וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי שמחו להיפרד מנמני

אתר ספורט 5 בשיתוף

12.5.2004 / 21:15

לחיצת יד עם קלינגר לא הייתה אבל ה-2:2 סיפק ל-4,000 הצופים את מנת הקיטש שהם כל כך ציפו לה. מס' 8 חזר ללבוש צהוב

מכבי תל אביב קיימה הערב משחק הוקרה לאבי נמני, שכל הכנסותיו הוקדשו לילדים במצוקה. להפנינג הענק הגיעו רק כ-4,000 צופים שנמני בשבילם הוא אליל. אוהדים רבים בחרו שלא להגיע בשל מחירי הכרטיסים (50 שקלים) ובשל העובדה שהמשחק הוגדר כ"משחק פרידה" בעוד הם מאמינים שמס' 8 עוד יחזור ללבוש צהוב. לספקולציה הזו התייחסו גורמים במכבי ומקורבים לנמני, כולל השחקן עצמו, בקורקטיות שמשתמעת לשתי פנים.

לפני תחילת המשחק התקיימו מספר טקסים ובמרכזם העניקו יו"ר מכבי ת"א לוני הרציקוביץ', ויו"ר ההתאחדות לכדורגל, איצ'ה מנחם, גביע הוקרה לשחקן. אוהדי מכבי העניקו גם הם גביע לנמני, השחקן עצמו הודה לאשר פרידברג, חבר הנהלת מכבי בעבר, למאמן הנבחרת הלאומית אברהם גרנט ולמנהל מכבי ת"א שמעון קורק שעזב לאחר 15 שנה במועדון.

נמני, שהשתיק את האוהדים שקיללו את לוני הרציקוביץ' בכניסתו למגרש (רק לאחר דקה קלה של המתנה), נאם לפני המשחק ואמר: "אוהדים יקרים, אני רוצה באמת להודות לכם מקרב לב לכם על התמיכה ועל האהבה, אני לא אשכח אתכם לעולם כי אני אוהב אתכם באותה מידה. זה לא נאום פרידה תאמינו לי. אשחק עוד הרבה שנים כדורגל. כואב לי שהערב הזה שאמור להיות ערב חגיגי קורה דווקא יום לאחר שנהרגים לנו שישה חיילים זה מאוד כואב. אם הייתי יכול לבטל את הערב הזה, הייתי מבטל, אבל החיים צריכים להימשך. אני מודה גם לשחקנים שכיבדו אותי, כל כוכבי הליגה והגיעו לערב הזה. אני מודה למשפחה הקרובה שלי, להורים, לאשתי ולחברים שהם חברי אמת. תודה רבה לכולכם, לא אשכח אתכם לעולם".

והיה גם משחק

אבי נמני פתח את המחצית הראשונה בשורות קבוצת כוכבי הליגה. במחצית השנייה ישחק נמני במדי מכבי. המשחק התנהל בפתיחה בעיקר במרכז השדה, ללא אירועים מיוחדים ליד השערים. הקהל הצהוב נשמע לכל אורך המשחק שר שירי הלל לאבי נמני. בדקה ה- 13 הגיעה מכבי להזדמנות ראשונה, אוטגרי ניצב מול רפי כהןף והחמיץ. בדקה 18: חיים רביבו מסר כדור נהדר לטל בנין, שמול לירן שטראובר החמיץ, גם אלון חזן לא השתלט על כדור נהדר נוסף של רביבו, בדקה ה- 23. בדקה ה- 32 נכבש השער הראשון: התקפה יפה של נבחרת הכוכבים הגיעה לאלון חזן באגף ימין, חזן העביר למרכז ו-וואליד באדיר כבש שער נהדר עם העקב, ורץ לחבק את נמני, 1:0. לאחר מכן הוחלפו כל שחקני נבחרת הכוכבים. עד תום המחצית נבחרת הכוכבים הייתה טובה יותר, והגיעה עוד למספר הזדמנויות. מכבי סיכנה בהתקפות מתפרצות.

התקפה ראשונה טובה של מכבי ת"א נרשמה רק בדקה ה-60, אנדז'י קוביקה הרים את הכדור מאגף ימין היישר לרגליו של אבי נמני, שבעט מהאוויר אבל הכדור שלו פגע בקרקע ועלה מעל לשער. דקה לאחר מכן שוב מצא קוביקה את נמני, הקשר בצהוב רצה מאוד לכבוש אבל בעט ליד הקורה הימנית של ניר דווידוביץ', והחוצה. מכבי עלתה על הלוח בדקה ה-62: קובי מוסא מצא את אנדראס פרוחננקובס בכדור עומק נהדר. החלוץ הלטבי לא התבלבל מול איציק קורנפיין שנכנס לשער נבחרת הכוכבים, וכבש בכדי להשוות את התוצאה ל-1:1.

בדקה ה-70 ארצג מהפועל פ"ת מצא את חברו לקבוצה מנור חסן שמצא רק את המשקוף. שתי דקות לאחר מכן מכבי כבר ביתרון: אבי נמני חוטף את הכדור מדימיטרי אוליאנוב, ומוצא בתוך הרחבה את ברוך דגו בשיתוף פעולה בין שניים ששיחקו יחדיו במכבי. דגו לא התבלבל ומול השער כבש וקבע מהפך: מכבי מוליכה 1:2.

בדקה ה-76 הוחלף נמני ונפרד מאוהדי מכבי ת"א אולי סופית. נמני אמר בסיום: "אני משחק גם עכשיו בצהוב, בקבוצה שאני מאוד אוהב ומאוד נהנה שם, קיבלו אותי בצורה שלא חלמתי בבית"ר. כל הקהל הזה, זו אהבה פנטסטית. אוהדי מכבי מרגישים שעשו להם משהו שלא היה צריך להיעשות. אני לא מסתכל אחורה רק קדימה, אני משחק בבית"ר ירושלים, מה יהיה הלאה אני לא יודע. אני מאוד נהנה בבית"ר ורוצה להישאר בבית"ר. זה משחק של שואו, באים פחות מאורגנים. אני נהנה מהחוויה ומזה שנתרם כסף במשחק לילדים שהם חסרי כל, זה יותר שווה מהכל". תוך כדי דבריו של נמני כבש מנור חסן שער נהדר, והשווה ל-2:2. אייל גולן נכנס בקבוצת הכוכבים.

"שני הצדדים היו שותפים 50-50 במה שקרה"

ניר קלינגר מאמן מכבי, ומי ששחרר את אבי נמני מהקבוצה, "לא לחצתי יד לנמני, זה יגיע מתישהו. לא צריך לעשות מזה סיפור גדול נמצא זמן נלחץ יד ונמשיך הלאה. אני חושב שהיה אירוע מכובד ומגיע לאבי אירוע מהסוג הזה את התרומה שלו למכבי לא צריך לספר לכולם. מה שקרה קרה שני הצדדים היו שותפים 50-50 במה שקרה, עכשיו צריך כל אחד להסתכל על העתיד שלו. גם העתיד של מכבי וגם של אבי יהיו מוצלחים. עם כל הכותרות ולחצים והבלאגן סביב הקבוצה, אני מקווה שהעונה תסתיים בצורה המוצלחת ביותר. זה היה זעזוע לא קל, אני נאמן לדרכי המקצועית זה מה שהחלטתי ואני עומד בדרכי כרגיל".

איציק זוהר: "יש לי מתיחה שמנעה ממני לשחק, אולי גם בשבת הקרובה לא אשחק. רציתי להיות חלק במגרש אבל אשב ביצע ואהנה כמו כולם. על היחסים עם נמני? בכל סיפור בחיים יש חלקים יפים ולא יפים, בינינו זה נגמר יפה".

אשתו של נמני, מאיה: "עברנו תקופה לא קלה אבל עוברים את זה. אבי הוא עם אופי חזק, ובעל התמדה ורצון להצליח היכן שהוא נמצא".

שמעון קורק, מי שניהל את מועדון הכדורגל של מכבי ת"א במשך 15 שנים וליווה בין השאר את אבי נמני, אמר: "לאבי נמני מגיע משחק פרידה, זה למעשה לא פרידה אלא הוקרה. חבל שלא עשו זאת בתחילת העונה והיו סכסוכים, היו צריכים לבוא לכאן 20 אלף צופים כדי לכבד אותו, לאבי נמני מגיע יותר מ-2,000 איש. בסה"כ מי שבא הרוויח, לעשות כבוד לאבי נמני זה כבוד בפני עצמו".

יוסי אבוקסיס: "אני לא צריך לדבר עליו הרבה זה שחקן שלא צריך להגיד עליו כלום. המנהיגות שלו והכח שלו כל השנים, השערים החשובים, זה אומר הכל לגביו כל מלה מיותרת. אבי הוא אחד השחקנים הכי טובים שהיו לנו בארץ, מכובד לעשות משחק הוקרה לכבודו".

כ-40 שחקנים הוזמנו ע"י נמני לאירוע, 35 שחקנים הגיעו. מבין אלו שלא נכחו בלט שמו של אייל ברקוביץ הפצוע (בספק גם למשחק הנבחרת נגד גרוזיה). נמני, שעבר לצהוב במחצית השניה, החליט שלא לקבל תדריך מהמאמן ניר קלינגר וזה החליט לוותר עליו קליל (ולתת לקהל את ראובן עובד "היורש", שנתן מחצית שניה מענגת לאוהבי הטאץ' הברזילאי).

אברהם גרנט, מאמן הנבחרת הלאומית שאימן את כוכבי הליגה במשחק, אמר לשחקניו: "אני מאחל לכל שחקן ושחקן שבא לכאן היום לכבד את נמני, לזכות בעתיד למשחק הוקרה דומה". כל ההכנסות ילכו לעמותת למען ילדים במצוקה, כך החליט נמני. רק כ-4,000 צופים רכשו כרטיסים ב-50 שקלים כאמור. המשחק היה אמור להיות משודר בערוץ 2, אך עבר לערוץ 'ספורט 5+' בשל האירועים הביטחוניים בשטחים.

כוכבי הליגה פתחו עם: רפי כהן, מוראד מגמאדוב, אלון חרזי, אנדיו פאריירה, יגאל אנטבי, אלון חזן, יוסי אבוקסיס, טל בנין, אבי נמני, חיים רביבו וואליד באדיר.

מכבי ת"א עלתה למגרש שני נבחנים ניגרים בהגנה ובחוד ועם לירן שטראובר, אבי סטרול, איגור אוטגרי, סאלם אבו סיאם, ארז מסיקה, ברונו רייס, גל פיליאן ולירן כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully