וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדראפט השנתי מגיע, ורחביה ברמן מסביר

רחביה ברמן

21.4.2004 / 14:16

כך זה ב-NFL, לפחות בסוף השבוע הקרוב. הדראפט השנתי מגיע, ורחביה ברמן מסביר מה הקבוצות צריכות ואת מי הן עשויות לקחת. כתבה ראשונה בסדרה

טוב, גבירותיי ורבותיי. מדור וואלה! פוטבול חזר מחופשת החורף שלו, ודראפט ה-NFL יתקיים בסוף השבוע הבא עלינו לטובה. בכתבה הראשונה של הסקירה המסורתית נביא לכם את צרכי הקבוצות השונות, בזו אחר זו. הכתבות האחרות יוקדשו לשחקנים הבולטים, שצפויים להיבחר בסיבוב הראשון או לכל המאוחר בשני, בנוסף, אם יסתייע, נביא לכם גם כתבה או שתיים שיסבירו קצת יותר לעומק את מושג הדראפט וחשיבותו.

למי שלא מכיר, הסבר קצרצר: בכל שנה זוכות הקבוצות המקצועניות לבחור על פי תור מבין השחקנים שעזבו את המכללה (בין אם בשל תום לימודיהם או בשל החלטה שהם מוכנים למקצוענים שנה או שנתיים לפני כן). הקבוצה בעלת המאזן הגרוע ביותר בעונה הקודמת, בוחרת ראשונה. האלופה בוחרת אחרונה. אולם היות שבחירות דראפט הן מטבע עובר לסוחר, שמככב כמעט בכל עיסקת העברה, הסדר תמיד משתבש בנקודות מסוימות. בכל דראפט תהיה לפחות קבוצה אחת שבידיה שתי בחירות דראפט בסיבוב הראשון (מבין שבעה) ואחרת שמכרה את בחירתה הראשונה לדראפט זה ולכן אין לה כלל בסיבוב הראשון.

מי שקורא בקביעות את אתרי הפוטבול האמריקאיים לא ימצא כאן חידושים מרעישים, כי גם אנחנו ניזונים מהם סך הכל, אבל מי שרוצה עדכון מרוכז בעברית ימצא כאן את מה שהוא או היא צריכים.

להלן סדר הבחירה בסיבוב הראשון של הדראפט השנה, (בהנחה, הלא לגמרי סבירה, שלא יהיו עוד טריידים על מקומות בדראפט, כפי שקורה לא פעם גם כשהשעון כבר מתקתק):

סדר הדראפט

1. סן דייגו צ'ארג'רס
2. אוקלנד ריידרס
3. אירזונה קארדינלס
4. ניו יורק ג'איינטס
5. וושינגטון רדסקינס
6. דטרויט ליונס
7. קליבלנד בראונס
8. אטלנטה פאלקונס
9. ג'קסונוויל ג'אגוארס
10. יוסטון טקסאנס
11. פיטסבורג סטילרס
12. ניו יורק ג'טס
13. באפאלו בילס
14. שיקאגו ברס
15. טאמפה ביי באקנירס
16. סן פרנסיסקו 49'
17. דנבר ברונקוס (בטרייד מסינסינטי)
18. ניו אורלינס סיינטס
19. מינסוטה וייקינגס
20. מיאמי דולפינס
21. ניו אינגלנד פטריוטס (בטרייד מבולטימור אשתקד)
22. דאלאס קאובויס
23. סיאטל סיהוקס
24. סינסינטי בנגאלס (בטרייד עם דנבר)
25. גרין ביי פאקרס
26. סט. לואיס ראמס
27. טסי טייטאנס
28. פילדלפיה איגלס
29. אינדיאנפוליס קולטס
30. קנזס סיטי צ'יפס
31. קרוליינה פנת'רס
32. ניו אינגלנד פטריוטס

בחירה 1-8

1. הצ'ארג'רס צריכים עזרה בכל המגרש. הם צריכים עוד קצת כישרון בהגנה, הם צריכים תופס מוביל והם צריכים קווטרבק, לאחר שאיבדו את האמון בדרו בריס כמנהיג העתיד שלהם. כל קבוצה אחרת במצבם היתה קופצת על האפשרות לבחור את איליי מאנינג ממכללת מיסיסיפי, אח של פייטון מהאינדיאנפוליס קולטס. אבל הצ'ארג'רס נכוו קשות לפני כמה שנים עם קווטרבק בבחירה גבוהה בדראפט והם עדיין בטראומה מזה, כך שיש מצב שהם ימכרו את הבחירה הזו למישהו אחר. במקרה הלא סביר שהם גם יישארו עם הבחירה הראשונה וגם יפסחו על איליי מאנינג, הם יקחו כנראה את לארי פיצג'ראלד, התופס הפנומן ממכללת פיטסבורג.

2. האוקלנד ריידרס גם צריכים עזרה בהרבה מקומות, אבל הם לא רואים את הדראפט כדרך היחידה או אפילו המועדפת לסתום חורים. הבעלים אל דייויס תמיד שמח לקחת ותיקים לתקופות קצרות. בכל מקרה, הבוזזים עשויים לקחת או את אחד התופסים המעולים שיש ביבול של השנה (כנראה פיצג'ראלד, אם סן דייגו לא חטפה אותו), או את התאקל ההתקפי הטוב בדראפט, רוברט גאלרי ממכללת איווה.

3. אריזונה צריכה גם היא הרבה חתיכות. קווטרבק משובח לבנות סביבו יהיה רעיון טוב. מצד שני, כך גם תופס משובח במיוחד, שיגרום אפילו לקווטרבק כמו ג'וש מק'קאון הצעיר, להיראות טוב. מק'קאון טרם שיכנע מספיק אנשים, אבל הוא סיים את הוענה הקודמת טוב, וכנראה יקבל עוד צ'אנס לעת עתה. אם המאמן דניס גרין יחליט פתאום שלא, הם יוכלו לקחת את הקווטרבק בן רות'ליסברגר, ממכללת מיאמי הקטנה שבאוהיו.

4. הניו יורק ג'איינטס צריכים עזרה בכמה תחומים. אחד מהם הוא קווטרבק, שכן קרי קולינס לא נהיה צעיר יותר וגם לא נראה יציב מספיק. גם קו ההתקפה לוקה בחסר. לקבוצה יש גם צרכים הגנתיים, אבל הם צפויים להתמקד בשתי העמדות הנ"ל. אם הקווטרבק השני בטיבו בדראפט, בן רות'ליסברגר, יהיה פנוי, יש להניח שהם יקחו אותו. אם לא, את התאקל רוברט גאלרי. אם שני אלה (ואיליי מאנינג) כבר ייעלמו, הענקים עשויים להסתכל על הסייפטי המצוין שון טיילור או על אפילו הטייט אנד קלן ווינסלו ממיאמי (הגדולה, בפלורידה), שיחד עם ג'רמי שוקי יעשה מיגרנות למתאמי הגנה. יש גם מצב שהענקים יתחלפו עם סן דייגו כדי להבטיח לעצמם את מאנינג.

5. הוושינגטון רדסקינס צריכים עזרה בהגנה, ולכן ייתכן שהם יקחו את התאקל ההגנתי טומי האריס. אבל אם הטייט אנד המעולה קלן ווינסלו יהיה פנוי, זה יהיה פיתוי חזק ביותר.

6. הדטרויט ליונס צריכים עזרה משני עברי המגרש, אבל בעיקר בהתקפה. לכן הם יקחו את ווינסלו אם הוא עדיין יהיה שם, או את הרץ האחורי סטיבן ג'קסון, מאורגון סטייט.

7. הקליבלנד בראונס ישמחו לקחת את קלן ווינסלו אם הוא עדיין יהיה שם, בעיקר בגלל שהמאמן בוץ' דייויס הוא זה שגייס אותו למכללת מיאמי. אבל סביר שווינסלו כבר לא יהיה שם. אז הם ידאגו להגנה. זה יכול להיות הסייפטי המעולה שון טיילור, מגן הפינה המעולה ד'אנג'לו הול, או התאקל טומי האריס.

8. האטלנטה פאלקונס רוצים תופס מהיר ומוכשר כדי למצות את האיום הטמון בקווטרבק שלהם מייקל ויק. עכשיו שמייק וויליאמס נפסל מהשתתפות בדראפט, הם ימהרו עוד יותר לחטוף את הטוב ביותר שנשאר, וזה רוי וויליאמס מטקסס.

בחירה 9-16

9. הג'קסונוויל ג'אגוארס צריכים תופס צעיר, כי ג'ימי סמית' לא יישאר בשיא כושרו לנצח. מצד שני, הם גם ישמחו לקחת קיצוני הגנתי מהשורה הראשונה,שיסגור להם קו קדמי מבעית. אם רוי וויליאמס עדיין יהיה פה משום מה, הם יחטפו אותו. אם לא, יכול להיות שהם יקחו את קניצ'י אודזה, הקיצוני ההגנתי מדרום קליפורניה.

10. היוסטון טקסאנס רוצים לחזק את קו ההגנה האחורי. אם שון טיילור עוד יהיה פה, הם יזללו אותו בתאווה. אם לא, ד'אנג'לו הול הוא שימדוד כובע של עשרה גלונים.

11. הפיטסבורג סטילרס צריכים כל מיני דברים, אבל אף אחד מהם לא דוחק כמו קווטרבק לעתיד. זו שנה טובה למוסרים, והטוב ביותר שנשאר לע פי חישובינו הוא פיליפ ריברס מצפון קרוליינה סטייט.

12. הניו יורק ג'טס צריכים תופס, אבל הרבה יותר מכך הם צריכים למלא את החלל שהשאירו שני הליינבקרים הוותיקים, מו לואיס ומרווין ג'ונס, שפרשו. לכן הסילונים ייקחו את די.ג'יי וויליאמס ממיאמי (או את חברו למכללה ג'ונת'ן וילמה). עוד צורך דוחק הוא מגן פינה, ולכן גם דונטה רובינסון מדרום קרוליינה בא בחשבון.

13. הבאפאלו בילס, בהנהגת המנכ"ל טום דונאהיו וטום מודראק, אוהבים לקחת פשוט את הכישרון הכי גדול שנשאר על הלוח בבוא התור שלהם. אבל גם הם לא יכולים להתעלם מצרכי הקבוצה. הבילס צריכים יותר עוקץ בלחץ על הקווטרבק. אם קניצ'י אודזה יהיה פה, הוא ינדוד לצפון מדינת ניו יורק. אם לא, וויל סמית' מאוהיו סטייט יעשה זאת.

14. השיקאגו ברס צריכים מסה בחזית ההגנה. מכיוון שטומי האריס ככל הנראה לא יהיה פנוי בשלב זה, הם ייקחו את וינס ווילפורק ממיאמי.

15. הטאמפה ביי באקנירס צריכים דם חדש בהגנה, אבל הטובים ביותר בעמדות שהם צריכים כבר לא יהיו כאן. הם צריכים גם תופס, וסביר להניח שזה מה שהם ייקחו, אלא אם כן אחד התאקלים ההגנתיים (ווילפורק או האריס) יישאר כאן. הבאקס צריכים גם ליינבקר, אבל סביר להניח שהם יחכו לסיבוב השני לקחת אחד.

16. הסן פרנסיסקו 49' חייבים תופס, לאחר עזיבתם של טרל אואנס וטאי סטריטס. רג'י וויליאמס מוושינגטון יהיה ככל הנראה הטוב ביותר שיישאר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בחירה 17-24

17. הדנבר ברונקוס יחטפו את הרץ האחורי סטיבן ג'קסון אם הוא עדיין יהיה כאן – בשביל זה הם התחלפו עם סינסינטי. אבל אם הוא כבר ייחטף, הם יילכו על הגנה. מכיוון שהתאקלים גם כבר לא פה, זה משאיר ליינבקר כמו קרלוס דנסבי מאובורן

18. הניו אורלינס סיינטיס חייבים שיפור במגן פינה ובליינבקר. אם ודנטה רובינסון או ד'אנג'לו הול עוד יהיו פה, הם ייחטפו. אם לא, יילקח הליינבקר ג'ונת'ן וילמה ממיאמי.

19. המינסוטה וייקינגס היו רוצים קיצוני הגנתי טוב, ואם וויל סמית' או קניצ'י אודזה עוד יהיו פה, הם יילקחו. בהנחה שלא, הויקינגים ישפרו קו התקפה טוב ממילא עם הגארד ורנון קארי ממיאמי.

20. המיאמי דולפינס חייבים לשפר את קו ההתקפה הלקוי שלהם. הם ייקחו את שון אנדרוז מארקנסו.

21. הניו אינגלנד פטריוטס, שכבר לא חייבים לקחת רץ אחורי (לאחר שקיבלו מסינסי את קורי דילון) יילכו כאן ככל הנראה על מגן פינה כמו כריס גאמבל מאוהיו סטייט.

22. הדאלאס קאובויס צריכים רץ אחורי. הם צריכים גם קווטרבק, אבל את זה הם עשויים לפתור באמצעות קורט וורנר. ביל פארסלס אוהב סוסי עבודה שיודעים לרוץ ישר דרך האמצע, ולתיאורהזה עונה כריס פרי, ממישיגן.

23. הסיאטל סיהוקס חייבים, פשוט חייבים תאקל הגנתי. השאלה היחידה היא אם יקראו לו מרקוס טאבס מטקסס או רנדי סטארקס ממרילנד.

24. הסינסינטי בנגאלס ישמחו לקחת מגן פינה טוב, אם יישאר אחד כזה. אם לא, הם ייקחו את התאקל ההגנתי הטוב ביותר שנשאר. אבל הבנגאלס עשויים גם לעשות עסקה כדי לעלות בדראפט, ויש להם שבע בחירות בארבעת הסיבובים הראשונים שיאפשרו להם לעשות את זה.

בחירה 25-32

25. הגרין ביי פאקרס ירצו לספק לברט פארב מטרה מהירה עם ידיים טובות במה שתהיה, עם לא עונתו האחרונה, אחת האחרונות. מייקל קלייטון מלואיזיאנה סטייט או לי אוואנס מוויסקונסין. הפאקרס צריכים גם קווטרבק לעתיד, אבל הם לא מתלהבים מג'י.פי. לוסמן, שהוא הטוב ביותר שנשאר, והם עדיין מנסים לקנות מקליבלנד את טים קאוץ'.

26. הסט. לואיס ראמס חייבים קיצוני הגנתי לאחר שגראנט וויסטרום נטש. הטוב ביותר שנשאר הוא אנטוואן אודום מאלבאמה. מצד שני, הם צריכים גם מגן פינה, ויש אחד טוב בדמותו של וויל פול.

27. הטנסי טייטאנס צריכים לסגור את החור בתאקל הגנתי, שהותירה עזיבתו של רובר סמית'. מצד שני, שחקן קו ההתקפה ג'סטין סמיילי מהווה עסקה מצוינת בשלב זה, אז יכול להיות שהם יילכו עליו.

28. הפילדלפיה איגלס צריכים ליינבקר או מגן פינה, ולכן הם צפויים לקחת בשלב זה אחד מאלה, אם יישאר בשטח אחד מספקי טוב. אם לא, הם עשויים להפתיע בבחירה שלא שייכת לצרכים הדוחקים שלהם.

29. האינדיאנפוליס קולטס חייבים מגן פינה, והם ייקחו אחד פה אלא אם כן כולם כבר ייחטפו. אם כך יקרה, הם ייקחו ליינבקר.

30. הקנזס סיטי צ'יפס ישמחו לקחת תופס טוב. אם לא יהיה אחד כזה, הם ייקחו ליינבקר או שחקן קו הגנה, כדי להשתפר נגד הריצה.

31. לקרוליינה פנת'רס אין צרכים זועקים, אבל הם ישמחו לקחת את הטייט אנד בן טרופ מפלורידה, שיספק מטרה נוספת לג'ייק דלהום.

32. האלופים ישתמשו בבחירה השנייה שלהם בסיבוב הראשון כדי לשפר את קו ההתקפה. הם עשויים גם לקחת את הרץ האחורי קווין ג'ונס, מווירג'יניה טק, כהשקעה לעתיד וכאיזון להימור שלהם על קורי דילון.

זו התחזית שלנו לסיבוב הראשון, אבל צריך לזכור שהרבה מאד פעמים, הכוכבים הגדולים באמת מתבררים כאלה שנבחרו בסיבוב השני, השלישי או אפילו השביעי. נצטרך לחכות לתחילת העונה כדי לראות מי מהטירונים האלה באמת משתלב, באמת נותן מאבק על ההרכב ובאמת מסתמן כחלק מחיי הפוטבול שלנו לשנים הבאות.

מחר נתחיל בהיכרות מזורזת עם המיליונרים החדשים, שיצטרכו להתחיל להצדיק את הג'ובות. מיעוטם יצטרפו לרשימת הפלופים, אבל רובם יישארו איתנו לשנים הקרובות, אז למה לא להתוודע מעכשיו? הישארו עמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully