וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוני דראפט ה-NFL: דטרויט בראש

דני לרדו ורחביה ברמן

2.5.2004 / 20:28

ציון לכל דראפט וכל קבוצה, אבל קודם חדשות: קרי קולינס שוחרר מהג'איינטס ועוד ידיעות טריות מהליגה הטובה בעולם

טוב, הבטחנו לכם ניתוח של הדראפט, ואכן אתם עומדים לקבל אחד, על דראפט שהיה מופרע לעילא, אבל קודם כמה חדשות טריות מהליגה:

קרי קולינס, הקווטרבק הוותיק שניווט את ההתקפה של הניו יורק ג'איינטס בחמש השנים האחרונות, והוביל אותם לסופרבול אחד, שוחרר מן הקבוצה בעקבות בחירתו בדראפט של איליי מאנינג. קולינס בן ה-31 מדורג שני בהיסטוריה של הג'איינטס בשלל קטגוריות. הוא גם קבע שיא NFL כשהיה לקווטרבק הראשון שמסר את כל המסירות של קבוצתו בשתי עונות רצופות (2000-2001).

שחרורו של קולינס חוסך לג'איינטס סכום עתק של 9 מיליון דולר מתוך 80 מיליון הדולר של תקרת השכר. לקולינס הוצע לערוך מחדש את חוזהו כך שיתאים למגבלות של הענקים, אולם הוא סירב באומרו שלא היה טעם להישאר כשהיה ברור שהוא בדרך החוצה.

בניו יורק הודו לקולינס על שירותו המסור, והמנכ"ל ארני אקורסי ציין את גמר ה-NFC בעונת 2000, בו הוביל קולינס את הכחולים לשחיטה של 0:41 על מינסוטה ולסופרבול, כאחת ההופעות הגדולות של שחקן בתולדות המועדון.

קולינס לא צפוי להישאר מחוסר תעסוקה זמן רב. הוא מוערך כקווטרבק ה-15-18 ברמתו בליגה, מה שאומר שבכחצי ליגה, הוא יהווה שיפור על פני הקווטרבק הקיים, ומחליף ברמה גבוהה מאד בכל קבוצה. האופציות המובילות עבור קרי הן דאלאס (שם דרו הנסון עדיין לא מוכן לפתוח), בולטימור (שם אמנם יש את קייל בולר הצעיר, אבל לקולינס יש הרבה יותר ניסיון, והצבתו כפותח בהתקפת העורבים תהפוך אותם למעומדים לסופרבול), ואטלנטה, שתשמח מאד למחליף ברמתו במקרה של פציעה למייקל ויק.

קולינס היה הבחירה הראשונה בהיסטוריה של הקרוליינה פנת'רס, ובעונתו השנייה הוא הוביל את הפנתרים לגמר ה-NFC. אולם הוא החל לשתות, פלט שטות גזענית בחדר ההלבשה, והקבוצה חדלה לשחק עבורו. הוא נאלץ לבקש ממאמנו שיושיב אותו לאחר שקו ההתקפה שלו עשה שביתה מרוה אנטיפתיה כלפיו, והוא ספג 14 הפלות. בניו יורק קמה הקריירה שלו לתחייה. עכשיו היא תימשך במקום אחר. אבל בליגה שבה קווטרבקים משחקים עמוק לתוך שנות ה-30', יש לקולינס עוד הרבה מה לתרום.

בלדסו דווקא נשאר ב(צפון מדינת) ניו יורק

קווטרבק שלא נאלץ לחפש בית חדש לאחר שקבוצתו בחרה רכז משחק בסיבוב הראשון של הדרפאט הוא דרו בלדסו הוותיק, שבאצילות אופיינית הסכים ללא היסוס לשנות את תנאי שכרו כדי לאפשר לבאפאלו בילס להחתים את יורשו המיועד, ג'יי.פי. לוסמן.

בלדסו, שנרכש מניו אינגלנד לפני שנתיים בתמורה לארבע בחירות דראפט ונתן עונה גדולה לפני שנתיים ועונה כושלת אשתקד, היה אמור לקבל בונוס של 7 מיליון דולר במהלך העונה הקרובה, בנוסף לשכר בסיס של 5.9 מיליון דולר.

* לאונרד ליטל, הקיצוני ההגנתי המצוין של הסט. לואיס ראמס, נעצר באשמת נהיגה במצב שכרות. הקבוצה הודיעה שהיא בודקת את נסיבות המקרה.

* טומי מאדוקס, קווטרבק הפיטסבורג סטילרס, מצפה לפתוח בהרכב הקבוצה בעונה הקרובה, לאחר שיחת הבהרה שקיים עם המאמן ביל קאוהר.

* מייק מקנזי, מגן הפינה המצוין של הגרין ביי פאקרס, מחרים את מחנה היאמונים המקוצר של הקבוצה ומאיים לפרוש מפוטבול אם לא יועבר בטרייד. למקנזי עוד שלוש שנים בחוזה. הניו יורק ג'טס מתעניינים מאד, על פי השמועה. גרין ביי עדיין לא נכנעה ולא הציבה את השחקן ברשימת ההעברות.

* דניס וות'רסבי, מגן הפינה של הסינסינטי בנגאלס, מתאושש מתאונת דרכים קשה. זהו ביש המזל השני הפוקד את המגן המוכשר, שנפל אשתקד עד לסיבוב הרביעי בדראפט לאחר שנורה בגבו. לוות'רסבי צפויים עוד חודשים של שיקום לפני שיהיה לו סיכוי לחזור למגרש.

* איימוס זרואיי, לשעבר הרץ האחורי של הפיטסבורג סטילרס, חתם באוקלנד ריידרס. זרואיי היה אמור להיות יורשו של ג'רום בטיס האגדי, אולם איכזב מאד אשתקד.

* פאט טילמן, שנפל באפגניסטן בשבוע שעבר לאחר שוויתר על חוזה של 3.6 מיליון דולר באריזונה קארדינלס כדי להתגייס לצבא, הועלה בדרגה אחרי מותו, מספיישיאליסט (דגה המקבילה בערך לטר"ש) לרב"ט (קורפורל).

ועכשיו: לסיכום הדראפט.

הדראפט נפל על הראש

זה היה דראפט מופרע לגמרי. שלל שיאים משיאים שונים נשברו בו, והאיזון הופקר לרוח. קצת מספרים, כדי לסבר את האוזן:
נקבע שיא של 28 עסקאות של החלפת מיקום בדראפט.
14 בחירות עברו יד יותר מפעם אחת.

בניגוד לתפיסה שאליפות בונים בהגנה, ובניגוד למסורת רבת שנים, ההתקפה שלטה בדראפט. 10 מ-15 הבחירות הראשונות היו התקפיות, ו-19 מ-32 בסיבוב הראשון.

ועוד שיא: מכללת מיאמי שלחה שישה בוגרים למקצוענים בסיבוב הראשון של הדראפט. למעשה, נדרשו לה רק 21 בחירות כדי לעשות זאת, ונכון לאותו רגע היו לה יותר בחירות לא רק מכל מכללה אחרת, אלא מכל ליגת מכללות שהיא.

בנוסף לכל אלה, ממדי העסקאות חרגו מכל פרופורציה. מילא מה שהג'איינטס שילמו בשביל ההבדל בין בחירה ראשונה לרביעית (בחירה שלישית השנה, ראשונה וחמישית בשנה הבאה). אבל גם הבאפאלו בילס, שקנו מדאלאס בחירה במקום ה-22, שילמו בשלוש בחירות (ראשונה, שנייה וחמישית).

קדחת העסקאות תקפה גם קבוצות שממש לא היו חייבות לעשות זאת (וביניהן דאלאס עצמה), אבל רק הזמן יוכיח מי צדק. אז נעבור, ללא דיבורים נוספים, לניתוח הדראפט, קבוצה אחר קבוצה:

כוכבי השכונה

דטרויט ליונס
עבדיכם הנאמנים מאד מאד מתלהבים. רוי וויליאמס הוא תופס נפלא, שמקפיץ את ההתקפה של דטרויט בדרגה שלמה, במיוחד שכבר יש לאריות את צ'רלי רג'ורס המצוין. בנוסף עשו הליונס עסקה (כם קנזס סיטי) כדי להשיג עוד בחירה בסיבוב הראשון והנחיתו את הרץ המצוין קווין ג'ונס. בסיבוב השני מיהרו אנשי עיר המכוניות לחטוף את הליינבקר טדי להמן. מגן הפינה קית' סמית', בסיבוב השלישי, סגר למנכ"ל מאט מילן ולמאמן סטיב מריוצ'י יום ראשון מושלם.
ציון: 9.5

אריזונה קארדינלס
המאמן דניס גרין התחיל ברגל ימין את הקדנציה שלו במדבר. התופס לארי פיצג'רלד, לצד הסנסציה מאשתקד אנקוואן בולדין, ייתן לציפורים האדומות התקפה אווירית מסחררת. הליינבקר קרלוס דאנסבי יוסיף מהירות וממדים לחוליית ההגנה האמצעית, והקיצוני ההגנתי דארנל דוקט היה אמור ללכת לפני הסיבוב השלישי, שם חטפו אותו שוכני המדבר. בתור בונוס, הקווטרבק ג'ון נבארה, ממישיגן, בהחלט עשוי להתפתח למחליף מצוין, וזה די והותר לבחירה בסיבוב השביעי.
ציון: 9

טנסי טייטאנס
הנפילים חנוקים מבחינת תקרת השכר, ואיבדו כמה שחקני מפתח, שהבכיר בהם היה התאקל ההגנתי המצוין רובר סמית'. לטנסי היו המון בחירות ולא רק שהיא לא השתמשה בהם לטפס בדראפט, אלא שהיא החליפה את בחירת הסיבוב הראשון שלה כדי להשיג עוד. ארבע הבחירות הראשונות, וחמש משש הראשונות של טנסי הן הברקות. הטייט אנד בן טרופ יחליף בכבוד את פרנק ווייצ'ק הוותיק. הקיצונים ההגנתיים טראוויס לאבוי ואנטוואן אודום הם מצוינים (במיוחד אודום, שנבחר בסיבוב השלישי), והתאקל רנדי סטארקס, מהסיבוב השלישי, היה אמור ללכת בכלל בראשון, גג בשני. בנוסף, בחרו טנסי בסיבוב הרביעי את בו שובל, אח של מאט מסינסינטי וארון מבאפאלו. גנים טובים זה דבר חשוב בפוטבול.
ציון: 8.5

עוד בצמרת

ג'קסונוויל ג'אגוארס
התופס רג'י וויליאמס, שישחק מול ג'ימי סמית' הוותיק, יספק לקווטרבק הצעיר ביירון לפטוויץ' מטרה מצויינת וימנע ממנו לאבד כל-כך הרבה כדורים. הליינבקרים דאריל סמית' (סיבוב שני) וחורחה קורדובה (שלישי) יעבו את הקו השני ויחד עם ג'ון הנדרסון ומרקוס סטראוד יהפכו את היגוארים לקבוצה שחבל על הזמן לרוץ נגדה. הרץ גרג ג'ונס הוא מחטף בסוף הסיבוב השני.
ציון: 8

מינסוטה וייקינגס
אם הקיצוני ההגנתי קניצ'י אודזה והכתף שלו יישארו בריאים, הוא יככב במינסוטה הרבה זמן. הליינבקר דונטאריוס תומאס ישפר גם הוא הגנה רעועה, וכמוהו הקיצוני ההגנתי דאריון סקוט. התאקל ההתקפי נאט דורסי, בסיבוב הרביעי, נותן לויקינגים עוד מפלצת (2.01, 146 ק"ג) לפני הקווטרבק.
ציון: 8

אוקלנד ריידרס
היו צריכים שיפור רציני בקו ההתקפה ועשו בדיוק את זה עם התאקל המשובח במיוחד רוברט גאלרי והסנטר המוכשר ג'ייק גרוב. בנוסף, לקחו הבוזזים סייפטי מצוין בדמות סטיוארט שווייגרט.
ציון: 8

אטלנטה פאלקונס
דראפט טוב. לקחו את מגן הפינה המשובח בדראפט (ד'אנג'לו הול) שגם מחזיר בעיטות נפלא, ואז עשו עסקה כדי לקחת את התופס המצוין מייקל ג'נקינס, ולקחו קווטרבק לא רע להכשרה, בדמותו של מאט שאוב. גם צ'אד לבאלאיס, מאלופת המכללות לואיזיאנה סטייט, יהיה שחקן-שחקן.
ציון: 8

ניו יורק ג'איינטס*
הכללתם של הענקים בין מצטייני הדראפט נעשית על תנאי. אם איליי מאנינג יהפוך לשחקן ברמה של אחיו, קווטרבק פרנצ'ייז, אז למרות המחיר זה ייזכר כאחד הדראפטים המעולים בתולדות המועדון (והציון קופץ בנקודה וחצי). אם לא...לפחות הגארד כריס סני צפוי לככב בקו ההתקפה למשך כמה שנים טובות, וגם הקיצוני ההגנתי רג'י טורבור הוא מחטף לסיבוב הרביעי, וכנ"ל הקיצוני ההגנתי אייזק הילטון בשביעי.
ציון: 7.5

ליצני הכיתה

קנזס סיטי צ'יפס

אחד הדראפטים המשובחים ביותר מזה שנים לעמדת התופס, שקנזס צריכים בה שיפור באופן נואש, ומה הם עושים? מוכרים את הבחירה הראשונה. נכון שגם תאקל הגנתי (ג'וניור סיאבי, שהוא לא רע) זה חשוב, לקבוצה שלא יכולה לעצור גם את סבתא שלכם בריצה, אבל למה טייט אנד עם הבחירה הבאה? טוני גונזאלס הולך לאנשהו? לא מובן לגמרי.
ציון: 6

אינדיאנפוליס קולטס
לקבוצה עם מקום לשיפור פחות או יותר בכל עמדה הגנתית, מה שהם הביאו זה לא מתחיל לענות על הציפיות. גם הם מכרו את בחירת הסיבוב הראשון, וגם להם אין מה להראות בתמורה.
ציון: 6.5

גרין ביי פאקרס
לקחת מגן פינה בסיבוב הראשון זה לא רעיון רע, כשהכוכב שלך בעמדה שובת, אבל אהמד קארול? אולי הצוות של האורזים עוד ייצא פה גאון, אבל על הנייר היו לפחות ארבעה מגיני פינה טובים יותר. דונל וושינגטון, בסיבוב השלישי, הוא נחמד, אבל עם נחמד לא קונים במכולת.
ציון: 6.5

דאלאס קאובויס
הוציאו הון תועפות מבאפאלו תמורת הבחירה שלהם בסיבוב הראשון, אבל אחרי עונה של 6:10, עונה של בנייה והמתנה לשנה הבאה זה לא מה שהאנשים בדאלאס מצפים לראות. דאלאס חייבים רץ אחורי אמיתי. הם יכלו לקחת את סטיבן ג'קסון, ואפילו בסיבוב השני את גרג ג'ונס, ובסוף לקחו רק את ג'וליוס ג'ונס. אם יוכח שביל פארסלס יודע כהרגלו יותר מאיתנו, אנחנו מבטיחים להתנצל. עד אז, גם הוא והבוס שלו מקבלים כובעי טמבל.
ציון: 6.5

קליבלנד בראונס
הטייט אנד קלן ווינסלו שחקן נפלא, אבל החומים לא במצב לבזבז בחירות של הסיבובים המוקדמים כדי להתקדם מוקם אחד בלבד. שוב יהיו חורים בגודל משאית בהגנה, ושוב לא יראו פלייאוף במכלאת הכלבים.
ציון: 6.5

באפאלו בילס
עם יבול קווטרבקים עלוב בשנה הבאה, ייתכן שהבילס חשו שאין להם ברירה. אבל אם אנחנו קראנו דו"ח סקאוטינג שאמר שלג'יי.פי לוסמן יש בעיה לשחק בחוץ במזג אוויר קשה, הם בוודאי קראו. אז מה ההגיון? בנוסף, עם הבחירה הראשונה שלהם לקחו הבילס את התופס לי אוואנס. אוואנס שחקן טוב, אבל מקום 13 קצת גדול עליו, והיו טובים ממנו על הלוח באותה עת.
ציון: 6.5

הבינוניים

שיקאגו ברס
דראפט סביר. טיפלו בחורים בקו ההגנה עם התאקלים טומי האריס וטרי ג'ונסון, ולקחו מגן פינה נחמד בסיבוב הרביעי בדמות ניית'ן ואשר. יכול להיות, כמו שטוען דני, שהם היו צריכים לקחת את וינס ווילפורק ולא את האריס, אבל רק הזמן יגיד.
ציון: 7.5

דנבר ברונקוס
כולם היו משוכנעים שאם רק יוכלו, ייקחו את סטיבן ג'קסון למלא את החור שהשאיר קלינטון פורטיס. אבל בדנבר יודעים לזהות רצים טובים והחליטו לפסוח ולקת את הליינבקר די.ג'יי וויליאמס, ואז בסיבוב השני את הרץ האחורי טייטום בל. ניתן להם ליהנות מהספק.
ציון: 7.5

מיאמי דולפינס
עם שלוש בחירות בלבד בחמשת הסיבובים הראשונים, יצאו הדגים עם שחקן אחד שיפתח בוודאות (הגארד ורנון קארי, שייתכן כי יוסב לתאקל), אחד שעשוי לפתוח (הסייפטי טוני בואה) ואחד שהוא מחטף בסיבוב הרביעי - מגן הפינה וויל פול. לא רע.
ציון:7.5

פיטסבורג סטילרס
קווטרבק לעתיד (בן רות'ליסברגר) בסיבוב הראשון, מגן פינה מצוין (ריקארדו קוקלי) בשני ותאקל התקפי עצום (מקס סטארקס, 2.01, 163 קילו) בשלישי. יעיל וממצה.
ציון: 7.5

סן פרסיסקו 49'
כולם חשבו שהם השתגעו כשהם החליפו פעמיים את בחירת הסיבוב הראשון שלהם, עם יבול כזה של תופסים וצורך כה זועק בעמדה. אבל הם יצאו עם תופס סביר ביותר (רושון וודס), עם גארד מצוין בסיבוב השני (ג'סטין סמיילי), עם גניבות בסיבובים 3-4 (תופס בשם דריק המילטון ותאקל הגנתי בשם אייזק סופואגה), ועם קווטרבק בסיבוב השביעי (קודי פיקט) שעוד יכול לצאת ממנו משהו.
ציון: 7.5

ניו יורק ג'טס
הסילונים רצו מאד מגן פינה מובחר, אבל שני הטובים ביותר נחטפו לפני שהגיע תורם. אז הם טיפלו בבעיה אחרת עם הליינבקר ג'ונת'ן וילמה, ואז לקחו את מגן הפינה דריק סטרייטס בסיבוב השני. בשלישי הבריקו הג'טס עם התופס ג'ריקו קוצ'רי, שחקן קשוח בעל מודעות מעולה למיקום שנראה כמועמד מושלם לרשת את וויין קרבט כמומחה לתפיסות בדאון שלישי.
ציון: 7.5

ניו אולרינס סיינטס
טיפלו בצרכים ההגנתיים עם שחקנים מבטיחים שלא נבחרו מוקדם מדי, וגם לקחו כישרון אדיר, אך טעון ליטוש, במדות התופס דוורי הנדרסון.
ציון: 7.5


סינסינטי בנגאלס
לקחו את הרץ כריס פרי בסיבוב הראשון, במקום לחזק את ההגנה החלשה. תיקנו קצת את העובדה הזו עם שש בחירות הגניות רצופות לאחר מכן, אבל אף בחירה, כמדומה, לא גרמה לאיש להגיד "בחירה יפה!". עם זאת, המאמן מרווין לואיס מבין בהגנה, אז משהו שם בטח ייתן תוצרת.
ציון: 7

כל השאר

בולטימור רייבנס
לבולטימור יש אולי את המשרד הטוב ביותר בליגה כשמדובר בהערכת כישרונות, אבל הפעם נראה שאיש לא מתרגש מהשחקנים שהם לקחו (תאקל הגנתי בשם דוואן אדוארדס, תופס בשם דרלינג אדוארדס בסיבובים 2-3. את בחירת הסיבוב הראושן שלהם הם מכרו לניו אינגלנד אשתקד תמורת הזכות לקחת את קייל בולר).
ציון: 7

קרוליינה פנת'רס
דראפט סביר, במיוחד ההחלפה כלפי מעלה כדי לחטוף את מגן הפינה כריס גאמבל, אבל לא ברור למה לא השקיעה הקבוצה יותר בקו ההתקפה.
ציון: 7

יוסטון
דונטה רובינסון היה בחירה יפה, אבל אז השקיעה יוסטון כמה בחירות כדי לקנות את הבחירה של טנסי, והשתמשה בה כדי לקחת את ג'ייסון באבין - שמצא בית לפחות חצי סיבוב מוקדם מדי. גם טעות וגם במחיר גבוה.
ציון: 7

ניו אינגלנד פטריוטס
עם שתי בחירות בסיבוב הראשון, היה אפשר לצפות לקצת יותר. התאקל ההגנתי וינס ווילפורק היה בחירה טבעית, אבל הטייט אנד בן ווטסון קצת פחות (לאלופים יש לפחות שני שחקנים סבירים בעמדה, והיה טייט אנד טוב יותר על הלוח).
ציון: 7

פילדלפיה
בואו נגיד ככה: מיד לאחר הדראפט פוטר ראש מחלקת הסקאוטינג וחלק נכבד מהמחלקה איתו. זה נותן מושג לגבי הדראפט שהיה לנשרים.
ציון: 7


סן דייגו 7
קיבלו הרבה תמורת איליי, וגם עשו לו התקף לב בדרך (שזה תמיד בונוס כשמדובר במישהו שככה השפיל אותך), אבל הבחירות שלהם עצמם...לא משהו. אלא אם כן התאקל ההגנתי הענק איגור אולשאנסקי יוכיח לכולם שמתחת לגוש הפחם הוגלמי באמת מסתתר יהלום

סיאטל
בחירות סבירות בסיבובים המוקדמים (התאקל ההגנתי מרקוס טאבס, הליינבקר מייקל בולוור, אח של פיטר מהרייבנס), אבל שום דבר מלהיב, וייתכן שבולוור נלקח מעט מוקדם מדי.
ציון: 7

סט. לואיס ראמס
לא ממש היה להם בתוכניות שסטיב ג'קסון עוד יהיה בסביבה, אבל כשזה קרה הם לא יכלו להתעלם. חוץ ממנו אין בשורות. יש פרשנים שמתלהבים מג'ף סמוקר, שנבחר בסיבוב השישי, אבל חוץ מזה אין הרבה לדווח
ציון: 7

טאמפה ביי באקנירס
התופס מייקל קלייטון בחירה סבירה. כל השאר, עושה רושם, נבחרו מעט מוקדם מדי.
ציון:7


וושינגטון רדסקינס
שון טיילור בחירה מצוינת, אבל מלבדו היו להם רק שלוש בחירות נוספות, והם לא הרשימו עם אף אחת מהם.
ציון: 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully