וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה חוזרת, ההיסטוריה כבר פה

5.5.2004 / 22:26

הפועל חיפה עשתה להפועל ת"א את מה שר"ג עשתה אשתקד למכבי ת"א, כשהעיפה אותה בחצי גמר הגביע, עם נצחון 1:3 בהארכה

בדקה ה-102, שאדי זבידאת, שחקנה של הפועל חיפה, העלה את קבוצתו ליתרון 1:2 שקירב את קבוצתו לגמר הגביע. הוא לא רץ להתחבק עם שחקני קבוצתו, הוא לא רץ אל הספסל, אפילו לא לאוהדי קבוצתו. הוא רץ למקום אחר - היציע של סכנין, קבוצתו לשעבר, שעודד אותו מתחילת המשחק. "אנחנו נפגשים" הוא צעק להם בערבית. "תרשמו. אנחנו נפגשים".

הם אכן ייפגשו. מי האמין. שתי הסינדרלות של הגביע, בני סכנין והפועל חיפה, הן שתי הקבוצות שיעלו לדוכן הכבוד כדי ללחוץ את ידו של נשיא המדינה ב-18 למאי.

הפועל ת"א, אוי הפועל ת"א. מה כבר אפשר להגיד? היא כל כך רצתה להיפרד מקשטן עם גביע, היא השתהתה עם ההודעה על מינויו של לנדאו רק כדי שיהיה שקט בקבוצה, אבל איזה שקט ואיזה נעליים? איזה שקט ואיזה הגנה מחוררת? הפועל חיפה עשתה לה הערב בית ספר והעפילה על חשבונה לגמר הגביע.

זה היה בידיים של חיפה לאחר שכבר הוליכה 0:1 בדקה הרביעית משער של שי דהאן המטאור, אבל הפועל ת"א חזרה משום מקום כדי להשוות ל-1:1 בפתיחת המחצית השניה ולשלוח את הקבוצות להארכה. שם כבר היתה רק קבוצה אחת על המגרש, שכבשה פעמיים כדי לנצח 1:3 ולשלוח את הפועל חיפה לגמר.

ואי אפשר בלי הדה-ז'וו של הפועל ר"ג. לא רק שיש לנו קבוצה מהליגה הלאומית בגמר זו שנה שניה ברציפות, אלא שבמקום מכבי ת"א, שהפסידה בעונה שעברה להפועל ר"ג 2:1 בחצי הגמר, הפעם זו היריבה העירונית שיורדת מושפלת.

תקציר המשחק

הפתיחה היתה חלומית עבור הפועל חיפה, כזו שרשומה רק באגדות. כבר בדקה הרביעית, טוטואנה מסר מצד שמאל לשי דאהן, שעבר בקלות את אנטבי ובעט לפינה הרחוקה של אלימך כדור שטוח לפינה. 0:1 להפועל חיפה שמותיר את האדומים על הדשא וביציעים פעורי פה.

הפועל ת"א עוד ניסתה לחזור למשחק כשבדקה העשירית ענאן פארו היה במקום כדי להדוף בעיטה מסוכנת של פבריציו קארבליו מכ-20 מטר. אבל הפועל חיפה שוב חזרה להיות הדומיננטית. בדקה ה-32 קיבל גילי ורמוט כדור רוחב מצויין בצד שמאל, עבר את סבן ובעט לשער מזווית קשה. אלימלך זינק והדף בקצות האצבעות, וגרשון הצליח להרחיק לקרן רגע לפני שדהאן כובש את השני שלו.

המחצית השניה נפתחה עבור הפועל ת"א בדיוק כמו שהראשונה נפתחה לחיפה - כמו שהיא רצתה. בדקה ה-51 הרים אבוקסיס כדור מסובב מצד ימין, כפיר אדרי סחט הדיפה מהשוער בנסיון הראשון, אבל אבי כנפו, שעמד קרוב, כבש בנסיון השני. 1:1. האדומים חוגגים חזרה למשחק אבל לא מול היריבה העיקשת.

אנטבי, בדקה ה-53, בעט מזווית קשה כדור שטוח שפארו הצליח רק להדוף היישר לרגליו של כנפו, שהעביר כדור רוחב לאוגבונה - אבל מגן חיפני הגיח ברגע האחרון והרחיק לקרן. אוגבונה, בדקה ה-62, בעט לשער מכ-20 מטר, אבל הכדור השטוח חלף ליד הקורה של פארו. קארבליו, בדקה ה-68, הקפיץ כדור חכם לאוגבונה, שמ-10 מטר בעט מהאוויר גבוה מעל השער. בדקה ה-72: אבוקסיס מצא את עצמו חופשי על סף הרחבה ובעט לכיוון השער, אבל הכדור עבר סמוך לקורה הימנית והחוצה. נסיונות נסיונות אבל כלום לא יצא.

דווקא בתוספת הזמן התעורר המשחק מחדש. ורמוט מסר כדור עומק לטוטאנה שרץ מימין, מצא את עצמו לבד מול אלימלך, אבל השוער של ת"א יצא מצויין וקלט. מהצד השני סבן פרץ לבדו והגיע עד פארו, אבל הסיומת שלו לא היתה טובה, והשוער יצא מולו מצויין והדף. הולכים להארכה.

בתוך ההארכה, בדקה ה-94, אוגבונה מסר לכנפו, שעמד על סף הרחבה, הסתובב ובעט חלש והחוצה. ואז, בדקה ה-102: כדור חופשי לחיפה מצד ימין. רמי עזיז הגביה כדור מסובב למרכז הרחבה, שאדי זבידאת ירד הכי נמוך בין כולם כדי לנגוח כמעט מגובה הדשא לפינה השמאלית של אלימלך ופנימה. 1:2 חיפה. זה מתקרב, זה מתקרב.

ההזדמנות הטובה ביותר של הפועל ת"א להשוות היתה דקותיים מאוחר יותר, כשגרשון נגח לקורה לאחר הגבהה טובה לרחבה. בדקה ה-106: טוטאנה פרץ מימין, עבר שני מגינים של הפועל והגיע עד לאלימלך, אבל בעט חלש לידיים של השוער. אבל בדקה ה-114 הגיעה החותמת הרשמית על הכרטיס לגמר: ורמוט המצוין עבר את טל חן בצד שמאל ונכנס לרחבה, דגו הכשיל אותו בגלישה לכיוון הרגליים, ומאיר לוי שרק לפנדל. חסארמה דייק בבעיטת העונשין וקבע 1:3. מכאן והלאה אפילו אחרון האדומים הרים ידיים, כי יש אדומה חדשה שולטת - זו של חיפה.

שאדי זבידאת: לפגוש את סכנין בגמר זה חלום

שאדי זבידאת, שחקן של הפועל חיפה, התייחס בסיום גם להעפלה של קבוצתו לשעבר ולמפגש מולם בגמר ואמר לספורט 5: "ברכות לאוהדים מסכנין. זה ירגש אותי לשחק מולם בגמר. זה יהיה פשוט חלום. זה לא אני הבאתי את הפועל חיפה לגמר, זה כל הקבוצה ביחד".

רוני דורה, המאמן המקצועי של הפועל חיפה: "תנסו להיזכר ממנה התחלנו ולאן הגענו. כשאני מסתכל על כל זה אני מודה לאל ואל תחשבו שאני מחקה את פיני גרשון, פיני לא המציא את אלוהים".

מאמן הפועל חיפה ברוך ממן: "אני מתרגש בעיקר בשביל השחקנים, לי כבר יש תואר. כל הכבוד להם, לא נותר אלא להסיר בפניהם את הכובע".

כפיר אדרי, שחקן הפועל ת"א: "אני מאוכזב. זה יום עצוב לכל שחקן פה, ולמועדון. אכזבנו את כולם ואת האוהדים ואת עצמנו. אני חושב שזה משחק שהיינו צריכים לנצח אותו, רק אכזבה זו המילה. קרה לנו מה שקורה כל השנה. נתנו מחצית שנייה גדולה עם המון מצבים שלא ניצלנו, מי שלא מבקיע סופג".

הפועל ת"א: אלימלך, סבן, גרשון, חן, אנטבי, אבוקסיס, רוזן, קרבליו (לוסקי 88'), אבו לאבן (אוגבונה 46'), אדרי (דגו 96'), כנפו.

הפועל חיפה: פארו, עזיז, אלקיים, חסארמה, מגרלשווילי, אנסומבו, ליבוביץ (דורה 108'), בן-מרגי (בן לולו 58'), ורמוט, דהאן (זבידאת 75'), טוטואנה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully