וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיסט

איציק גניש

14.5.2004 / 16:47

זהו, השבת זו ההזדמנות האחרונה של מכבי נתניה להינצל ובעיר כולם תוהים מאיפה רובן עטר שואב את האמונה. אולי מהרבנים?

יום שישי. שעה קלה אחרי שמכבי נתניה סיימה את האימון המסכם לקראת המשחק מול הפועל ת"א, שוחחו ארוכות מחוץ לאיצטדיון הבעלים אשר אלון והמאמן רובן עטר. עטר דיבר בלהט. "אני מאמין שהדברים יכולים להסתדר", הוא אמר לאלון. "יש לנו 28 נקודות ועל פי הסטטיסטיקה 37 נקודות צריכות להספיק כדי להישאר בליגה. אם ננצח את שלושת המשחקים הקרובים נגיע בעצם ל~37, זה צריך להספיק להישאר בליגה".

אלון ניסה להקשות: "עזוב את הסטטיסטיקה, תסתכל על המציאות. מה יקרה אם אשדוד או סכנין תנצח?". עטר ענה: "אין מציאות, יש סטטיסטיקה ואנחנו ננצח". לקראת סיום השיחה אלון נעץ מספר פעמים את האצבע שלו על החזה של עטר ואמר לו בחיוך: "אתה משגע אותי עם האמונה שלך".

עטר נסע. אלון התקדם למגרש החניה שם הוא פגש במנכ"ל קובי בלדב ובאמיר קשב. "הוא משגע אותי", אמר להם אלון. "הוא מאמין שהקבוצה תישאר בליגה, הוא אומר שלא נרד". לפני שאלון וקשב פרשו לארוחת צהרים משותפת, הבעלים פרש את ידיו לאוויר ואמר: "אחח, איזה אופטימי חסר תקנה האיש הזה".

למרות שקשב ובלדב יודעים עד כמה אלון אוהב את עטר, עד כמה מיוחד הקשר בינהם, הם לא ממש הופתעו מגילויי האופטימיות של עטר. הם שמעו עליה בעצמם כבר בתחילת השבוע, בימים הקשים לאחר המשחק מול באר שבע.

ייאוש ותקווה

כידוע, בשבוע שעבר, הימים שלאחר ההפסד בבאר שבע היו ימים של ייאוש במועדון, ימים של השלמה עם הירידה לליגה הלאומית. נראה היה שאפילו עטר הרים ידיים. כשהגיע המתולתל לאימון הראשון לאחר באר שבע, הוא זיהה גם אצל השחקנים שלו את אותו הייאוש. עטר התוודה בפניהם: "גם לי עבר בראש אחרי המשחק שהכל נגמר, אבל חשבתי הרבה, כמעט כל הלילה, והגעתי למסקנה שאם אנחנו משחקים כמו שאנחנו משחקים אז אין סיבה בעולם שנרד ליגה. אני מאמין, בגלל היכולת הטובה שלנו, שבסופו של דבר היא צריכה לאזן את התוצאות. אם נמשיך לשחק טוב ובהתלהבות אז בסוף הדברים יסתדרו לנו ונישאר בליגה. הסטטיסטיקה בסוף מסתדרת, בואו ניקח את שלושת המשחקים האלה ותראו שדברים יסתדרו".

אבל מי שחושב שעטר מחדיר אמונה לשחקנים, רק משום שהוא מחויב לגרום להמשיך להם לשחק במוטיבציה, טועה. עטר באמת מאמין שנתניה לא תרד. באותו יום הוא החליט להעלות את המוראל גם לבעלים ושאר חברי ההנהלה. הוא נכנס לחדרו של בלדב ופגש שם חלק מחברי ההנהלה. אמיר קשב מתאר את המפגש: "אחרי באר שבע לכולם יצאה הרוח מהמפרשים וכמעט השלמנו עם הירידה. והוא פתאום בא ובדרכו שלו אמר 'עוד לא ירדנו'. הוא התחיל להסביר שאם בני יהודה תעשה תיקו מול סכנין, ואנחנו ננצח את הפועל ת"א, הפער יהיה רק ארבע נקודות. אחר כך הוא הסביר שיש לסכנין משחק נגד מכבי פתח תקווה. אחרי שהוא יצא הסתכלנו אחד על השני במבט של כאילו, 'מה, הוא השתגע?'. לא האמנו שנחזור עוד פעם לתמונה, אבל הנה חזרנו בדיוק כמו שהוא חזה".

אופטימיות ומנהיגות

עטר הסביר השבוע מאיפה הוא שואב את האמונה: "זה האופי שלי, תמיד הייתי אופטימי מטבעי. אחרי המשחק בבאר שבע באמת הרגשתי לא טוב, אבל עשיתי את כל החשבונות וחזרתי להאמין. רציתי להעביר את המסר הזה לשחקנים. גם כשחקן התנהגתי ככה, זה מעין לקיחת מנהיגות שכזאת".

שחקנים בקבוצה בטוחים שהמאמן שלהם זוכה לחיזוקים ממקומות אחרים, מרבנים למשל. אחד מהם אמר השבוע: "עם כל זה שהוא אופטימי, אחרי באר שבע הוא נשבר. אבל פתאום הוא חזר לעצמו אחרי שחיזקו אותו, נראה לי שזה היה רב. בכל מקרה הוא השפיע על הקבוצה, כי יכול להיות שקבוצות אחרות היו כבר נשברות".

עטר מאשר שמדי פעם ("יכול להיות פעם בשנה ויכול להיות פעם בחודשיים") הוא הולך לבקר רב אבל הוא מדגיש: "זה לא בשביל הכדורגל".

אם בעבר עטר קיבל את שם התואר "מלך" כתוצאה מיכולתו על המגרש, הרי שבתקופה האחרונה מתאים לו התואר "מלך האופטימיסטים", כתוצאה מהאמונה שלו על הספסל. כישלון או ירידת ליגה בכלל לא באה בחשבון עבורו.

במשחק מול הפועל ת"א קיבל עטר מאיש הקווים אילן לייזרוביץ' עידכונים שוטפים על מה שהתרחש במשחק של סכנין מול בני יהודה. במחצית השנייה, כשנתניה הוליכה 0:2 לייזרוביץ' הודיע לעטר בטעות כי סכנין עלתה ליתרון של 0:2. עטר סירב להאמין. הוא אמר למאמן השוערים עופר בסון: "לא יכול להיות שאנחנו משחקים טוב, מובילים 0:2 והמזל בוגד בנו. אני לא מאמין בזה". חלפו שתי דקות ולייזרוביץ' הגיע לתקן: "התוצאה 1:1". כמה רגעים לאחר מכן הבשורה הגיעה גם לאוהדים בקופסא ששאגו: "בני יהודה, בני יהודה".

בסון לא התפלא מהדברים האלו שעטר אמר לו: "רובן הוא אופטימי תמיד, לנצח. הוא נמצא במצב הכי גרוע שיכול להיות והוא מאמין שהוא ייצא ממנו. הוא בטוח שאם ננצח בשני המשחקים הקרובים הוא יגיע ל~20 הנקודות שהוא הציב לעצמו להשיג כשנכנס לתפקיד. הוא לא מאמין שנרד אם יהיו לו את הנקודות שהוא בנה עליהן, כשהקבוצה משחקת טוב ויש לו קרוב ל~50 אחוזי הצלחה. הוא כל הזמן מביא דוגמאות מחו"ל על ניסים שקרו לכל מיני קבוצות, הוא באמת מאמין שזה אפשרי. האופטימיות הזו נדבקה חזק מאוד גם בכל השחקנים".

עטר הולך נגד הרוח. את נתניה הוא לקח אחרי הימים של אלי כהן, אז הקבוצה היתה מפורקת, השחקנים לא האמינו. עטר טען אז, כי הוא בטוח שאם נתניה תצבור 20 נקודות היא תישאר בליגה. שני משחקים נותרו עד לסיום העונה, ולעטר חסרות שש נקודות בלבד כדי להשיג את היעד שהציב.

חלק מאנשי המועדון עדיין מתקשים להאמין שאפשר להשאיר את הקבוצה בליגה. בלדב: "מבחינתי, במסיבת העיתונאים שהיתה כשרובן הגיע ראינו את כל האופטימיות שלו. הוא דיבר על זה שיהיה שינוי כבר במשחק הקרוב מול מכבי חיפה, ובאמת היה שינוי וניצחנו. הוא הוכיח את זה. אבל להשאיר את הקבוצה בליגה יהיה כבר יותר קשה. קשה לי להאמין שסכנין לא תעשה את מה שהיא צריכה לעשות".

אבל עטר כן מאמין. במועדון סיפרו השבוע שעטר אמר פעם שהוא לא נופל, אלא רק מועד. שני משחקים נותרו כדי לבדוק אם המשפט הזה עדיין מחזיק מים.

והרב דרש מהאוהדים להפסיק עם האבל

מחאת האוהדים המכוערת של ארגון הקרייזי דיימונדס אשר במהלכה הופצו ביום שישי ברחבי העיר מודעות אבל בהם הודיעו על "פטירת" הקבוצה, ולמשחק מול הפועל ת"א הופיעו האוהדים כשהם לבושים בחולצות שחורות, גרמה לרב הידוע, הרב עמוס, כעס רב.

לרב עמוס נודע על קיום מחאת האבל של האוהדים באמצעות תלמידיו והוא שלח את אחד ממקורביו לאיש המשק גבי בובליל וביקש ממנו שיגיע אליו בדחיפות. ביום שלישי נפגש בובליל עם הרב והוא מתאר את פגישתם: "אני מבקר אצל הרב לעתים תכופות והוא מאוד כעס. הוא ביקש ממני שאפנה לאוהדים שלנו ואבהיר להם שעל פי ההלכה מה שהם עשו, הפצת מודעת האבל ולבישת החולצות השחורות - אסורות, כי זה עלול להכניס לאבל אמיתי. הוא אמר גם שעכשיו יש צורך לעשות תיקונים. הוא לא רוצה שיקרה להם משהו רע בגלל שקבוצה ירדה או לא ירדה. מה נשאר לאותם אוהדים? לקרוע את החולצה? יש לנו מספיק עצב במדינה ואנשים נהרגים וזה בסך הכל ספורט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully