וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת להציל את נתניה

איציק גניש

30.4.2004 / 13:41

ישמעאל אדו מדבר על הנפילה של היהלומים, המשבר שלו והעזיבה של לנדאו: "הדבר היחיד שאני חושב עליו זה נתניה"

תנו לישמעאל אדו לשחק כל שבוע מול מכבי חיפה, ובמהרה תמצאו אותו באחת מהליגות הגדולות באירופה. בשבת הוא הפגין את אחד המשחקים הטובים שלו כאן - אם לא הטוב שבהם. לא רק בזכות השער היקר שהביא שלוש נקודות יקרות מפז, אלא בעיקר בגלל המוטיבציה.

אדו, שיענקל'ה שחר חיזר אחריו לפני תום מועד ההעברות, כבש את השער השלישי שלו מול חיפה העונה. אין זה סוד שהוא מאוד מעוניין ללבוש ירוק בעונה הבאה, אבל השבוע הוא טען שהמוטיבציה לא קשורה לכך, ומבחינתו היא בכלל לא היתה יוצאת מן הכלל.

"לא רציתי להוכיח כלום לאף אחד במכבי חיפה", הוא אומר, ומוסיף באותה הנשימה: "כל מה שאני חושב עליו זה נתניה. היינו רעבים כי רצינו את הנקודות. לא רק אני שיחקתי, כל השחקנים שיחקו. כל החבר'ה היו רעבים כי המשחק היה חשוב לנו מאוד. היינו חייבים את הנקודות. לחיפה לא היה מה להפסיד ואנחנו היינו האנדרדוג. לא עשיתי כלום לבד. לובה עשה אותו דבר, גם אמיר שלח, אסף בן מוחה, ובמיוחד ניקולאס".

- סוף סוף הזכרת את אדו מהשנה שעברה.

"אני משחק בשביל נתניה הרבה זמן, ותמיד אותו דבר. לפעמים יש מצב שאתה רוצה לעשות דברים בזמן הנכון, אבל אתה לא מצליח. הלחץ על הקבוצה גדול ואנחנו לא מצליחים לעשות דברים נכונים בזמן הנכון".

- אבל בשבת השער היה...

"הגול היה הדבר הנכון בזמן הנכון. שמחתי מאוד, בגלל שבאותו רגע המצב שלנו לא היה טוב. לא היו לנו אופציות במשחק הזה, היינו חייבים לנצח. אם היינו מפסידים זה היה הסוף. שמחתי כי ניצחנו, המצב השתנה והסיכויים קצת יותר טובים".

- כולם מצפים ממך להבקיע ולהציל את המועדון, אתה חש הקלה?

"אני גם מצפה מעצמי לעשות דברים ברגע הנכון, אבל המצב לא נתן לי. אתה מנסה ומנסה אבל לא מצליח. אדו לא יכול לעשות שום דבר בלי העזרה של החברים שלו".

- הגול שלך נראה קל.

"לא. היה לנו כמה הזדמנויות להבקיע ולא הצלחנו, היה לנו מזל שהבקענו גול אחד. חיפה היתה כולה עלינו, הם נתנו הכל נגדנו".

- על מה אתה מדבר, אנשים אמרו שחיפה נתנה את המשחק.

"הם באו למשחק הזה רעבים מאוד. פחדתי, כי רוב המשחק הם שיחקו בחצי שלנו. היה לנו הרבה מזל".

- אז אנשים סתם אוהבים לדבר הרבה?

"כן. לפעמים האנשים פה לא מבינים כדורגל. לא ראיתי את מכבי חיפה משחקת בצורה כל כך אגרסיבית כמו נגדנו בשבת. גם בגביע נגד הפועל ת"א הם לא לחצו ככה".

- הרבה זמן לא כבשת שער.

"זה מה שאמרתי, שבכדורגל אתה לא תמיד משיג את הדברים ברגעים הנכונים. אתה רוצה אבל לא מצליח, למרות שאתה רעב, ומנסה ומנסה".

- אז אולי הגול הוא סימן טוב לבאות?

"אני מקווה, כי נתניה בבעיה קשה, זו לא נתניה של השנה שעברה. אני לא מצליח להבין את זה".

- מה קרה העונה?

"נתניה של השנה היא אותה קבוצה, אותם שחקנים, אותם אנשים, הכל אותו הדבר. עכשיו אנחנו מנסים להבין מה קרה, אבל אי אפשר למצוא תשובה לשאלה הזאת".

- אין שום הסבר?

"זה הכדורגל, הלוואי והיתה לי סיבה להסביר, אני לא יכול להסביר אפילו לעצמי. אבל זה לא רק אני, זה גם המצב של הקבוצה ואנחנו מנסים להבין מה קרה. אם נהיה מסוגלים למצוא את הבעיה, ומה קרה לכל אחד מאיתנו, נצליח לתקן, נוכל לשחק יחד ולעשות הכל על מנת לנצח את כל המשחקים".

יש חונך בהנהלה

רגע אחרי שכבש בקלילות את השער מול מכבי חיפה רץ הגנאי לעבר הספסל וחיבק ארוכות את חבר ההנהלה, איש העסקים אמיר קשב שהשקיע בכרטיס השחקן שלו. קשב ניהל שיחה מוטיבציית עם אדו לפני המשחק, ובין היתר ביקש ממנו להיות רגוע. "שחק כמו שאתה יודע, יש לי הרגשה שתבקיע גול כבר בהתחלה", התנבא קשב באחד על אחד עם הנכס הגנאי.

בין קשב לאדו יש קשר הדוק ושוטף. קשב מלווה את אדו, מרבה לשוחח עימו ומסייע לו בעניינים שונים. אדו: "לפעמים בחיים אתה צריך מישהו שיבין אותך, ואמיר מבין אותי, יש ביננו קשר מסוים". קשב תמך באדו לאחר שהגנאי איחר לחזור ממשחקי נבחרתו, ועמד בפני ועדת משמעת בה נקנס ב-10 אלפים דולר. הרבה בעזרתו של קשב נקבע, כי הקנס ניתן לשינוי אם עטר יקבע שאדו שינה גישה.

אדו הצהיר לא אחת כי לא טוב לו העונה. הסיבות לכך היו הרצון שלו לעזוב לחיפה, הווטו של אשר אלון, כספים שחייבים לו ועזיבתו של גילי לנדאו. אדו: "העזיבה של לנדאו היתה טראומתית לא רק עבורי, אלא לכל השחקנים ולקבוצה. היינו מאוד קשורים אליו וזה השפיע. השינויים היו קשים אבל זה הכדורגל, ניסינו לעשות טוב מרע, אבל זה לא הצליח. רובן מאמן טוב, בנאדם טוב, אנחנו מאוד מחוברים אליו כי הוא שיחק איתנו ומכיר אותנו".

- באמצע העונה עשית בעיות כי רצית לעבור לשחק בחיפה?

"עזוב, כל מה שמעניין אותי זה מכבי נתניה".

- אז למה לא חזרת בזמן מגאנה?

"הדברים האלה הם היסטוריה ואני לא רוצה לחזור לשם. אלו דברים שקרו ואתה לא יכול לשנות אותם".

- את הקנס אתה יכול לשנות אם תוכיח שאתה משקיע ורוצה לשחק פה.

"אם אני לא ארצה לשחק בנתניה, אני לא אהיה כאן. אבל אם אני לא רוצה לשחק פה, אז מה אני עושה בישראל? לא רוצה לדבר על הדברים האלה".

- אבל אמרת בעבר שאתה לא מאושר בנתניה.

"אם היו לי את ההבדלים שלי, אז היו לי. אם היו לי מספר הבדלים עם מספר אנשים אז היו, אבל זה לא אומר שאני לא שייך לנתניה".

- אתה מרגיש שייך לפה?

"כן, הדבר היחיד שאני חושב עליו זה נתניה".

- אתה מאושר פה?

"אם אני מאושר או לא מאושר, זה לא חשוב. מה שחשוב זה שאני פה וחושב על נתניה, חושב על שאר המשחקים שנותרו, על איך לתקן, על מה שאני צריך לעשות כדי להיות מרוכז".

- אתה נראה סגור לאנשים, לתקשורת.

"אני לא אוהד ראיונות ולא רגיל לעשות ראיונות. לא חסיד של תקשורת, אני מוצא את זה מאוד קשה. אני אוהב את כולם סביבי, אבל כולם מתקשרים ורוצים לראיין אותי, אז פעם בכמה זמן אני עושה את זה".

היי דרומה

- בשבת יש לכם משחק קשה בבאר שבע.

"כן הוא קשה, אבל גם אנחנו במצב קשה ונעשה הכל על מנת לקחת נקודות. אם נשחק כמו נגד מכבי חיפה זה אפשרי, נקווה שנמשיך לשחק ככה. נקווה שכל השחקנים יגיעו למשחק מתוך הבנה שהמצב רע, וכולם יעשו הכל על מנת לעזור לקבוצה לצאת מהמצב הקשה. נקווה שלא יחשבו רק על עצמם אלא על הקבוצה והאוהדים".

- אז נגד באר שבע נראה את אותו אדו ששיחק נגד חיפה?

"אני מקווה, אני מקווה. במוטיבציה כן. הרגל בסדר, אני רוצה לשחק נגד באר שבע".

- אולי המזל השתנה?

"אנחנו כל הזמן מדברים על זה, איכשהו אנחנו צריכים להחזיר את המזל שהיה לנו בשנה שעברה".

- מה יקרה איתך חלילה אם נתניה תרד?

"כרגע אני לא יודע מה יהיה בשנה הבאה, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם נתניה תרד. כל מה שאני חושב עליו זה שנתניה תישאר".

- נתניה תישאר?

"בטוח, בטוח, יש לי הרגשה טובה".

- אני מקווה שנראה אותך מחייך?

"איך אני יכול לחייך במצב שלנו. אני מקווה שאוכל לחייך בסיום העונה כשנישאר בליגה. נעשה הכל על מנת להשאיר את נתניה במקום אליו היא שייכת".

- ואז נראה לאן תלך.

"זה יהיה הנושא המשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully