וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה זה בא

1.5.2004 / 19:50

מכבי ת"א וסקיפר בולוניה יעלו לפרקט בנוקיהו לגמר היורוליג (ערוץ 1) אחרי שערכו אימון קליעות. האווירה במכבי נינוחה יותר מלפני החצי גמר, כרטיס אצל הספסרים ב-1,000 שקל

הבוקר של היום הגדול ביותר בקריירה של מרבית שחקני מכבי ת"א עבר ברוגע. ב-13:00 הם הגיעו ממלון הילטון בו הם מתאכסנים בתקופת הפיינל פור להיכל נוקיה, כדי לקיים את אימון הקליעות האחרון לפני משחק הגמר מול סקיפר בולוניה (21:40, שידור ישיר בערוץ 1). פיני גרשון אגב, לא הגיע לאימון כדי לא לחלל את השבת ומי שהעביר אותו היה דייויד בלאט. האימון המסכם של הקבוצה אתמול התבסס, איך לא, בשיטות לעצור את הגארדים של סקיפר בולוניה מילוש ווייניץ' וקרלוס דלפינו, שהצטיין במשחק חצי הגמר מול סיינה. כמו ביום חמישי, גם היום יהפוך מתחם היכל נוקיה לשטח סטרילי החל מהשעה 16:30. למי שמחפש כרטיסים, סיכויי טוב שיוכל למצוא ספסרים ממול להיכל כבר מהצהריים. מי שרוצה לקחת את הסיכון ולקבל מחיר טוב, כדאי שיחכה עד סמוך לפתיחת משחק הגמר.

אתמול, בבוקר שאחרי ההישג הגדול של מכבי ת"א הייתה באוהל התקשורת מחוץ להיכל נוקיה נוכחות די מרשימה של העיתונאים הישראלים והזרים. מאמן סקיפר בולוניה יסמין רפשה ומילוש ווייניץ' נראו די מאולצים להגיע למסיבה. שניהם אפילו לא הרכיבו את אזניות התרגום הסימולטני בזמן שפיני גרשון שלח לכיוונם כל מיני הצהרות בעברית במסיבת העיתונאים, בה רוב השאלות הופנו כלפי המאמן הישראלי. במתחם היכל נוקיה היתה אווירה של השקט שאחרי הסערה, הקבוצות קיימו את האימונים שלהן באולם וכולם חיכו לדבר הגדול שייחל הערב ב-21:45 (שידור ישיר בערוץ 1 כמובן).

גרשון: "הכל אפשרי"

פיני גרשון, מאמן מכבי ת"א, כבר התכונן לגמר: "אני לא רוצה שיהיה משחק של 49:51, זה יהיה מגעיל. בחצאי הגמר אתמול שתי הקבוצות שיחקו טוב יותר מהממוצע כל העונה בהתקפה. סקיפר כל הזמן מזכירים את הנצחון שלהם כאן בארץ אבל צריך לזכור שגם אנחנו ניצחנו שם מול קהל חם ואגרסיבי.

"אני לא בטוח שאין על סקיפר בולוניה לחץ כמו שהם אומרים. הם רוצים את הגביע בדיוק כמונו. זה שהם אומרים שאין עליהם לחץ, זה טוב למסיבות עיתונאים. היתרון שלנו הוא שהיינו במעמד הזה ואנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי לקחת את הגביע. המחשבה שלנו היא להוריד כמה שיותר את ממוצע הנקודות של סקיפר. יהיה משחק מעניין. הקבוצה, שתצליח להוריד ליריבה שלה 10 אחוז בממוצע הנקודות תנצח. אני מקווה שהמשחק הזה לא יוכרע בזריקה האחרונה, אבל גם לזה התרגלנו. אף אחד לא רוצה להגיע למצב כזה, אבל במשחק של 90 נקודות ומעלה הכל אפשרי.

"הדומה בין סקיפר ומכבי זה הקבוצתיות וזה שכל שחקן הוא מסוכן. זה שפארקר היה טוב אתמול לא אומר שהוא יהיה טוב מחר וזה שווייניץ' לא היה טוב אתמול לא אומר שהוא לא יהיה טוב מחר.

"אנחנו כאן כי אנחנו יכולים לעמוד בלחץ, בגלל זה אנחנו לא מאמנים בקבוצות קטנות. ההבדל בין שחקנים טובים לשחקנים גדולים זה שטובים משחקים בלחץ אותו דבר ושחקנים גדולים מתפקדים עוד יותר טוב. ככל שהנסיון עולה מתפקדים טוב יותר".

פיני גם שוב התייחס למפעלים האחרים באירופה: "אנשים מנסים להשוות בין היורוליג ליול"ב או לגביע השלישי שאני לא זוכר את שמו. צריך להבין שיש רק ליגה אחת מצויינת וזו היורוליג, כמו שיש ליגה לאלופות בכדורגל יש את היורוליג בכדורסל".

אנתוני פארקר הוסיף: "יש לי הרגשה טובה לקראת מחר. זה לא משנה אם אתה שחקן צעיר או מבוגר, על כולם יש לחץ וכולם רוצים לנצח. אין ספק שההגנה היא המפתח, זה לא סוד וזה המצב שאנחנו מתמודדים איתו".

פארקר נשאל ע"י עיתונאי איטלקי אם יש לו יתרון בכך שהוא מכיר את סקיפר טוב יותר ולמה בעצם הוא עזב את איטליה. פארקר: "סקיפר קבוצה הרבה יותר טובה מבשנה האחרונה. אין לי יתרון על חבריי לקבוצה כי ממילא כבר שיחקנו נגדם פעמיים העונה. חזרתי לת"א כי אני אוהב את המקום הזה וזה הבית השני שלי".

שלף: "אני לא יודע עד כמה לנסיון תהיה משמעות"

אימון מכבי ת"א נפתח אתמול בשעה 13:00 אחרי ששחקני סקיפר בולוניה ירדו מהמגרש. השחקנים נראו די חסרי שעות שינה וכך גם המנהל מוני פנאן. פיני גרשון לא היה בתחילת האימון אותו העבירו דייויד בלאט ודן שמיר. כולם נראו די לחוצים, יודעים ש'גורל המדינה' מוטל על כתפיהם מחר. הותיקים יותר נראו משוחררים יותר (שארפ, פארקר, שלף). השחקנים החדשים יותר בקבוצה (תומאס, הלפרין, בלות'נטאל) היו נרגשים יותר. יואב ספר, שמעביר את העונה על אזרחי בגלל פציעה ממשיך ללוות אותה לאורך כל הדרך והוא צמוד לצוות המקצועי בכל אימון.

דרק שארפ, על משחק הגמר: "כדאי מאד שזה יהיה משחק שונה מהמשחק הקודם בינינו לבין סקיפר בארץ. אז סקיפר לא שיחקה תחת לחץ אבל עכשיו זה הגמר. לעולם אי אפשר לדעת מה יהיה עם קבוצה כמו סקיפר, היא קבוצה משוחררת מאד ומפתיעה. הם בטח ינסו לשחק את אותו המשחק כמו אז. אנחנו נפעיל עליהם לחץ ונקווה שהפעם התסריט יהיה אחר. בסה"כ זה הולך להיות עוד משחק גדול. כל משחק של מכבי ת"א הוא גדול וגם מחר יהיה גדול. נשאר לנו רק עוד צעד אחד ואנחנו צריכים להיות מרוכזים. אנחנו מאמינים שניקח את התואר".

גור שלף, שהגיע לאימון עם פנס כחול בעין כתוצאה מהמשחק האגרסיבי של אתמול: "ההרגשה היא טובה כמו לפני המשחק מול צסק"א. אני חושב שנגיע מוכנים ואני מקווה שנשחק חכם ואגרסיבי כמו בחצי הגמר. אני לא הצלחתי לישון טוב בלילה. עברתי מספיק אירועים מהסוג הזה אבל אני לא יודע עד כמה לנסיון תהיה משמעות מחר. מי שיהיה יותר חזק ינצח".

יותם הלפרין: "מה שקרה לנו זה פסגת השאיפות של כל ספורטאי. לא יוצא להרבה שחקנים להיות במעמדים כאלה. האמת היא שאחרי חצי הגמר ירדה לי כאן דימעה כי אני צהוב מגיל 8. הלוואי שנעשה את זה. הגמר זה משחק שונה מצסק"א, סקיפר מהירים יותר ויש להם יותר גארדים. גם לי היה קשה לישון אבל הסתדרתי. קמתי מוקדם בבוקר עוד לפני ההשכמה. בסך הכל אני מרגיש מצויין, אני מרגיש שיש לי ביטחון. אני מוכן למחר גם אם אני אקבל דקה וגם אם אקבל 40 דקות".

דיון תומאס: "היו לי כמה רגעים גדולים בקריירה ואין ספק שזה הגדול מכולם. יש לנו צ'אנס לעשות כאן היסטוריה וזה ללא ספק רגע ענק. האוהדים מהווים יתרון גדול עבורנו ואנחנו ממש רוצים לעשות את זה בשבילם. זה בטוח הולך להיות אחד הימים הגדולים בחיי".

רפשה: האווירה לא מפחידה

מאמן סקיפר בולוניה יסמין רפשה: "אין עלינו לחץ כאן וזה יתרון גדול עבורנו. לפני 4 חודשים שיחקנו כאן באותה אווירה בדיוק וניצחנו בקלות כך שהיא לא מפחידה אותנו. לשתי הקבוצות יכולת התקפית טובה, אבל ברור שמי שינצח זה מי שישחק הגנה טובה יותר".

מילוש וויניץ': "מכבי לחוצה יותר בגלל שהיא מארגנת את הפיינל פור וכל האוהדים כאן הם שלה - זה יתרון גדול מאד בשבילנו. קשה לי לצפות לשיחזור של המשחק הקודם שלנו בת"א . אז נתנו משחק הגנה ממש מצויין וזה כמובן המפתח לנצחון כאן. עבורי זה רגע גדול מאד בקריירה ואני חושב שיש לנו סיכוי טוב".

במידה ומכבי תזכה - החגיגות בפארק הירקון

לפי הציפיות של אוהדי הקבוצה, זכייה של מכבי ת"א תגרום בעיר לשיא של טירוף שלא נראה הרבה זמן. אמנם זה כבר קרה 3 פעמים בעבר, אבל זה מעולם לא קרה כאן בת"א. הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, חגיגות הזכייה מתוכננות להיות בפארק הירקון ולא בכיכר רבין. הסיבה - עשרות אלפי האוהדים שיהיו שם כבר מראש כדי לצפות במשחק הגמר מול סקיפר בולוניה במסכי הענק. מארגוני האוהדים נמסר לוואלה! ספורט כי כל האוהדים מתכוונים לנהור בשיירות מהיכל נוקיה לפארק הירקון במקרה של זכייה. כמו כן, מתוכננת למקום גם נהירה של אוהדים שיגיעו ממשחק הכדורגל של מכבי ת"א מול בית"ר ירושלים.

ארגוני האוהדים לא מתכננים למשחק הגמר הפתעות מיוחדות. הפעם, מקווים שם, לפחות דגלי הענק של מכבי ת"א יפתחו כמו שצריך לפני המשחק. בעיריית תל אביב, שתציב במקום גם לא מעט דוכני מזון, מצפים להגעה של מעל מאה אלף אוהדים במידה ומכבי תזכה. במקרה כזה, האוהדים הצהובים יידאגו לחסום כל עורק ראשי בעיר מיד אליהו עד לפארק הירקון.

תזכורת לכל מי שמתכוון להגיע למשחק הגמר בהיכל נוקיה. רחוב יגאל אלון יהיה חסום לתנועה החל מהשעה 16:30 והחניון הצמוד להיכל יהיה סגור. מומלץ להחנות בחניונים הסמוכים לרחוב יגאל אלון או למצוא פשוט תחבורה חלופית. יש לציין כי במקרה של זכייה של מכבי ת"א, צירי התנועה בעיר יהיו חסומים לאורך כל הלילה-קחו את זה בחשבון.

שידורים בעולם

לטובת אלו מביניכם שנמצאים באירופה, בארה"ב או במקומות אחרים ולכל מי שרוצה לדעת באילו תחנות ישודרו משחקי הפיינל פור, הנה הרשימה המלאה:

ערוץ 1
7TV (רוסיה)
BKTV (סרביה)
HRT (קרואטיה)
CANAL+ DEPORTE 2 (צרפת)
CANAL 33 (ספרד)
NBA TV (ארה"ב)
הערוץ היהודי (ארה"ב)
POLSAT (פולין)
RTVS (סלובניה)
SKY (איטליה)
SKY (טורקיה)
TV3 (ליטא)
TV BERLIN (גרמניה)
VIASAT SPORT (דנמרק)
VIASAT SPORT (שבדיה)
SHOWTIME ARABIA (שידור מוקלט)

ההיכלים הפרטיים שלכם

אז חוץ מעשרת אלפים ברי המזל שימלאו כל פינה בהיכל נוקיה, וחוץ מהאלפים הנוספים שצפויים להגיע לפארק הירקון לצפות במשחק על מסך ענק, רוב רובם של האוהדים יצפו כמובן במשחק בבתים הפרטיים, אם זה יחד עם עשרות חברים, כל הדודים והדודות, אולי רק עם בת הזוג ואולי אפילו לבד, בשביל המזל או כדי שאף אחד לא יפריע לכם או ירצה להעביר בפסקי הזמן לערוץ 2.

רמה מזרחי, תושבת ירושלים ואוהדת שרופה של מכבי מאז שהיא זוכרת את עצמה, שלחה לנו תמונות של ההיכל הפרטי שלה, בו היא תצפה במשחק עם עוד 4 חברות קרובות שימלאו כל פינה בחדר בצווחות ובשירים. החדר נצבע כל כולו בצהוב כחול, כולל בלונים, צעיפים, פוסטרים, דגלים ואפילו מצעים. "הייתי במשחקים בעונה הסדירה אבל את הגמר החלטתי שאני רואה בהיכל הפרטי שלי, שם אני מביאה למכבי הכי הרבה מזל". אי אפשר לפספס גם את החמסות המצויות בכל פינה בחדר. "זה לא מזיק", היא טוענת, "רק יכול לעזור".

גם אתם צופים במשחק בצוותא? גם אתם מגיעים לצפות צבועים כולכם בצהוב? שלחו לנו את התמונות ואנו נשמח לפרסם אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully