וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרי הדראפט – הגנה

רחביה ברמן

23.4.2004 / 18:48

התאקלים, הקיצונים, הליינבקרים ומגיני הפינה הבולטים, וסייפטי אחד מבטיח ביותר, וקצת חדשות חמות על הבחירה הראשונה בדראפט

לפני שניגש לשחקני ההגנה הבולטים של הדראפט, עדכון קצר: מאד לא סביר שאיליי מאנינג ייבחר על ידי הסן דייגו צ'ארג'רס בחירה הראשונה של הדרפאט. איליי ואביו הודיעו שהם מעדיפים שהוא יישב שנה בחוץ וייכנס לדראפט מחדש מאשר שישחק עבור הצ'ארג'רס. חזיזי הברק, שגם כך מפחדים להיכוות עם בחירה ראשונה, לא צפויים ללכת עם הראש בקיר.

עם זאת, עסקה שכבר היתה בהתהוות בין הצ'ארג'רס לניו יורק ג'איינטס, הושעתה בבת אחת לאחר שמאנינג הופיע בראיון בערוץ של ה-NFL ואמר במפורש שלא יהיה מרוצה אם ייבחר במקום הראשון על ידי סן דייגו. הג'איינטס, ככל הנראה, לא רוצים להיראות כמי שמעודדים את ההתנהגות הזו, אבל עדיין קשה להניח שסן דייגו יכריחו שחקן לחתום אצלם, ויש להניח שעסקה תיסגר, עם הג'איינטס או עם מישהו אחר, לפני תחילת הדראפט.

ועכשיו, לשחקני ההגנה הבולטים של הגיוס הגדול:

הגנה זו, על שום מה?

ילדים קטנים שאוהבים פוטבול חולמים להיות קווטרבקים חדי עין ותופסים מהירים כרוח ורצים שמסתחררים ומתעתעים בדרך לטאצ'דאון. כשהם גדלים, הם מבינים שבלי הגנה אין טעם. חלק מהילדים האלה גדלים להיות ממש גדולים, או טיפה פחות נמוכים מהדרוש לתופסים, או שהם פשוט מפתחים חיבה גדולה להנחתת מכות כואבות על זולתם. הילדים האלה נהיים שחקני הגנה.

אם בשנה שעברה בלטו בדראפט התאקלים ההגנתיים, השנה העמדה ההגנתית הבולטת היא מגן פינה. בחלקו זה פשוט עניין של מה גדל השנה בשדות המכללות, ובחלקו גם תגובה להתרחשויות בשוק החופשי, שם הפכו מגיני פינה לסחורה הלוהטת ביותר. קבוצות שטרם הצליחו להתחמש במשתק תופסים ותיק, ישימו דגש מיוחד על לקיחת אחד צעיר מהבקו"ם.

קו הגנה

תאקלים וקיצונים הגנתיים.

וינס ווילפורק, תאקל הגנתי, מכללת מיאמי (1.86, 147 ק"ג)
בחור מסיבי, מצריך שני חוסמים במשחק הריצה, מתקל חזק, זריז ורב עוצמה בתיקול. אינסטינקטים מצוינים. מגרעות: שמירה על המשקל היא בעייתית, ויש לו בעיה של סיבולת (נוטה להתעייף ולהפוך פחות אפקטיבי לקראת הרבע האחרון).

טומי האריס, תאקל הגנתי, מכללת אוקלהומה (1.89, 133 ק"ג)
זינוק אדיר מהמקום ויכולת לנחש את עיתוי ה"סנאפ" (שחרור הכדור). נייד מאד לגודלו, חוש ריח טוב לכדור, פוטנציאל אדיר. מגרעות: צריך להרחיב את ארסנל המהלכים שלו בהשתחררות מחסימה, צריך ללמוד להדוף מסירות אם הוא לא מצליח להשתחרר, נוטה לוותר אם חוסמים אותו בהתחלת המהלך, לא מספיק מסיבי כדי לחסום רץ בעמידה. לא נותן את המקסימום בכל מהלך.

רנדי סטארקס, תאקל הגנתי, מכללת מרילנד (1.91, 142 ק"ג)
פעלתן, כל הזמן מפריע להתקפה, זינוק עוצמתי מהמקום, טוב בהדיפת מסירות, כוח סביר בפלג הגוף העליון, כוח אדיר בתחתון, זריז, מיטיב להשתמש בידיים, גבוה, מנתר טוב. מגרעות: נלכד לפעמים מחוץ לעמדה, ממהר מדי לנחש את עיתוי השחרור ולכן פגיע להטעיות, לא מנצל מספיק את עיקרון המנוף, נוטה לוותר כשנחסם, פגיע לחסימות נמוכות.

קניצ'י אודזה, קיצוני הגנתי, מכללת דרום קליפורניה (1.90, 127 ק"ג)
ממושמע בחסימת נתיב האיגוף של הרצים, מאיץ היטב לעבר הקווטרבק, מתקל חזק, שולט בשלל מהלכים להסתערות על הקווטרבק, לא מוותר עד סוף המהלך. מגרעות: חייב לשפר השימוש בידיים והטכניקה בכלל, מהירות סבירה, אבל לא אדירה.

וויל סמית', קיצוני הגנתי, מכללת אוהיו סטייט (1.88, 121 ק"ג)
אתלטי מאד, אינסטינקטים מצוינים בשטח פתוח, חוש ריח טוב, זריז מאד, קורא מהלכים היטב.מגרעות: טיפה קטן מדי, חייב להוסיף מסה ולהשתפר בהשתחררות מחסימה. חייב לשפר כוח בפלג הגוף התחתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ליינבקרים

ג'ונת'ן וילמה, מכללת מיאמי (1.84, 1.6 ק"ג)
אינסטינקטים מצוינים, קשוח, מסוגל לרדוף לכל רוחב המגרש, אתלטי ומהיר מאד, מתקל חזק. מגרעות: לא מספיק גדול, חייב לשפר את חוזק הגוף התחתון.

די.ג'יי וויליאמס, מכללת מיאמי (1.85, 114)
גדול ומהיר, כוח מתפרץ עם התקרבו לקווטרבק, חוש ריח לכדור, מצטיין בכפיית המשטות. מגרעות: עומד גבוה מדי, נוטה לרדוף יותר מדי ולהוציא את עצמו מהמהלך, חייב לגלות יותר משמעת

קרלוס דנסבי, מכללת אובורן (1.91, 112 ק"ג)
זריז, אינסטינקטים טובים, אתלטי, תנועה רוחבית טובה לחמיקה מחסימות. מגרעות: לא מצטיין בתנאים צפופים, חייב להתחזק ולהתמצק. חייב להשתפר בקריאת המשחק.

קו הגנה אחורי

ד'אנג'לו הול, מגן פינה, מכללת וירג'יניה טק (1.78, 92 ק"ג)
מהיר בצורה נדירה (4.34 שניות ב-40 יארד), גמיש די הצורך להסתובב ולרוץ עם התופסים, מאיץ היטב מתוך פניות. מגרעות: לא נורא גבוה, עבודת רגליים לא עקבית, לא מצטיין בזיהוי תבניות ריצה. מעולה בהחזרת בעיטות. מגן הפינה הטוב בדראפט.

דונטה רובינסון, מגן פינה, מכללת דרום קרוליינה (1.78, 85 ק"ג)
זריז מאד, מהיר ביותר, עמיד, תקיף וקשוח. גמיש להפליא, מסוגל לחקות את כל ההטעיות של התופס שמולו. מגרעות: לא נורא גבוה, יכולת ניתור בינונית.

כריס גאמבל, מגן פינה, מכללת אוהיו סטייט. (1.86, 89 ק"ג)
גובה מצוין, פחות מהיר, אבל לא מאבד מהירות בפנייה, אתלט מצוין, מיטיב לקרוא את עיני התופסים ולאתר את הכדור באוויר. מסוגל לתת תאוצה שנייה. מגרעות: מרבה לאכול הטעיות, עובדת רגליים לקויה, לא תמיד מתאמץ.

וויל פול, מגן פינה, מכללת דרום קליפורניה (1.77, 84 ק"ג)
תנועה חלקה, קורא קווטרבקים היטב, יכולת ניתור טובה, ידיים רכות. מגרעות: לא מהיר במיוחד, נוטה להמר ולהישרף למהלכים גדולים, חששות בנוגע לאופיו (סולק בעבר ממכללה אחרת).

שון טיילור, סייפטי, מכללת מיאמי (1.90, 104 ק"ג)
לכל עמדה יש את האלוהים שלה, שכל כישרון רציני חדש מושווה אליו. בעמדת הסייפטי לאלוהים קוראים רוני לוט (ארבע אליפויות עם הניינרס) ושון טיילור הוא האחרון בשרשרת ארוכה של "רוני לוט הבא". הוא מסוגל לשמור על תופסים, לכסות חצי מגרש לבדו, להכאיב למי שמעיז לרוץ במרכז במגרש, יש לו ידיים רכות, הוא ממעט לשמוט חטיפות אפשריות...אין סופרלטיב או מיומנות שהבחור לא ניחן בהם. לפחות על הנייר, מדובר בשחקן ההגנה הטוב בדראפט. מגרעות: יש אי-אלו דיבורים על חוסר שלמות צורנית בטכניקה (לא מכופף מספיק את הברכיים כשרץ אחורה, דברים כאלה), ויש בעיית אופי. לא שהוא ילד רע, אבל גורמים שונים צוטטו כאומרים שהבחור קשה עורף, ומאמניו מתקשים להטיל עליו מרות.

זהו, סיימנו את הסקירה לקראת הדראפט. אז מה יקרה בפועל? זה נדע מחר החל משבע בערב. ומה ייצא מכל הילדים העשירים לפתע האלה? זה נתחיל בכלל לדעת רק החל מספטמבר הקרוב. הישארו עמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully