעלים להוציא כסף מהכיס. יש עובדה שבלאומית התנאים אחרים מליגת העל. הקבוצה תצטרך לשבת ולעשות הערכת מצב מה צריך לעשות ורק לאחר מכן להיערך מבחינה פיננסית".

לירון וילנר: "כבר אחרי ההפסד בב"ש ידענו שצריכים לקרות יותר מדי דברים כדי שנישאר. אי אפשר לסמוך כל הזמן על עזרה משמיים. במשחקי בחוץ השנה כבשנו רק 6 שערים, 5 מהם שלי וניצחנו רק פעם אחת. אי אפשר להישאר ככה בליגה. נעשה את המקסימום כדי לחזור כמה שיותר מהר לליגת העל".

אורי אוזן: "המחאה של האוהדים כאן מוצדקת, הכאב שלהם טבעי כי הם נשארים עם הקבוצה. התחלנו רע את השנה, נוצר כדור שלג ואני מקווה שהקבוצה תחזור לליגת העל כמה שיותר מהר. לגבי, זה לא הזמן לקבל החלטות, הכל טרי. גם אם אני לא אהיה, אני מקווה שהקבוצה תחזור כמה שיותר מהר לליגה הראשונה".

הרכב מכבי ת"א: לירן שטראובר, סאלם אבו-סיאם, אבי סטרול, טל בן-חיים, קובי מוסא, תמיר כהן, משה מישאלוב (ג'ון פנטסיל 75), ברונו רייס, לירן כהן, אלי ביטון, אנדראס פרוחננקובס.

הרכב מכבי נתניה: ניקולאס טאובר, אמיר שלח, אורי אוזן, ישראל זביטי (לירון וילנר 57), אסי וסיהון, אבי אלפסי, ולדימיר קוז'ול, מלאדן קובאצביץ', רביד גזל, ישמעאל אדו, רוסלן לוברסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully