וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם זאת אליפות

2.5.2004 / 21:11

מכבי חיפה, בעונה העלובה ביותר של הכדורגל הישראלי מזה שנים, הבטיחה אליפות שמינית לאחר נצחון 1:3 על אחי נצרת שנשרה לליגת הלאומית. מרגש? אל תצחיקו אותנו. מגיע? בהחלט כן

הדקה ה-13 במשחק הערב של מכבי חיפה מול אחי נצרת היתה אירונית מאד. חיפה כבר הוליכה 0:1 ועשתה עוד צעד לעבר האליפות. אלא שאז הגיע עוד מבצע מבית היוצר של בוקולי שכדור שלו לחיבורים השתיק את האלפים ביציעים. לרגע היה נראה שהנה, עוד מחזור יעבור ומכבי חיפה תאלץ להמתין עם חגיגות האליפות שבוע נוסף. אבל שי בירוק הצעיר וואליד באדיר הותיק, דאגו שלעיני האוהדים הירוקים, גם בעונה בינונית, מכבי חיפה תחגוג את האליפות.

איל צור שם את המשרוקית בפה בדיוק בדקה ה-90 כדי לקבוע עובדה אחת באחת העונות המוזרות בכדורגל הישראלי: מכבי חיפה היא אלופת המדינה בפעם השמינית בתולדותיה. עוד עובדה אחת נקבעה עם השריקה של צור, זו מהצד השני: אחי נצרת, בעונתה הראשונה בליגת העל, נפרדת ממנה סופית ונושרת לליגה הלאומית.

במשחק הקצוות, מכבי חיפה ניצחה את אחי נצרת 1:3 בעוד תצוגת כדורגל לא הכי משכנעת של הירוקים אבל בהחלט כזה שהספיק כדי לחגוג את התואר. קייסי פתח במסכת השערים כבר בדקה השלישית אבל בוקולי כאמור החזיר את נצרת לתמונה ולליגה בדקה ה-13. האוהדים של חיפה כבר כמעט התייאשו אבל שי בירוק, שנכנס כמחליף, העלה את חיפה ליתרון נוסף בדקה ה-78 וולאליד באדיר סגר עניין 6 דקות מהסיום.

אז אלופה יש לנו, יורדת אחת כבר יש לנו (כנראה שגם שניה), המקום השני הוא לא כזה מורט עצבים. הדבר היחיד שנותר בעצם בעונת הכדורגל הזו הם משחקי חצי גמר גביע המדינה שיתקיימו למי ששכח ביום רביעי. מכבי חיפה לא תהיה שם, אבל היריבה העירונית, הפועל חיפה, בהחלט שכן והיא תשחק מול הפועל ת"א. בחצי הגמר השני תשחק בני סכנין מול מ.ס אשדוד.

תקציר המשחק

הפתיחה עבור מכבי חיפה היתה חלומית. כבר בדקה השלישית, יניב קטן פרץ בצד ימין, הרים את הראש וראה את קייסי פנוי במרכז הרחבה. קטן הרים לו כדור מדוד וקייסי התרומם ונגח מנקודת ה-11 לפינה השמאלית ופנימה. 0:1 חיפה והאוהדים הירוקים כבר ראו את האליפות קרובה מתמיד.

אלא שמאז חיפה, כמו שקרה לה הרבה פעמים העונה, פשוט נרדמה על המשמרת. בדקה התשיעית, דנדי אוקוגו בעט מ-6 מטר מהאוויר - אבל דוידוביץ' ירד היטב וקלט את הכדור בניסיון השני. בדקה ה-13 דוידוביץ' כבר לא יכל להציל את חיפה. גוסטבו בוקולי קיבל כדור על סף הרחבה לאחר חילופי מסירות יפים עם טובי, הכין לעצמו את הכדור וסובב אותו מעל דוידוביץ' היישר אל החיבורים הימניים ופנימה. 1:1. האוהדים הירוקים, שרק לפני דקות כבר הכינו את הפותחנים, חזרו לקלל את כל מי שזז, בעיקר בספסל של מכבי חיפה.

ההגנה של חיפה המשיכה לקרטע אבל ההתקפה עשתה את מה שצריך עם כדורים שורקים בסנטימטרים מהשער של מאיר כהן והקורות והמשקופים שהצילו אותו. בדקה ה-28: רוסו שלח כדור לרחבה והגנת נצרת הרחיקה היישר לרגלי קטן, שמ-15 מטר בעט בחצי גובה, אבל מאיר כהן היה במקום. בדקה ה-30: הגנת חיפה הרחיקה כדור היישר לרגלי טובי, אבל חלוץ נצרת בעט מ-16 מטר היישר לידיים של דוידוביץ'. בדקה ה-33: בסיומה של התקפה מתפרצת מצא אלבס את קטן בתוך הרחבה, החלוץ בעט בחצי גובה מ-15 מטר - אבל שוער נצרת הדף שוב. דקה מאוחר יותר, בעיטה חופשית של רוסו מכ-25 מטר נעצרה רק בקורה של כהן.

גם המחצית השניה היתה בשליטה מושלמת של חיפה, עם פה ושם התקפות של נצרת, אבל עד הדקה ה-78 זה היה רק קרוב. בדקה ה-54: עוד כדור חופשי של רוסו מ-25 מטרים נעצר רק במשקוף של כהן. בדקה ה-63 ההזדמנות הטובה ביותר של חיפה: קייסי הכניס כדור רוחב מצד שמאל שהורחק ע"י הגנת נצרת מטר משערו של מאיר כהן.

אבל שי בירוק, שנכנס רק כמחליף, דאג להקפיץ את הירוקים שוב. בירוק, ממרחק של 20 מטר, בעט כדור אדיר אל החיבורים של מאיר כהן שנכנע בפעם השניה. נצרת עוד ניסתה להשיג את השיוויון אבל בדקה ה-84: עירובוביה ברחבת נצרת. יניב קטן השתלט על הכדור, הוציא אחורה אלכסונית לבאדיר שבעט חזק לפינה הימנית כדי לקבוע 1:3.

הרכב מכבי חיפה: ניר דווידוביץ', אלון חרזי, דקל קינן, אריק בנאדו, אדורם קייסי, מרכוס אלבס (אסי אברהמי 46), ואליד באדיר, מיכאל זנדברג (אבישי ז'אנו 88), ג'ובאני רוסו, יניב קטן, אליניב ברדה (שי בירוק 46).

הרכבו אחי נצרת: מאיר כהן, אשרף סולימן, חאלד סולימן, פבריציו בנטו, משה גלאם, עבד מועד, דנדי אוקוגו, דמיטרי אוליאנוב, גוסטבו בוקולי, עבד טיטי, אסי טובי (עוזיאלי 83).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully